Jump to content

Att tjäna pengar i GTA Online


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Det här med att sälja bilar i LSC och bilarna från Simeons sms-listor, hur funkar det?

LSC verkar bara acceptera en random stulen bil per 45 riktiga minuter, vilket suger rätt ordentligt. De ger heller inte särskilt mycket betalt.

Simeons listor däremot, de ger en del. Enligt denna sajt (som för övrigt är väldigt bra för just denna tråd) ser priserna ut såhär:

Spoiler

Car Deliveries (delivered in mint or near-mint condition)

Note: You may see some duplicates. Simeon will ask for the same cars multiple times in different texts. Each group of five, is the group of cars he wants with each text.

Choice of color option does account for the payout. These are priced with the cheapest respray option available.

Cheval Surge: 6,490

Ocelot Jackal: 9,800

Obey Tailgater

Dundreary Landstalker: 9,410

Maibatsu Penumbra: 4,380

Fathom FQ 2: 8,290

Mammoth Patriot: 8,250

Emperor Habanero: 7,140

Schyster Fusilade: 6.190

Bravado Gresley: 5,160

Ubermacht Sentinel XS: 9,780

Vapid Dominator: 6,000

Benefactor Schafter: 10,530

Cheval Surge: 6,490

Ocelot Jackal: 9,800

Schyster Fusilade: 6,190

Bravado Gresley: 5,160

Albany Buccaneer

Western Daemon

Western Bagger: 3,180

Dundreary Landstalker: 9,410

Maibatsu Penumbra: 4,380

Ocelot F620: 13,000

Fathom FQ 2: 8,290

Mammoth Patriot: 8,250

Mest ger alltså Ocelot F620 på $13.000, många andra ligger runt 8k. Eftersom man aldrig ser de bilar man letar efter när man har aktuellt SMS, vore det ju förstås bra att köpa ett reservgarage, gärna för 10 bilar, som man kan spara bilar i som kan säljas senare. När jag nu bara glider runt ser jag verkligen drösvis med de bilar han vill ha i andra SMS.

Lämpligt nog finns det ett perfekt garage för detta, dessutom allra närmast både en mod shop och Simeons leveranshamn. Det kostar $105k för 10 bilar och är därigenom dessutom det allra billigaste garaget, beräknat per parkeringsplats.

Min fråga är: Kommer det betala sig att köpa ett 10-bilarsgarage för $105.000 och fylla det med framtida säljebilar, eller är det något jag missar här? Typ att han inte längre kommer SMSa, att han bara vill ha en bil av varje sort, att pengasummorna ovan inte stämmer, eller liknande? Det verkar ju betala sig redan efter ca 13 bilar.

Och just ja, hur ofta skickar han sina SMS? När man gjort en av bilarna säger han bara att han ska höra av sig och sen dröjer det bra länge innan nästa kommer. Finns det nån tid, eller är det först vid nästa spelsession?

Simeons SMS-bilar har en tendens att spawna relativt ofta vid LSC inne i stan. Vid 8 fall av 10 så hittar jag någon av dom parkerade där när jag åker dit för att leta efter dom. Så jag går hellre på de oddsen än att köpa ett garage...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Simeons SMS-bilar har en tendens att spawna relativt ofta vid LSC inne i stan. Vid 8 fall av 10 så hittar jag någon av dom parkerade där när jag åker dit för att leta efter dom. Så jag går hellre på de oddsen än att köpa ett garage...

Aha, schysst info. Jag fick en hel del lämpliga bilar runt västra LS igår och funderade på om det alltid är så. Det jag mest tänker på är ju att man då måste leta bilar ganska aktivt. Köper man ett garage kan man ju ansamla en förmögenhet i förbigående och så gott som varje spelsession tjäna mellan 6 och ~25 tusen, beroende på hur ofta han sms:ar.

Jag tolkar det som att listorna alltid kommer se likadana ut och att han inte slutar vara intresserad av bilmodellerna? :) I så fall kan ett garage nog löna sig i längden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Simeons SMS-bilar har en tendens att spawna relativt ofta vid LSC inne i stan. Vid 8 fall av 10 så hittar jag någon av dom parkerade där när jag åker dit för att leta efter dom. Så jag går hellre på de oddsen än att köpa ett garage...

Skit också, jag hade samlat ihop ett antal bilar som skulle ge runt $60.000 om rätt sms skulle dyka upp. När jag fick beställning på en av bilarna visade det sig att jag inte kunde sälja den, för att den blivit ett "Personal Vehicle". Enda jag kan göra åt saken är att dröja trekvart mellan varje bil för att sälja dem i vanliga LSC till en bråkdel av Simeons värde. :confused:

Jag antar att det är samma sak om man skulle lämna sin bil åt nån annan att sälja, så det hjälper nog inte. Vilken tur att jag nekades att köpa ett garage extra, annars hade jag förlorat hundra tusen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En väldigt bra sak är att R* har höjt pengarna man får i uppdrag. Spelar nu Coveted om och om igen och får 18K varje gång. Spelar man Base invaders får man runt 18500 för varje gång. Båda uppdragen går att hosta om och om igen från jobb menyn.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En väldigt bra sak är att R* har höjt pengarna man får i uppdrag. Spelar nu Covoted om och om igen och får 18K varje gång. Spelar man Base invaders får man runt 18500 för varje gång. Båda uppdragen går att hosta om och om igen från jobb menyn.

Brukar köra Check Out Time, Editor and Thief och andra Martin Madrazo-uppdrag om och om igen. Har dock inte testat Coveted, går den att köra ensam?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar köra Check Out Time, Editor and Thief och andra Martin Madrazo-uppdrag om och om igen. Har dock inte testat Coveted, går den att köra ensam?

Coveted går att köra ensam.

Vad jag gör är att springa ner för berget till bilen som stor parkerad där och döda snipern och sno bilen. Köra ner till udden där två andra bilar parkerat och döda alla på den sidan av berget och strunta i resten av NPC gänget som står på andra sidan. Döda gubbarna som är på din sida och vänta på cargoboben som kommer och landar.

Efter det så är det bara att sno helin, ta upp containern och sticka. Lär man sig går det rätt snabbt. Man tar skada på helin, men det gör inte så mycket, bara man är snabb att plocka upp containern!

Röd=bilarGul=CargobobGrön=Container

post-9514-0-31947200-1392594461.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coveted går att köra ensam.

Vad jag gör är att springa ner för berget till bilen som stor parkerad där och döda snipern och sno bilen. Köra ner till udden där två andra bilar parkerat och döda alla på den sidan av berget och strunta i resten av NPC gänget som står på andra sidan. Döda gubbarna som är på din sida och vänta på cargoboben som kommer och landar.

Efter det så är det bara att sno helin, ta upp containern och sticka. Lär man sig går det rätt snabbt. Man tar skada på helin, men det gör inte så mycket, bara man är snabb att plocka upp containern!

Röd=bilarGul=CargobobGrön=Container

post-9514-0-31947200-1392594461.jpg

Gött, tack som satan! Hittade en video på YouTube som förklarar den mer eller mindre exakt som du gör, så med din förklaring plus den ska det nog gå. Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, om det ger 18k per gång kanske jag trots allt köper mig ett plan ändå, trots att det inte behövs :D

EDIT: Rooftop Rumble sägs ge 25k per gång, men det var en gammal video så det är säkert dämpat nu. Kräver rätt hög rang om jag förstod rätt.

Vet inte hur det är nu, men när gta online släpptes så var det ett sånt där uppdrag som gick att farma på några sekunder. Rockstar satte ner pengarna man fick för den och fixade en bugg.

Nu vet jag inte hur mycket man får!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte hur det är nu, men när gta online släpptes så var det ett sånt där uppdrag som gick att farma på några sekunder. Rockstar satte ner pengarna man fick för den och fixade en bugg.

Nu vet jag inte hur mycket man får!

Kör man hard så tar det mig 3-6 minuter, utan några som helst problem, och man får 18k. På easy är det 12k, men jag kör hard varje gång nu. Tack som fan för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

tja, får skriva här eftersom du stängde min tråd haha sidan du länka va väl ok utöver att listan inte direkt är uppdaterad, det är inte rätt summor eller RP på dem. :( en sån typ av lista jag ville skapa fast här, denna tråden är ju lite all over the place ;)

(detta är till henkibojj)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Tog upp spelandet igen för någon månad sedan and im Back in Business.

R* tog ju en del, eller i princip allt av mina pengar, lämnade nån miljon, men jag fick behålla alla bilar och fastigheter.

Så, pengar var i grund och botten inget problem, saknade kontanter bara.

Det jag gör nu är helt enkelt att låta folk arbeta för mig, låglevlare.

Vet inte om ni kört Rooftoprumbles? Om, inte gör det. Det ger mest på kortatst tid. 18750dollar.

Jag startar helt sonika uppdraget och sitter och småsurfar medans de andra fixar uppdraget. Brukar sitta och surfa på min Ipad. Uppdraget tar, rätt genomfört, exakt 2 minuter, och ger som sagt 18750 dollar.

Uppdraget kan bara startas av de med level 75 och uppåt så det är alltd många som vill spela. Drar in ca 300 tusen per kväll och är i skrivande stund upp i 5.9 miljoner kronor.

Uppdfateringen kommer snart, och då kommer det krävas en hel del pengar, så ett tips till er är att grinda den banan lite så ni har lite stålar.

Ryktas om att det skall släppas den 11, men någon som vet säkert?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog upp spelandet igen för någon månad sedan and im Back in Business.

R* tog ju en del, eller i princip allt av mina pengar, lämnade nån miljon, men jag fick behålla alla bilar och fastigheter.

Så, pengar var i grund och botten inget problem, saknade kontanter bara.

Det jag gör nu är helt enkelt att låta folk arbeta för mig, låglevlare.

Vet inte om ni kört Rooftoprumbles? Om, inte gör det. Det ger mest på kortatst tid. 18750dollar.

Jag startar helt sonika uppdraget och sitter och småsurfar medans de andra fixar uppdraget. Brukar sitta och surfa på min Ipad. Uppdraget tar, rätt genomfört, exakt 2 minuter, och ger som sagt 18750 dollar.

Uppdraget kan bara startas av de med level 75 och uppåt så det är alltd många som vill spela. Drar in ca 300 tusen per kväll och är i skrivande stund upp i 5.9 miljoner kronor.

Uppdfateringen kommer snart, och då kommer det krävas en hel del pengar, så ett tips till er är att grinda den banan lite så ni har lite stålar.

Ryktas om att det skall släppas den 11, men någon som vet säkert?

Finns en tråd om den uppdateringen. Releasedatumet annonserades igår. På tisdag blir det. Den 13e.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I helgen blir det nog att farma pengar och försöka ha råd med allt i nya uppdateringen! :)

1,8 miljoner nu, men det kommer gå åt direkt man börjar handla!

EDIT: Spelade Coveted x16 playlist och nu har jag 2,1! Men mer måste det bli! :D

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I helgen blir det nog att farma pengar och försöka ha råd med allt i nya uppdateringen! :)

1,8 miljoner nu, men det kommer gå åt direkt man börjar handla!

EDIT: Spelade Coveted x16 playlist och nu har jag 2,1! Men mer måste det bli! :D

Den playlisten har jag inte ens sett! Tack som f*n för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...