Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag funderar på att införskaffa Snake Eater. Men jag har inte kört något tidigare spel i serien. Är detta ett måste för att förstå Snake Eater?

Jag tror nog mer att Snake Eater är ett måste för att förstå tidigare spel. ^_^ Köper du dessutom "Subsistence" versionen så får du de första 2 Metal Gear spelen också (Alltså de som kom före Metal Gear Solid) och de är på ett sätt fortsättningen på Snake Eater.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte Psycho Mantis

såvida han inte ser likadan ut som i ettan.

:shifty: Bästa karaktären i MGS imo.

Alla bossarna har namn liknande bossar i första MGS. Screaming Mantis (Psycho Mantis), Crying Wolf (Sniper Wolf), Raging Raven (Vulcan Raven) och Laughing Octopus (Decoy Octopus).

Visst, det lär säkert vara en koppling till karaktärerna från MGS på något sätt men det lär inte vara samma karaktärer. Screaming Mantis är den ända som har liknande krafter som orginalet men såvidar Psycho Mantis inte har bytt kön så tror jag inte det är samma. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan vad Hideo Kojima och hans team är smarta! Kommer ihåg första trailern, den långa från TGS, där man såg Snake igen för första gången. Men då tänkte man mer hur jävla vacker grafiken var, och den nya miljön. Men det är först nu med dom senaste trailarna de börjar visa upp de övriga karaktärerna, stycken av storyn så man känner att nu ska alla trådar knytas ihop! Som RadiuZ sa, det är som att gå från Hype till Hype²!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FAN vilken bra trailer. Dom måste vara dom smartaste jävlarna när det gäller marknadsföring! Helvete vad jag längtar till spelet nu! Garvade lite när killen satt och

sket i tunnan, och försökte fly medans vakten inte riktigt vågade stoppa honom.

:D

Kanske lite onödigt med spoiler, men alla borde få skratta lika mycket! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vad är skillnaden mellan NES och MSX versionerna av dem två första spelen. som jag uppfattat det så är metal gear och metal gear: snakes revenge NES versionen medans metal gear och metal gear:solid snake MSX versionen, finns det någon skillnad i själva storyn?

Och hur är det med PSP spelen.. har AC!D och AC!D2 samt Portable Ops nånting med den redan existerande storyn att göra?

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Åh, en kompis har köpt ett ps3, vilket jag inte har råd med, så när MGS4 kommer så ska vi geeka tillsammans. ^_^ UNDERBART!

Hade tänkt lira igenom tvåan nu idag eller imårrn, bara för sakens skull... Me like.

Måste också lira igenom tvåan snart. Tycker faktiskt tvåan är underskattat, många gnäller på att handligen tar för stor plats. Men jag gillar det, tvåan är defenetivt det djupaste MGS- spelet.

Förresten fick jag reda på en lite småcreepy grej av en kille här på skolan igår. I slutet på tvåan, när Snake och Raiden utväxlar sina sista ord vid Federal Hall, kan man vid ett tillfälle se att Vamp står och tittar på dem i bakgrunden. :whistling: Finns film på YouTube som visar detta. Rätt fantastiskt och samtidigt läskigt att det inte upptäckts förens nu.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste också lira igenom tvåan snart. Tycker faktiskt tvåan är underskattat, många gnäller på att handligen tar för stor plats. Men jag gillar det, tvåan är defenetivt det djupaste MGS- spelet.

Förresten fick jag reda på en lite småcreepy grej av en kille här på skolan igår. I slutet på tvåan, när Snake och Raiden utväxlar sina sista ord vid Federal Hall, kan man vid ett tillfälle se att Vamp står och tittar på dem i bakgrunden. :whistling: Finns film på YouTube som visar detta. Rätt fantastiskt och samtidigt läskigt att det inte upptäckts förens nu.

Jag håller med, tvåan är underbart bra, förstår inte vad folk gnäller på... Trean är djupast enligt mig, men tvåan har som ett annat budskap också...

Jasså? ^_^ Måste kolla om jag hittar den filmen.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=jKE_sZ4QBUI Creeepyy! B) Synd att det är så svårt att se, men helt klart coolt att dom ställde Vamp där!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste också lira igenom tvåan snart. Tycker faktiskt tvåan är underskattat, många gnäller på att handligen tar för stor plats. Men jag gillar det, tvåan är defenetivt det djupaste MGS- spelet.

Förresten fick jag reda på en lite småcreepy grej av en kille här på skolan igår. I slutet på tvåan, när Snake och Raiden utväxlar sina sista ord vid Federal Hall, kan man vid ett tillfälle se att Vamp står och tittar på dem i bakgrunden. :unsure: Finns film på YouTube som visar detta. Rätt fantastiskt och samtidigt läskigt att det inte upptäckts förens nu.

Har du verkligen inte upptäckt det förrän nu?!! :)

Det visste man efter kanske någon vecka efter spelets release, och jag såg det andra gången jag spelade igenom spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...