Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

lolol, snabb fråga. Min polare påstod att man kan pausa cutscenes med START- knappen. Det var dock ca 10 min innan spelet hade släppts, så han kunde inte veta säkert. Nu vill jag veta om det går.

Ja, det går. När du väl är i pausmenyn, så kan du välja att skippa filmen, eller att fortsätta med filmen.

Edit: lite fel.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, det går. När du väl är i pausmenyn, så kan du välja att skippa filmen, eller att fortsätta med filmen.

Gillar också när det kommer en ikon som föreställer X-lnappen i högra hörnan i en cutscene, trycker du på den så kommer det upp som en flashback, t.ex. i en cutscene där snake diskuterade vamp med otacon så kom det upp massa flashbilder från vamp i MGS2 vilket är jälvigt grymt eftersom det lägger på kännslan av att detta är det sista spelet av Hideo och alla trådar ska knytas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som har spelat en bit, har dom lyckats bra med spelet?

Jag tycker dem har lyckats grymt bra av det jag spelat. bara efter några timmar har jag skitmycket vapen och tydligen ska det finnas många fler... alla cutscenes är långa och bra i äkta metal gear-anda.

Octo-camo dräkten är awesome (fick nyligen oct-camo masken).

Älaskar när PMC's och rebellerna krigar för då kan man hoppa in och hjälpa rebellerna att kriga och man plockar upp ruskigt mycket vapen som fungerar som points hos Drebin (som säljer vapen och ammo till dig), varje gång du plockar upp ett vapen så behåller du ett exemplar medans resten du hittar av samma vapen säljs till Drebin.

Finns många connections till tidigare spel, t.ex. i en cutscene så såg jag vad jag tror var en bild på The Fury från MGS3 i sin rymddräkt och jag har stött på den första Bosses som var jävligt lätt med rolig, och efter du dödat bossen så dödar du den igen för den är lite "speciall" om man säger så :naughty:

Hur som helst så ör spelet AWESOME!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker dem har lyckats grymt bra av det jag spelat. bara efter några timmar har jag skitmycket vapen och tydligen ska det finnas många fler... alla cutscenes är långa och bra i äkta metal gear-anda.

Octo-camo dräkten är awesome (fick nyligen oct-camo masken).

Älaskar när PMC's och rebellerna krigar för då kan man hoppa in och hjälpa rebellerna att kriga och man plockar upp ruskigt mycket vapen som fungerar som points hos Drebin (som säljer vapen och ammo till dig), varje gång du plockar upp ett vapen så behåller du ett exemplar medans resten du hittar av samma vapen säljs till Drebin.

Finns många connections till tidigare spel, t.ex. i en cutscene så såg jag vad jag tror var en bild på The Fury från MGS3 i sin rymddräkt och jag har stött på den första Bosses som var jävligt lätt med rolig, och efter du dödat bossen så dödar du den igen för den är lite "speciall" om man säger så :w000t:

Hur som helst så ör spelet AWESOME!

Jag börjar gråta! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som har spelat en bit, har dom lyckats bra med spelet?

Jag tycker dem har lyckats grymt bra av det jag spelat. bara efter några timmar har jag skitmycket vapen och tydligen ska det finnas många fler... alla cutscenes är långa och bra i äkta metal gear-anda.

Octo-camo dräkten är awesome (fick nyligen oct-camo masken).

Älaskar när PMC's och rebellerna krigar för då kan man hoppa in och hjälpa rebellerna att kriga och man plockar upp ruskigt mycket vapen som fungerar som points hos Drebin (som säljer vapen och ammo till dig), varje gång du plockar upp ett vapen så behåller du ett exemplar medans resten du hittar av samma vapen säljs till Drebin.

Finns många connections till tidigare spel, t.ex. i en cutscene så såg jag vad jag tror var en bild på The Fury från MGS3 i sin rymddräkt och jag har stött på den första Bosses som var jävligt lätt med rolig, och efter du dödat bossen så dödar du den igen för den är lite "speciall" om man säger så :w000t:

Hur som helst så ör spelet AWESOME!

Indeed. Träffade precis

Meryl?.........

, så har inte kommit så långt. Men längtar bara efter att starta spelet igen för att fortsätta! Fastttttttt grillning med öl > MGS4 just nu. :naughty:

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vore det klokt att spela igenom något tidigare mgs igen för att förstå storyn så bra som möjligt?

Isåfall vilket?

För att förtså storyn så bra som möjligt så borde du spela MGS, MGS2 och MGS3... om du aldrig har haft någon aning om vad seriens handling går ut på kommer du har svårt att hänga med i storyn i MGS4... jävligt svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lolol, snabb fråga. Min polare påstod att man kan pausa cutscenes med START- knappen. Det var dock ca 10 min innan spelet hade släppts, så han kunde inte veta säkert. Nu vill jag veta om det går.

Har för mig att Gametrailers sa det i sin recension. Men har ingen aning. Har inte fått mitt spel ännu. :) B-post= :):(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade nyss ut spelet, vilket är lite wierd imo eftersom dem andra spelen (förutom första till playstation) tog mig längre tid att klara ut första gången jag spelade dem.. kunde knappt lägga ner kontrollen efter att jag köppte det, , MGS4 var även lättare på något sätt.

Hur som helst så är det ett grymt najsigt spel som kommer ge mig lite mer glädje eftersom det fortfarande finns saker att låsa upp inte för att glömma online delen.

Även om det är grymt måste jag hålla fasst vid att MGS3 är det bästa spelet i serien.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade nyss ut spelet, vilket är lite wierd imo eftersom dem andra spelen (förutom första till playstation) tog mig längre tid att klara ut första gången jag spelade dem.. kunde knappt lägga ner kontrollen efter att jag köppte det, , MGS4 var även lättare på något sätt.

Hur som helst så är det ett grymt najsigt spel som kommer ge mig lite mer glädje eftersom det fortfarande finns saker att låsa upp inte för att glömma online delen.

Även om det är grymt måste jag hålla fasst vid att MGS3 är det bästa spelet i serien.

Hur många timmar speltid tog det för dig och vilken svårighetsgrad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många timmar speltid tog det för dig och vilken svårighetsgrad?

Difficulty: Solid normal (näst svåraste)

Total play time: 24:30:11

Klara ut det på svåraste utan att döda någon eller trigga några alerts så får du belöning.

Måste fan i princip vara omöjligt.

PISSED OFF EDIT: För alla er som klarar spelet och ska börja på omgång nr.2 så ska ni veta att ni inte behåller era gammla vapen.

RELIEVED EDIT: Okej jag hade fel, för att du ska kunna behålla allt måste du loada din sparfil som du klarat spelet på, när du loadar den komer det upp en ruta där du värljer svårighetsgrad och of you go again!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att inte trigga några alerts alls tror jag inte går faktiskt, angående att inte döda någon är fullt genomförbart.

Jag vill pröva svåraste svårighetsgraden! ska nog göra det när/om jag klarar ut spelet först, bra att man kan välja en ny svårighets grad när man laddar sin gamla sparfil(om du inte har fel) det har jag för mig inte gick i dom äldre MGS spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att inte trigga några alerts alls tror jag inte går faktiskt, angående att inte döda någon är fullt genomförbart.

Jag vill pröva svåraste svårighetsgraden! ska nog göra det när/om jag klarar ut spelet först, bra att man kan välja en ny svårighets grad när man laddar sin gamla sparfil(om du inte har fel) det har jag för mig inte gick i dom äldre MGS spelen.

Ja när du klarat spelet får du Big Boss Extreme

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...