Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
Ok, gillar att bara kuna luta mig tillbaka och njuta av någon meningslös konversation om "The It from outer space" :ermm:

Det är fullt möjligt i SoL med. :D

Men kom ihåg att SoL är rätt annorlunda rent storymässigt jämfört med SE och första MGS. Det är fortfarande MGS, men filmsekvenserna och radiokonversationerna kan ibland dra iväg till 20 minuter och t.o.m. längre än så. Så om du älskar handlingen i MGS kommer du seriöst ejakulera till SoL, men om du bara lirar för du tycker det är kul att skjuta soldater kommer du ha det riktigt långtråkigt.

Sons of Liberty är lite av ett konstverk enligt mig, jag kan lova att inget spel någonsin tagit handlingen och berättandet till sådana höga nivåer, det blir riktigt djupt ibland! Det ligger långt, långt före allt som släpps idag på det planet och det lär dröja några år till innan andra spel börjar komma i närheten. MGS är de enda spelen som faktiskt berört mig!

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Hittade dessa på YouTube förut. Det är en kille som lagt upp genomspelningar av alla tre MGS- spel, fast han har klippt bort alla irrelevanta gameplaymoment så filmerna fokuserar på själva handlingen i spelen. Perfekt om man vill förstå sig på handlingen i serien utan att spela spelen, eller om man bara vill ha en repetition. Jag rekommenderar alla som är sugna på MGS4, men inte har spelat tidigare spel, att titta på dessa. Det blir dock några timmars tittande sammanlagt, så var beredda på det! :blink:

Metal Gear Solid - full story version

Metal Gear Solid 2 - full story version

Metal Gear Solid 3 - full story version

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade dessa på YouTube förut. Det är en kille som lagt upp genomspelningar av alla tre MGS- spel, fast han har klippt bort alla irrelevanta gameplaymoment så filmerna fokuserar på själva handlingen i spelen. Perfekt om man vill förstå sig på handlingen i serien utan att spela spelen, eller om man bara vill ha en repetition. Jag rekommenderar alla som är sugna på MGS4, men inte har spelat tidigare spel, att titta på dessa. Det blir dock några timmars tittande sammanlagt, så var beredda på det! :cry:

Metal Gear Solid - full story version

Metal Gear Solid 2 - full story version

Metal Gear Solid 3 - full story version

Såg dom också förut, kungligt!

Storyn :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fullt möjligt i SoL med. :)

Men kom ihåg att SoL är rätt annorlunda rent storymässigt jämfört med SE och första MGS. Det är fortfarande MGS, men filmsekvenserna och radiokonversationerna kan ibland dra iväg till 20 minuter och t.o.m. längre än så. Så om du älskar handlingen i MGS kommer du seriöst ejakulera till SoL, men om du bara lirar för du tycker det är kul att skjuta soldater kommer du ha det riktigt långtråkigt.

Sons of Liberty är lite av ett konstverk enligt mig, jag kan lova att inget spel någonsin tagit handlingen och berättandet till sådana höga nivåer, det blir riktigt djupt ibland! Det ligger långt, långt före allt som släpps idag på det planet och det lär dröja några år till innan andra spel börjar komma i närheten. MGS är de enda spelen som faktiskt berört mig!

Är inte så insatt i MGS handling, men SE var så jävla bra just pga allt djup och den otroliga storyn/spelkänslan att jag helt enkelt blev, som man säger i landet på andra sidan Atlanten, blown away. Är storyn lika lång som i SE? Har man fler än bara fyra kontakter via radion?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade dessa på YouTube förut. Det är en kille som lagt upp genomspelningar av alla tre MGS- spel, fast han har klippt bort alla irrelevanta gameplaymoment så filmerna fokuserar på själva handlingen i spelen. Perfekt om man vill förstå sig på handlingen i serien utan att spela spelen, eller om man bara vill ha en repetition. Jag rekommenderar alla som är sugna på MGS4, men inte har spelat tidigare spel, att titta på dessa. Det blir dock några timmars tittande sammanlagt, så var beredda på det! :D

Metal Gear Solid - full story version

Metal Gear Solid 2 - full story version

Metal Gear Solid 3 - full story version

Ska ta å kolla igenom dom.

Har inte spelat ettan och trean och det skulle vara skönt att friska upp minnet från SoL.

Dags å förhandsboka 4:an snart ju. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte så insatt i MGS handling, men SE var så jävla bra just pga allt djup och den otroliga storyn/spelkänslan att jag helt enkelt blev, som man säger i landet på andra sidan Atlanten, blown away. Är storyn lika lång som i SE? Har man fler än bara fyra kontakter via radion?

Storyn är längre, och mer invecklad. Kan vara svår att förstå om du inte spelat MGS(1). I SoL har du i genomsnitt bara tre-fyra kontakter via codec.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

METAL GEAR ONLINE BETAN ÄR HÄR!!! :D Gratis! :wub:

Edit: Gud vad irriterande. Efter en lång nedladdning och installation så trodde jag att jag kunde börjas spela men då måste jag uppdatera först och nedladdningen verkar vara jäkla långsam.

Lär ta ett par timmar innan jag kan börja spela. :P

Edit 2: Konami är totalt jävla körda i skallen med sin jäkla hemsida där man bara har ca 30 sekunder på sig att skaffa ett Konami ID annars får man börja om. Nu har jag försökt i en timme att få ett ID, nu orkar jag inte mer.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

En video har släppts där man kan se en ung Snake i MGS4 grafik och gameplay återvända till Shadow Moses under en snöstorm. skulle vara jävligt roligt om man gjorde sitt första uppdrag där innnan man taggar till mellan östern. ungefär som fartygsdelen i början av MGS2.. skulle vara freakin'sweet... elr var det bara en dröm ;)

Först ser man lite från MGS och lite från twin snakes samt smash brawl och efter det kommer det jag skrev.

Video

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En video har släppts där man kan se en ung Snake i MGS4 grafik och gameplay återvända till Shadow Moses under en snöstorm. skulle vara jävligt roligt om man gjorde sitt första uppdrag där innnan man taggar till mellan östern. ungefär som fartygsdelen i början av MGS2.. skulle vara freakin'sweet... elr var det bara en dröm :(

Först ser man lite från MGS och lite från twin snakes samt smash brawl och efter det kommer det jag skrev.

Video

UNDERBART! >_<

- Are you alright Snake?

- Yeah, I just had that dream again!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UNDERBART! >_<

- Are you alright Snake?

- Yeah, I just had that dream again!

Hur grymt skulle det inte vara om Konami skulle utveckla alla tidigare spel med dem nya gameplayfunktionerna och grafiken som kommer till MGS4. inte för att jag tror det men det är bara en tanke

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur grymt skulle det inte vara om Konami skulle utveckla alla tidigare spel med dem nya gameplayfunktionerna och grafiken som kommer till MGS4. inte för att jag tror det men det är bara en tanke

Det vore ju sjukt att uppleva MGS2 med den nuvarande fysiken som dom har i fyran! Tänk dig när man kommer ut och blir bländad av solen på plattformarna, och hur sjukligt snyggt slutet skulle ha varit om det såg ut som fyran. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vore ju sjukt att uppleva MGS2 med den nuvarande fysiken som dom har i fyran! Tänk dig när man kommer ut och blir bländad av solen på plattformarna, och hur sjukligt snyggt slutet skulle ha varit om det såg ut som fyran. :)

Damn! jag kan nästan se det framför mig. Längtar fan till MGS4 nu. jag vill veta hur allt slutar, och jag gissar på att Hideo kommer se till att vi alla gråter som små skitungar i slutet av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn! jag kan nästan se det framför mig. Längtar fan till MGS4 nu. jag vill veta hur allt slutar, och jag gissar på att Hideo kommer se till att vi alla gråter som små skitungar i slutet av spelet.

Det som suger för min del är att jag inte har nåt ps3, men jag har gjort TVspels date med en kompis så jag iaf får spela det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...