Henkibojj Skrivet 8 april, 2020 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2020 Playstation 5 Ă€r ju i faggorna med releasedatum lagom före jul 2020, trots att sĂ„ mycket annat verkar skjutas upp i dessa tider. Ăn sĂ„ lĂ€nge har vi inte fĂ„tt nĂ„n visuell info om sjĂ€lva konsolen, men vĂ€l en hel del angĂ„ende dess specifikationer. Alla saker angĂ„ende Playstation-rykten lĂ„ter jag komma frĂ„n MysticRyan, en Playstation-fantast som rapporterat PS-nyheter i flera Ă„r och Ă€r en s.a.s. oberoende journalist i detta Ă€mne. Denna video Ă€r tvĂ„ veckor gammal och sammanfattar alla detaljer som officiellt bekrĂ€ftats om dess hĂ„rdvara, och vad jag vet har inget nytt berĂ€ttats sedan dess. AlltsĂ„ Ă€r det hĂ€r allt vi vet om maskinen Ă€n sĂ„ lĂ€nge: Idag fick vi reda pĂ„ hur Dualshock 5 kommer att se ut. FörlĂ„t, DualSense kommer den ju nuförtiden heta. Men jag tror att den kommer ha nickname Dualshock 5 ett bra tag framöver iallafall. HĂ€r Ă€r en serie med mer detaljerade bilder jag hittat. Kommer ni att köpa PS5 nĂ€r den vĂ€l kommer? :) 1 Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 9 april, 2020 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2020 Har lÀnge funderat pÄ att köpa en konsol, men det faktum att "det kommer vÀl ett PS5 snart" har hindrat mig i mina köpsug. SÄ nÀr det vÀl kommer ett PS5 kanske jag fÄr ta och skaffa det dÄ, sÄ att all min köptvivel ska kunna bli berÀttigad. Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 9 april, 2020 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2020 4 timmar sedan, Bebben skrev: Har lĂ€nge funderat pĂ„ att köpa en konsol, men det faktum att "det kommer vĂ€l ett PS5 snart" har hindrat mig i mina köpsug. SĂ„ nĂ€r det vĂ€l kommer ett PS5 kanske jag fĂ„r ta och skaffa det dĂ„, sĂ„ att all min köptvivel ska kunna bli berĂ€ttigad. Men det kommer vĂ€l ett PS6 snart? Kanske vĂ€nta lite? đ Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 april, 2020 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2020 2020-04-09 at 15:51, Xersize skrev: Men det kommer vĂ€l ett PS6 snart? Kanske vĂ€nta lite? đ Höhö. Men jag dröjde 2œ Ă„r med min PS4 eftersom jag hade för mycket PS3 kvar att spela (och jag Ă€r fortfarande inte klar) och jag visste att med en sĂ„ tjock förstamodell var det givet att det skulle komma ett slim nĂ„n gĂ„ng. Nu har vi ju inte sett hĂ„rdvaran för PS5 men de lĂ€r ju göra en slim nĂ„n gĂ„ng framöver sĂ„ jag kommer nog ha samma strategi i nĂ€sta generation. Plus att jag Ă€ven denna gĂ„ng har för mycket kvar i nuvarande generation för att hoppa pĂ„ nĂ€sta. Ingen stress hĂ€r inte Enda som skulle fĂ„ mig att vara lite förhastad i mitt PS5-köp vore Horizon (Zero Dawn) 2, sĂ„klart med annan subtitel. Men jag hĂ„ller ju pĂ„ med platinum, DLC och Ultra hard New Game +, sĂ„ det dröjer nog ett tag till Ă€ven dĂ€r. 1 Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 april, 2020 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2020 Beroende pÄ vilka spel som slÀpps samtidigt och runt konsolens release sÄ blir det ett tidigt köp för mig. Men oavsett nÀr jag köper sÄ kommer jag att köpa en Ps5. Sony har för mÄnga grymma exklusiva titlar som jag inte vill missa. Och eftersom Microsoft börjar stÀda upp sig lite nu sÄ kanske det blir en av varje pÄ sikt. I vilket fall Àr jag taggad pÄ att se vad som hÀnder.  Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 juni, 2020 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2020 Nu Ă€r designen avslöjad! Som synes kommer det att slĂ€ppas en vanlig version och en "Digital Edition", förmodligen dĂ„ med större hĂ„rddisk eftersom den inte har nĂ„gon skivlucka. En sĂ„dan version borde kanske vara billigare likt den 20 GB-version vi sĂ„g vid PS3:s slĂ€pp i Japan, dĂ€r man inte inkluderade wifi, eller den PS3 superslim-version som inte inkluderade nĂ„gon hĂ„rddisk utan ett 20 GB flashminne med möjlighet att installera valfri hĂ„rddisk dĂ€refter. Problemet med en Digital Edition som saknar hĂ„rdvara för skivor Ă€r att den borde vara billigare, men i sjĂ€lva verket kan jag tĂ€nka mig att den faktiskt Ă€r dyrare eftersom PS5 drivs av en SSD â och riktigt stora SSDs Ă€r dĂ„ fan inte billiga. Jag skulle inte förvĂ„nas om den har en dubbelt, trippelt eller fyra gĂ„nger sĂ„ stor hĂ„rddisk men i sjĂ€lva verket Ă€r tvĂ„tusen kronor dyrare. GĂ€llande designen mĂ„ste jag Ă€ndĂ„ sĂ€ga: Meh. NĂ€. Nej tack. Spacey och allt sĂ„nt dĂ€r, men att konstant ha ett blĂ„ljus stĂ„ende i sitt vardagsrum skulle jag bli vansinnig av och om jag kĂ€nner Sony rĂ€tt kommer det inte gĂ„ att stĂ€nga av elĂ€ndet. Designen ser ut som en sportbil vars huvudingenjör och projektledare bytts ut tre gĂ„nger lĂ€ngs vĂ€gen och slutresultatet blev nĂ„got som ingen av visionĂ€rerna hade önskat frĂ„n början, utan istĂ€llet en kompromiss mellan tre olika idĂ©er. Av det spelutbud vi fick se kan jag inte heller pĂ„stĂ„ att nĂ„got intresserade mig, utom naturligtvis Horizon Zero Dawn 2, med namnet Horizon: Forbidden West. Och det mĂ„ste jag Ă€ndĂ„ sĂ€ga, till skillnad frĂ„n PS5-hĂ„rdvaran, ser jÀÀÀkligt lĂ€ckert ut. Men jag mĂ€rker ocksĂ„ en detalj i slutet: "Playstation exclusive" â observera! Inte "PS5 exclusive"! Det fĂ„r mig att starkt tro att detta kommer att slĂ€ppas till PS4 antingen till PS5-launch eller strax dĂ€rpĂ„, för de vill nog inte att deras största hĂ„rdvarudragplĂ„ster ska köpas till gammal hĂ„rdvara. Men det Ă€r precis vad jag tĂ€nker göra. Jag sammanfattar mina tankar med att jag precis som vid tidigare hĂ„rdvarulanseringar hellre vĂ€ntar pĂ„ remaken av PS5 och spelar vidare pĂ„ min(a) tidigare generation(er) spelkonsol(er), för jag har fortfarande ungefĂ€r ett dussin AAA-spel att ta hand om innan jag Ă€r fĂ€rdig. Ska bli intressant att följa spelnyheter under en lĂ„ng tid framöver, dock 1 Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
JulianAndersen Skrivet 1 juli, 2021 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2021 Jeg hĂ„per jeg snart har rĂ„d til en PS5 ... đ Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 juli, 2021 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2021 Precis som jag trodde slÀpps Horizon: Forbidden West Àven till PS4. Det kunde jag lista ut genom att det dels skulle innebÀra vÀldiga förluster att bara slÀppa det till en plattform man knappt kan fÄ tag i, och sÄ stod det faktiskt "Playstation Exclusive" i första trailern, inte "PS5 Exclusive". NÄvÀl, för nÄn mÄnad sen slÀpptes en gameplay-video av tvÄan och jag behöver inte analysera nÄt sÀrskilt, gameplay ser ungefÀr likadant ut som i ettan men med undervattenssekvenser och nÄn slags glidsköld. FrÄgan om man ocksÄ faktiskt kan flyga/rida nÄgot flygdjur har de inte besvarat, men det borde inte vara omöjligt med PS5-teknologin Ätminstone. Undrar om de lyckas pÄ PS4. Faktiskt sÄ behöver jag inte sÄ mycket trailers till detta, eftersom jag redan vet att jag kommer köpa det och det kommer bli grymt. Det Àr nog det första spelet jag kommer att köpa pÄ release sedan september 2013, dÄ GTA V slÀpptes. GÀllande PS5 sÄ stÄr jag fast vid det jag sagt förr: Det finns ingen anledning att hoppa pÄ det nu. Jag vÀntar pÄ en slimdesign och tills dess har jag redan alldeles för mycket spel att spela över tvÄ-tre generationer. Det gör mig inget att det Àr svÄrt att fÄ tag pÄ en PS5 annat Àn att det potentiellt gör att det dröjer lÀngre innan de ens gör nÄgon nydesign. Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
JulianAndersen Skrivet 2 juli, 2021 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2021 4/9/2020 at 4:51 PM, Xersize skrev: But there will be a PS6 soon, right? Maybe wait a bit? đ NĂ„r? Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juli, 2021 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2021 2 timmar sedan, JulianAndersen skrev: NĂ„r? Det var helt ironiskt. NĂ„gon vĂ€ntade för lĂ€nge pĂ„ förra konsolen och nĂ„gon annan svarar att han lika gĂ€rna kan vĂ€nta och hoppa över Ă€ven denna generation eftersom det nĂ„n gĂ„ng kommer en PS6, men PS6 lĂ€r inte se dagens ljus före 2027. Har du Google translate pĂ„, förresten? đ€ 1 Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
JulianAndersen Skrivet 5 juli, 2021 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2021 7/2/2021 at 1:19 PM, Henkibojj skrev: It was completely ironic. Someone waited too long for the previous console and someone else answers that he can just as easily wait and skip this generation as well, because someday there will be a PS6, but the PS6 will not see the light of day before 2027. Do you have Google translate on, by the way? đ€ Ă .. Jeg fĂžler meg dum at jeg ikke fikk spĂžk. Ja, det gjĂžr jeg! Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 september, 2022 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2022 Det ryktas nu om en PS5 Slim i september 2023, dÀr Disc och Digital Edition slÄs samman till att vara en variant utan skivlÀsare, men dÀr skivlÀsaren sÀljs separat (eller mer givet, som bundle). Den ansluts till de bakre USB-portarna (singularis förhoppningsvis) och kommer dÄ att integreras i utseende. Det vill sÀga, maskinen kommer att se komplett ut Àven utan lÀsare, och med lÀsare kommer det inte att vara en maskin plus en dvd-box bredvid utan istÀllet ett pÄklackat tillbehör som (gissningsvis) ger en annan kontur, precis som Disc Àr idag. Om man tÀnker efter sÄ Àr det ju egentligen det de redan har gjort genom coverplaten, men detta kommer att göra tillverkningsprocessen lÀttare och tillbehöret kan sedan köpas i efterhand om man bestÀmmer sig för den digitala varianten först. Jag Àr vÀldigt taggad pÄ idén, Àven om jag hade köpt en slim med skiva oavsett bortkopplingsbar eller inte. Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 februari, 2023 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2023 Om det Àr nÄgon som tÀnkt köpa en PS5 i det nÀrmaste, alternativt nÄgon som redan har en men som inte claimat spelen i PS Plus Collection, Àr det dags att göra det. Det handlar om ett tjugotal spel som varit gratis att lÀgga till i sitt konto Ànda frÄn slÀppet av PS5, enligt vanliga PS Plus-regler. Batman: Arkham Knight Battlefield 1 Bloodborne Call of Duty: Black Ops III - Zombies Chronicles Edition Crash Banidcoot N. Sane Trilogy   Days Gone Detroit: Become Human Fallout 4 Final Fantasy XV Royal Edition God of War Infamous Second Son Monster Hunter World Mortal Kombat X Ratchet & Clank The Last Guardian The Last of Us Remastered Resident Evil 7: Biohazard Uncharted 4: A Thief's End Until Dawn Det kommer att ta slut i maj, Àr det sagt, sÄ jag sjÀlv kommer nog inte att fÄ tag pÄ dem i tid eftersom det mÄste claimas frÄn en PS5-maskin. För min del Àr det nog bara Last Guardian som jag kommer gÄ miste om, för resten tror jag att jag redan har eller annars inte Àr intresserad av. Synd bara att det kostar 370 spÀnn digitalt, men jag kan nog hitta det fysiskt för en hundring nÄnstans. Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
knurra Skrivet 8 augusti, 2023 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2023 Tjackade en ps5:a nu nÀr hogwarts legacy hade release. Har velat fram och tillbaka i tvÄ Är och till slut slog jag till. No regrets Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 augusti, 2023 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2023 56 minuter sedan, knurra skrev: Tjackade en ps5:a nu nÀr hogwarts legacy hade release. Har velat fram och tillbaka i tvÄ Är och till slut slog jag till. No regrets Grattis! Jag har varit sugen nÄgra gÄnger ocksÄ pÄ sistone men den beryktade nya modellen Àr nÀra förestÄende, sÄ det vore dumt att slÄ till just nu för min del eftersom jag dÄ kunde hoppat pÄ frÄn början. Sen ÄterstÄr det ju att se om den nya Àr nÄgot att ha, men jag fÄr Ätminstone ett svar. Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 augusti, 2023 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2023 PS5s nya modell, av mÄnga kallad "slim" redan pÄ förhand, verkar ha filmats innan nÄgot officiellt har sagts om saken. Men sÀrskilt slimmad Àr den inte. Jag skulle rentav sÀga att den skivlÀsartillsats som vi kÀnt till lÀnge rentav gör att den ser lite tjockare ut. Samtidigt Àr hela konsolen enligt uppgift ca 5 centimeter kortare och om det inte vore för skivlÀsaren ser den ut att kunna vara aningen smalare Àn sin digitala motpart. https://wololo.net/2023/08/12/alleged-ps5-slim-cfi-20xx-leaks-in-photos-and-new-video/ Jag avvaktar fortfarande med ett köp tills jag ser bÄda pÄ riktigt och det kommer lite reviews. Nog för att originalet Àr alldeles för stort men jag Àr inte hÀnförd över den nya modellen heller, sÄ vi fÄr se. Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 november, 2023 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 november, 2023 Folk har nu fÄtt den i handen och plockat isÀr. Den borde slÀppas inom nÄgra dagar, jag har hört att den ska slÀppas idag i USA och "inom kort" i Europa. Jag tror det blir en slim trots allt, Àven om den lÀmnar en hel del att önska. Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 februari, 2024 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2024  Mitt första intryck, och det som bestÄr flera dagar senare:    Fysatan vilket rörigt interface. Det finns inte ens en stÀnga av-knapp om man inte tar upp en egen meny som man mÄste ha customizat först. Spelen ligger dumpade pÄ skrivbordet och kan varken flyttas, lÄsas eller lÀggas i mappar. Det Àr som om allt vi lÀrt oss frÄn PS3, PS4 och Windows 3.1 och framÄt stannade i evolutionen till att reduceras till Start-Menyn -> Senast AnvÀnda Filer i Windows 98. Det Àr allt man fÄr. Man kan göra spellistor vilket ligger gömt i en meny lÀngst till höger och sedan in under tre nya flikar, och vÀl dÀr kan man inte lÀgga till i mappar frÄn vilken spelflik som helst utan mÄste ske frÄn en enda. VÀl inne i vardera lista/mapp kan du vÀlja mellan en handfull automatiska sorteringar, men ingen egen ordning för vilken man vill spela oftast/hÀrnÀst/helst eller för all del vad som Àr grafiskt estetiskt (om man Àr lagd Ät det hÄllet). HemskÀrmen Àr heller inte valbar utan visar alltid helskÀrm för spel, som nÀr man stod pÄ ett spel i PS3-menyn dÄförtiden, med musik som alltid spelas. Folk har tjatat i Äratal efter bÄde teman och mappar och det Àr precis vad jag ocksÄ kÀnner. Allt Àr en rörig reklampelare för att fÄ oss att köpa sÄ mycket som möjligt, digitalt. 2003-04-18 at 11:57, Snobben skrev: jobbigt och svÄrt tyckte jag nÀr jag fick prova det. Fel sida och sÄ NÀÀÀ Man ska köra pÄ höger sida dÄ blir allt bra. Med det sagt Àr jag ju glad att jag köpte den, men den lÀmnar en del att önska. SÄ smÄningom kommer jag nog gilla den, PS4 dröjde ocksÄ nÀmligen ett bra tag innan jag sÄg den som en grundpelare i hemmet. Har inte sÄ mÄnga spel till den Àn sÄ lÀnge och jag vet faktiskt inga utom dessa (samt Helldivers 2) som jag vill ha, fram till GTA VI om tvÄ Är. Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 24 februari, 2024 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2024 Kan man fĂ„ lite screenshots/foton pĂ„ hur menyerna ser ut? Antar att de har förĂ€ndrats sedan PS3-tiden. ĂndĂ„ mĂ€ktigt att Sony fortsatt satsar pĂ„ FreeBSD-mjukvara. Finns en patch dĂ€r de upstreamar mediakod till huvudprojektet. FreeBSD Ă€r ju inte "copyleft" som (GNU/)Linux utan mer libertarianskt vilket gör att penningstinna företag som Sony kan anvĂ€nda operativsystemet och stĂ€nga ned det för anvĂ€ndare utan nĂ„gon juridisk Ă„tgĂ€rd. Ibland Ă€r frihet att kunna begrĂ€nsa frihet antar jag. Piratflaggan högt, alkoholen ned för strupen och ett skepp Ă„ hoj hĂ€r i roddbĂ„ten. Jag Ă€r vĂ€ldigt intresserad av hur sjĂ€lva interface:t ser ut i PS5:an. DĂ€rför jag skriver detta inlĂ€gg. Inte för att jag Ă€r intresserad av att skaffa en konsol sjĂ€lv utan bara för ett visst intresse för Estetik. Jag skulle gĂ„ sĂ„ lĂ„ngt att kalla PS5:ans nedstĂ€ngda FreeBSD för "japanmix". Och som kritaen5a förklarar sĂ„ kan alla som gillar "japanmix" dra Ă„t... lmao Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 september, 2024 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 september, 2024 https://www.prisjakt.nu/artiklar/playstation-5-pro PS5 Pro slĂ€pps i november till ett startpris av âŹ799,99 och vi vet ju vad det innebĂ€r i svenska priser, Ă€ven förutom omrĂ€knat i SEK. Kan det bli 9890 spĂ€nn? Den fĂ„r heller ingen skivlĂ€sare inkluderad, sĂ„ den mĂ„ste man köpa till extra för âŹ140 = antagligen 1600 kr. Om man har en PS5 Slim med skivlĂ€sare kan man slakta den och installera lĂ€saren i Pro, men dĂ„ har du ju en halvfunktionell Slim istĂ€llet. Det Ă€r dessutom oklart om de nuvarande slimpanelerna kommer att funka med Pro, eftersom de uttrycker sig sĂ„ konstigt i den officiella bloggposten. Vill man att maskinen ska kunna stĂ„ upp i sin digitala konfiguration mĂ„ste man ocksĂ„ köpa ett vertikalstĂ€ll för 400 spĂ€nn trots att det bara Ă€r plast som kostar tie spĂ€nn att producera. Totalt, i Sverige, med skivlĂ€sare och stĂ€ll, kommer det sĂ€kert landa pĂ„ 11 000 kronor. JĂ€vla vansinne. Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Recommended Posts