Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har aldrig tidigare sparat någon annan stans än när spelet frågan om du vill spara men jag vill veta om man sparar efter man gått igenom en "checkpoint" som i MGS3 (när man klarat en del genom djungeln) så får man börja ifrån den "checkpointen" om man dör eller loadar om spelet?

Edit: Ja det kan man, prövade nyss och det gick.

Edit 2: Tänkte att det kan vara kul för folk att veta att du får olika slutscener när du klarat Mantis bossen beroende på om du använder Sixaxis eller DualShock 3 kontroll, elr jag läste det på en sida som förklarar allt man ska göra för att få allting i spelet så jag tror att det stämmer iaf.

Edit 3: Hittade ett hemligt vapen idag, jag hittade en Mk.23 pistol i

Shadow Moses

. Den är speciell för den säljs inte av Drebin och det är den pistolen Snake använder i MGS1, fasst jag skulle också vilja att dem slängde in en FAMAS!

Och när du 'equip' den så säger snake

"just like old times"

(spoiler varna, kanske folk vill märka själv vad han säger även om det inte är en big deal)

Kasnke ska berätta vart den finns också, när du kommer till själva basen så gå till "the main gate" (den som är delvis öppen), framför porten står det ett fordon, vapnet är under den.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när folk kört spelet rätt länge, antagligen, kanske ni kan besvara min fråga igen...

Jag har bara kört MGS: Portable Ops och fattade inte alltför mycket av den storyn eftersom den byggde på andra händelser jag inte vet nåt om. Eftersom MGS4 är det sista spelet och alla trådar (som jag aldrig upplevt) knyts ihop undrar jag om storyn går att begripa sig på över huvud taget eller är det som en fullständigt obegriplig Bondfilm fast med tio gånger krångligare story?

Jag vet ju att MGS4 är ett bra spel, men jag tycker inte riktigt om känslan "vad i h-e snackar de om?" som jag antar att MGS4-storyn kommer erbjuda en hel del av för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när folk kört spelet rätt länge, antagligen, kanske ni kan besvara min fråga igen...

Jag har bara kört MGS: Portable Ops och fattade inte alltför mycket av den storyn eftersom den byggde på andra händelser jag inte vet nåt om. Eftersom MGS4 är det sista spelet och alla trådar (som jag aldrig upplevt) knyts ihop undrar jag om storyn går att begripa sig på över huvud taget eller är det som en fullständigt obegriplig Bondfilm fast med tio gånger krångligare story?

Jag vet ju att MGS4 är ett bra spel, men jag tycker inte riktigt om känslan "vad i h-e snackar de om?" som jag antar att MGS4-storyn kommer erbjuda en hel del av för mig.

Det finns ju en Databas med information av alla MGS delar.

Med andra ord; storyn, karaktärer osv.

Den Databasen kan du ladda ner via amerikanska PS-Store. :doh:

Mycket läsande dock. =D

Edit: Det ska inte finnas några spoilers ifrån MGS4, då du måste ha en savefil för att låsa upp dess information. :naughty:

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när folk kört spelet rätt länge, antagligen, kanske ni kan besvara min fråga igen...

Jag har bara kört MGS: Portable Ops och fattade inte alltför mycket av den storyn eftersom den byggde på andra händelser jag inte vet nåt om. Eftersom MGS4 är det sista spelet och alla trådar (som jag aldrig upplevt) knyts ihop undrar jag om storyn går att begripa sig på över huvud taget eller är det som en fullständigt obegriplig Bondfilm fast med tio gånger krångligare story?

Jag vet ju att MGS4 är ett bra spel, men jag tycker inte riktigt om känslan "vad i h-e snackar de om?" som jag antar att MGS4-storyn kommer erbjuda en hel del av för mig.

Jag har klarat fyran, aldrig kört ett enda innan. Tycker att jag fattar ganska bra faktiskt. Kollade på någon What you need to know där det stod kortfattat om karaktärer osv. Kolla annars på GameTrailers Metal Gear Retrospective.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver hjälp på Shadow Moses:

Hur i helvete klarar jag alla jävla suicide gekkos?! Robotar är ju helt jävla värdelösa mot dem eftersom de bara studsar bort!

:w000t:

Robotar? Spoiler om mitten av banan:

Om det är när det kommer 1 gekko och otacon låser upp porten så är det bara att gömma sig i en trång gång ev. skjuta med bedövningspistol på dennes ben

Har du kommit till B&B bossen? Om inte läs inte detta!

När du dödat Crying Wolf så får du dennes Railgun. Iaf om du dödat med bedövningspistolen. Detta tar ner gekkosar på två, tre skott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Robotar? Spoiler om mitten av banan:

Om det är när det kommer 1 gekko och otacon låser upp porten så är det bara att gömma sig i en trång gång ev. skjuta med bedövningspistol på dennes ben

Har du kommit till B&B bossen? Om inte läs inte detta!

När du dödat Crying Wolf så får du dennes Railgun. Iaf om du dödat med bedövningspistolen. Detta tar ner gekkosar på två, tre skott.

Nej, biten där man ska försvara

REX samt Raiden (som slåss med Vamp uppe på REX) från suicide gekkos.

Robotar = skrev lite fel, menade mer stingers och granatgevär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, biten där man ska försvara

REX samt Raiden (som slåss med Vamp uppe på REX) från suicide gekkos.

Robotar = skrev lite fel, menade mer stingers och granatgevär.

Använd din rail gun, när du siktar så börjar den laddas upp, och låter du den laddas upp till 3 så förstörs gekko's på ett skott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer inte att ha ps3t för evigt, den ska hem till bror sen, men om jag orkar koppla upp den så kan jag väl äga dig lite! ;)Min bror är rätt snäll som köper ett ps3 så jag kan spela mgs4! :P

Två rätt av tre, inte illa. >_<

Schysst av honom verkligen. Är det hans spel du lånar eller ditt egna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...