Jump to content

Undersökning


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Här kommer det första resultatet. Det är beräknat på 140 svar.

Resultaten inom parantes är från GTAsajten, jämför gärna.

Under 13 år: 14% (7%)

18 eller mer: 6% (25%)

GTAsajten är helt ok men forumet måste skärpas lite.

Vi måste försöka höja åldergränsen en bit. Kapaciteten finns på GTAsajten (med tanke på att 25% av besökarna är 18 eller mer) men ingen verkar vilja etablera sig i forumet. Kanske blir dom bortskrämda av allt spam och dålig stavning, kanske har dom inte tid/lust.

Det nya systemet för registering blir troligtvis klart redan ikväll. Jag ville bara ha en sista undersökning som stöd för arbetet.

Siffror ska arbetas upp även om det kommer att kosta lite aktivitet i forumet.

Men snart kommer ju nästa GTA så då blir det fart ändå :P

Jo, det var ju lite skillnad. Undrar vad det kan bero på egentligen?.. -_-

"18 eller mer: 25% på GTAsajten."

Att det är så pass många "äldre" ändå, det trodde jag faktiskt inte. Det skulle vara intressant att se varje åldersgrupp redovisad var för sig (85:or, 86:or, osv.).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, så ligger det till. Har alltid trott att den gruppen funnit där men undersökningen visade svart på vit :P

Får se om jag kanske lämnar en bredare rapport senare.

Blev tyvärr inte klar med det nya systemet för medlemsregistrering idag men imorgon blir det klart. Ingen ska komma förbi åldergränsen i fortsättningen -_-

Det enda jag är lite rädd för är att många inte vill uppge sina personnummer och hoppar av registreringen = mindre nya medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jo, för om man inte behöver ange de 4 sista siffrorna kan ingen se att ett personnummer är fejkat.

Med ett personnummer räknas alltid de 4 sista siffrorna, annars är det inget personnummer :rolleyes:

Hursomhelst, jag har fått STORA problem!

Hotmail, internets största mailserver, har sedan december/årsskiftet satt igång ett extremt spamsystem som blockar det mesta. Och det är inte bara vår server som är träffat, de flesta hyrda servrarna som ligger på stora IP-kluster lider idag av samma problem!

Skulle rekommendera alla som använder hotmail/MSN att lämna det genast! Ni förlorar massvis med mail varje dag utan att ni vet om det!

Har redan suttit 4h med detta problem och lär få sitta ett bra tag till för att kunna hitta en lösning...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror tyvärr inte det här med att man måste ange personnummer kommer att bli så lyckat. Jag själv gillar inte att ange en massa personuppgifter på okända sajter (för den delen inte heller på välkända). Jag har en spam-e-mejladress som jag anger på nästan alla sajter jag registrerar mig. :huh:

Skulle det inte vara bättre att lite hotsamt skriva att om man är under 13 (eller vilken gräns det nu skulle vara) är man inte välkommen. Registrerar man sig i alla fall, och blir upptäckt, kommer man att bli bannad omedelbart och dessutom få ett brev hemskickat till vårdnadshavare. Ja, nåt sånt. Hota lite! :rolleyes:

För övrigt tycker jag att det borde vara så (om det går) att man enbart behöver ange födelseår i sin profil, datum och månad ska inte vara obligatoriskt som nu. Många fler än idag skulle då fylla i den rutan och det är ju alltid kul att veta hur gamla de man pratar med är!.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...