Jump to content

Battlefield 1 (Alltså det nya)


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Battlefield 1

Battlefield serien ger sig in i första världskriget!

 

 

Är ni taggade på det nya Battlefield? 

Själv tycker jag att det är kul att se att det inte är ett modernt spel längre, börjar bli för mycket sånt på marknaden idag. Det enda jag hoppas på är att det inte blir som EA Battlefront, det är det största hotet för det här spelet, EA.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan tänka mig att få en BF-nystart enbart för att det är första världskriget. Det är klart, det är många faktorer i ett spel och det blir inget köp om det visar sig vara lika platt som SWBF. Men jag gillar flygplan i spel och om det finns en handfull av dem (dvs inte bara Fokker Dr. III och Nieuport 17, respektive) så kan det här bli ett riktigt roligt flygspel. Men det får vi se.

Som alltid kommer det vara vem man spelar med som gör spel roligare. Att hamna på servrar med randoms har jag slutat med, det har ätit upp många år av min ungdom redan :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollar runt lite och det verkar som att dom kommer fokusera på att land, luft och vatten kommer arbeta ihop och att alla typer av krigande kommer kännas som något eget. Nu hoppas jag detta betyder att Battlefield serien kommer tillbaka till andra världskriget nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag kollar på destruktionsgrafiken så blir jag lite full i skratt. Vid 0:20 störtar ett plan in i en stenfästning och hela skiten demoleras. Vad de inte verkar ha tänkt på är att de allra flesta plan från första världskriget var byggda med trä- eller ibland stålramar. Resten var tyg. TYG! Motorerna vägde asmycket och hade inte mycket kraft egentligen, och anledningen att vi aldrig mera ser dubbeldäckar- eller till och med trippeldäckarplan är att det helt enkelt inte längre behövs. Motorerna blev bättre, stålet (aluminium) lättare och vingspannet är såpass stort och aerodynamiskt nuförtiden att det ger bärkraft ändå. Förr var det inte så lätt att få dessa åbäken att flyga, och för att få lyftkraft behövdes mycket mer segelyta. Maxhastighet var 185 km/h för en trippeldäckare från WW1, jämfört med 370 km/h för en Spitfire från WW2, eller 435 km/h för en P-51 Mustang. De hade en maxstartvikt på 3 ton (Spitfire) eller 5,5 ton (Mustang). En trippeldäckare vägde endast 430 kilo, mindre än hälften av vilken småbil som helst.

Observera att detta görs med avstängd motor. Ser det här ut att vara ett plan som är såpass robust och solitt, gjutet i metall, att det har rörelsemängd och slagkraft nog att riva en hel jävla stenfästning? I think not. Det där planet hade krossats som en lerkruka och stenfästningen hade inte fått en skråma.

Oh Dice, you so silly.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

14 timmar sedan, Weener skrev:

Eller hur, för Battlefield-serien har ju vart så realistiska tidigare?!?! :mellow:

Jaaåjovars, förutom det faktum att folk respawnar och att deras skademätare är som de är (ett skott i bröstet och du läker på 30 sekunder) och att fordon kan lagas till 100% med en svets, så tycker jag att det mesta har varit hyfsat realistiskt. Så långt man kan utan att göra det ospelbart, iallafall.

På vilket sätt har till exempel BF3/BF4 varit orealistiska?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
3 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Har vi fått se några previews/intervjuer och liknande om hur pass taktiskt det hela kommer att vara? Det sista jag vill är att köpa ett spel där allt går ut på att skjuta snabbt och springa snabbare. Jag saknar flerlagerdynamiken som fanns i BF3.

Det enda som har gjorts är när DICE pratar om spelet under revealen . Dock är dom inte så jätte tydliga och håller sig från att säga för mycket.

 

 

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
6 timmar sedan, Lajnux skrev:

Inte helt omöjligt att "Shit Lajjan Says" återkommer efter släppet. Ser riktigt snuskigt, skitigt och kul ut. Spana in gameplay from E3, jag är för lat för att länka.

Det får bli reunion av GOOF-squad då. Det här spelet verkar helt fantastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
15 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Är det nån som provat betan?

Jag har spelat ungefär 14H just nu! Gillar den än så länge, det finns såklart en hel del som behöver fixas men det finns det ju i dom flesta betor.

Tycker än så länge att dom behöver göra tanks lite svagare, i Rush så om du får en tank och bara spelar lite fegt så är det totalt omöjligt att faktiskt döda dig, speciellt i och med att du kan reparera tanken när du själv sitter i den. Det verkar lite absurt IMO, tycker även att både Light tanks och Artillery tanks är alldeles för bra, finns nästan ingen anledningen till att ta ett Landship så länge man inte är en squad på fem stycken och som har väldigt med tur.

 

Tycker även att dom måste göra om klasserna lite och definitivt sätta dit spärrar, som det är nu är det ju ungefär 60-70% som spelar Sniper medans det är max 10-20% som spelar Medic.

Kan även säga att spawnsen man har ibland är väldigt korkad, speciellt om man inte spawnar in på någon squad-mate lite lik CoD/MoH spawns när man blir spawnkillad direkt.

 

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...