Jump to content

GOD JUL ÖNSKAR GTASAJTENS MODCREW!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Facts-about-Chrismtas-5.jpg.cd37ad4033de7c3fbf9154aa8f9741cb.jpg

GOD JUL ÖNSKAR GTASAJTENS MODCREW!

Så står ännu en jul för dörren. Hur ska du fira? För min egen del blir det med hela familjen hos brorsan och sedan hos föräldrarna. Nja, förstås, hela familjen blir det inte, jag fick just besked om att brorsdottern blivit sjuk så en av familjerna kommer inte. Men resten är rätt många det också :)

Har ni handlat alla julklappar? Vilken blev er bästa? Vilken blev er värsta nödlösning? Vilken julklapp smet du undan ifrån? Do tell!

🎅🎄❄️☃️

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

God jul! Varit hos sambons familj idag och är hos min familj imorgon. Ger bara presenter till min sambo, vilket är jäkligt skönt. Med föräldrar och syskon har jag inte kört julklappar på minst tio år. Syskonbarnen får finna sig i att jag skänker pengar till välgörenhet istället :D

Blev en välbehövlig handväska till min sambo och själv fick jag en välbehövlig skäggtrimmer. 

På annandagen blir det spännande, för det är faktiskt första gången som min och min sambos föräldrar ska träffas :nuke:
 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

God jul gamla vänner!

23e firades i vanlig ordning med min sida av familjen innan mamma och alla syskon drog iväg åt egna håll för julafton. Skillnaden i år var att jag och min fästmö nu har ett större hus än mamma och hennes man vilket resulterade att vi var här för att få mer utrymme. Skönt på det sättet att man får vara på hemmaplan, särskilt med nattning av pojken och sånt. Också mysigt när alla äldre syskonbarn sov över med sina föräldrar så vi fick en väldigt mysig julaftonsmorgon. Besvärligt på det sättet att man då ska tillhandahålla städade och trevliga utrymmen vilket gjorde veckan lite stressigare med förberedelserna, i denna tid betyder det ju också uppvärmda utrymmen då man försöker spara sånt där man kan. Men det är småpotatis till vad man fick i utbyte. I min familj brukar vi skippa julklappsutdelningen för välgörenhet av olika former men barnen får ju en hög med saker i regelrätt ordning.

24e blev ett överlapp med några av mina syskon och syskonbarn medan min fästmös familj ramlade in för deras julfirande vilket också skulle vara hos oss. Så vi fick verkligen vara hemma helt i år och låta alla andra komma till oss, det var en helt fantastisk omväxling från tidigare år. Vi hade ett gemensamt julbord till lunch innan min sida av familjen drog iväg. Min fästmös familj är till skillnad från min väldigt ambitiös när det kommer till julklappar så här blev det en massiv gemensam utdelning under eftermiddagen innan vi åt middag ihop sen sov min svärfar och svärbror över till juldagen.

 

När det kommer till julklapparna så toppas det med en underbar Displate-poster och ett Yale Doorman lås till vår dörr. Det passade dock inte i vår nuvarande dörr utan modifikationer (som jag ska ta tag i vid mildare väder), men det ledde till vilda diskussioner tillsammans med min plast-svärfar vilket nu innebär att vi ska byta ytterdörr till sommaren och renovera hallen ordentligt i samma veva. Vi försvann iväg med låset som små barn med en ny leksak och kom tillbaka med domen att allt ska bytas ut och att det blir jättebra. Min fästmö och svärmor tycker inte att vi ska spendera så mycket tid ihop oövervakade, vi triggar tydligen varandra eller något.
Hallrenoveringen fanns redan på kartan i samband med ett större ingrepp jag planerar på huvudvåningen men dörrbytet betyder att jag borde tänka om entrén lite. Kommer att bli tokbra i slutändan men just nu ser jag bara mer saker att göra. Planerar att gifta oss till sommaren också så blir en del att balansera.

Jag använde också julen som en ursäkt för att köpa julklappar till huset i form av en videoringklocka och en Nest Hub eftersom vi helt saknade ringklocka som jag inte brytt mig om att laga. Försöker sakta bygga ut smarthems-biten så den och ett smart dörrlås blir ett bra tillskott.

 

Allt som allt har min jul varit suverän. Jag har aldrig tyckt om julen särskilt mycket men det blev en helt annan grej nu när vi kunde börja bygga på våra egna traditioner och sätt att göra det. Att ha alla mina systerdöttrar här över natten var ett riktigt drömscenario, dom är fantastiska och min pojk älskar att leka med dom så när han vaknade och förstod att alla var kvar blev han helt till sig. Han är helt färdig idag efter all intensitet senaste dagarna men det är tillfredsställande att se honom så stimulerad att han själv säger ifrån. Förra året kunde han inte sitta på sin gunghäst. I år tar han mig i handen, drar in mig på hans rum och stänger dörren själv efter oss. Helt galet vad tiden går. Och ja, om ni inte märker så är jag en sån där förälder som inte ska prata om sitt barn. Jag blir helt manisk över hela grejen, han är så cool.

 

Har haft ett sjukt struligt år på väldigt många sätt sedan min pappa gick bort och lämnade en jäkla röra efter sig som jag har kämpat med både praktiskt och psykiskt sen hösten förra året. Så det har varit väldigt trevligt att samlas alla och känna att man ser fram emot framtiden. Allt är på uppsvingen just nu, professionellt och personligt. Det är en mycket trevlig känsla.

 

Det här blev en riktigt infodump men så ser mitt liv ut just nu. Var trevligt att skriva av mig alla tankar. Kram på er kompisar, hoppas att ni har haft det minst lika bra som jag har haft det den här helgen. ❤️

Redigerad av Merkky
  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev rätt rejält förkyld/influensa/covid(?) den 21 december så jag var inställd på att fira en jul i ensamhet... fram tills jag ringde mamma för att berätta den tråkiga nyheten bara för att få höra att alla utom en syster hade insjuknat där med. Då spelade det inte så stor roll längre, var tillräckligt pigg för att åka iväg den 23e för en snorig och hostig jul med familjen! :P

 

God jul forumet!

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...