Jump to content

Forumet uppdaterat


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Forumet har uppdaterats till det nyaste av det nyaste! Eftersom det rör sig om en större uppdatering skapar jag en tråd där vi kan prata ut om de nya finesserna och fånga upp eventuella problem. Information om nyheterna i uppdateringen kan hittas i mitt tidigare inlägg:

Sammanfattning

  • Hela forumet är lite rappare, allt från sidladdningar till sökningar och laddning av texteditorn
  • Webbläsarnotifikationer gör att man alltid är notifierad, även när man surfar på andra sidor (måste aktiveras först!)
  • Knivskarpa och älskvärda High Definition Smilies  B)
  • Aktivitetsströmmen som visar all aktivitet är kraftigt förbättrad
  • Möjlighet att skapa egna strömmar
  • All kommunikation med forumet är nu krypterad (https)
  • Förbättrad söksida med ännu bättre sökträffar
  • Mindre grafiska förändringar här och där
     

Arbete som återstår

  • Rensa bort bilder över okrypterad förbindelse (hög prio)
    En del webbläsare varnar när icke-krypterade förbindelser upptäcks på en i övrigt krypterad sida, t.ex. när ett inlägg innehåller en referens till en bild som börjar med http://. Större jobb, men viktigt.
     
  • Gamla smilies är lågupplösta (låg prio)
    Konvertera gamla inlägg så att de använder HD-smilies om tillgängligt.
     
  • Översättning (låg prio)
    Mycket ny text som behöver översättas.
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några andra saker som ändrats:
- Notfikationsinställningarna är nollställda för alla, vilket i praktiken betyder att fler får notifikationer, samt fler via epost (kan behövas med den låga aktiviteten på forumet).
- Forumet är öppet för gäster igen. Google straffade oss ganska hårt för den tid forumet var stängt för gäster (= från över 100 nya besökare/dag till under 10).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, hur länge har forumet varit uppe igen egentligen? Har inte kunnat nå forumet på flera dagar i Google Chrome pga detta. Testade Internet Explorer och då fungerade det utmärkt.

lrmWxQK.png

Låg aktivitet på forumet de senaste dagarna, jag kanske inte är den enda som får det här problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooops! :ph34r:

Tack för rapporten Mark. Tyckte väl det det var lite väl låg aktivitet, men då forumet fungerade utmärkt på både mobil, IE, FF och min installation av Chrome så upptäckte jag inte detta. När jag testade Chrome på en annan dator fick jag dock samma fel som ovan.

Jag har inaktiverat http2 som verkar orsaka problem i Chrome. En stor del av prestandavinsten försvinner, men det känns ju lite viktigare att man kan besöka forumet över huvud taget...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 minut sedan, Ma__Cipriani skrev:

Först nu började sidan att fungera igen för mig och jag använder Firefox så den delade nog problemet med Chrome. Ska bli kul att utforska allt nytt!

Argh! Ja, då är det väl min dator som på något sätt förhindrat http2...
Note to self: Testa alltid på två datorer. iOS-enheter räknas inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte kommit in på varken FF eller på min mobil (Android, Galaxy S2). Jag tror jag testade min PS3 också men jag är inte säker. Att det skulle ligga hos webbläsaren hade jag ingen tanke på, men jag tyckte allt att det var mystiskt att jag inte fick felmeddelande när jag försökte nå sajten, den ville bara inte komma vidare nånstans. Jag skrev in adressen och tryckte Enter, men det gick tillbaka till att stå den förra sidans adress istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
11 timmar sedan, Hultenius skrev:

Sådär, nu ska det fungera igen. Ikonerna för spoiler, kod och  bakrundsfärg  är tillbaka.
 

  Visa dolt innehåll

Japp, funkar! B)

 

Woho!

Dock försökte jag quota någon där jag ville svara på en sak i taget med en quoteruta i taget, trots att det var samma inlägg. Jag lyckades inte med det, utan fick antingen citera hela inlägget eller radera allt utom det allra viktigaste. Förr i världen kopierade man bara quote-textsträngen och gjorde en egen quote-ruta för varje delcitering man ville göra. Går inte det nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en timme sedan, Henkibojj skrev:

Woho!

Dock försökte jag quota någon där jag ville svara på en sak i taget med en quoteruta i taget, trots att det var samma inlägg. Jag lyckades inte med det, utan fick antingen citera hela inlägget eller radera allt utom det allra viktigaste.

Jag säger ju det. Forumet, liksom allting annat, blir bara sämre med tiden. Mot det moderna forumet!

 

Citera

Förr i världen kopierade man bara quote-textsträngen och gjorde en egen quote-ruta för varje delcitering man ville göra. Går inte det nuförtiden?

 

Eller hur?

Dölj innehåll

[QUOTE]Folk är fan retarderade. Ja mä.[/QUOTE]

 

Det ser ju säkert snyggt ut på ifånen i alla fall.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Förr i världen kopierade man bara quote-textsträngen och gjorde en egen quote-ruta för varje delcitering man ville göra. Går inte det nuförtiden?

Finns bättre knep nu för tiden, markera texten du vill citera, håll över den och klicka på Citera. ;)

Men jag har även lagt till ikonen för det också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 minuter sedan, Hultenius skrev:

Finns bättre knep nu för tiden, markera texten du vill citera, håll över den och klicka på Citera. ;)

Jaså, det verkar ju fungera. :)

5 minuter sedan, Hultenius skrev:

Men jag har även lagt till ikonen för det också.

Jaså, vad då för någon? Den verkar för övrigt inte behövas nu när markeringstricket fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5/6/2016 at 10:08, Henkibojj skrev:

Jaså, det verkar ju fungera. :)

Jaså, vad då för någon? Den verkar för övrigt inte behövas nu när markeringstricket fungerar.

Kan ju vara bra om man vill citera något externt (varför man nu skulle vilja det).

Citera

You know I got tiger blood, man.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...