Jump to content

Att tjäna pengar i GTA Online


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Den playlisten har jag inte ens sett! Tack som f*n för tipset!

Den listan suger. Du tjänar mer på rooftop. Du tjänar mer oavsett laddningstid. Gör som jag, starta det låt sen låglevlarna fixa det till dig

Eller så kör du nya bil glitchen.

700K/försäljning

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den listan suger. Du tjänar mer på rooftop. Du tjänar mer oavsett laddningstid. Gör som jag, starta det låt sen låglevlarna fixa det till dig

Eller så kör du nya bil glitchen.

700K/försäljning

Kör hellre Coveted x16 gånger än att starta och hosta om ett annat mission. Skiljer bara några hundra dollar.

Sen är det onödigt att komma tillbaka efter en lång tid med exakt samma snack och attityd som förut. Ge dig.

Redigerad av VaXXoR
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det skiljer inte ett par hundra. Det skiljer 120K efter ett antal varv.

Jag har inte haft nån dålig attityd, vilket du har. Så lägg ner illa kvikt...

Du måste spela Rooftop Rumble 160 gånger innan mellanskillnaden på 750 blir 120k... Och med tanke på att det säkert tar 2 minuter längre tid mellan varje uppdrag då man återgår till free mode och hostar Rooftop Rumble på nytt istället för att snabbt köra Coveted om och om i en playlist så jämnar det nog ut sig rätt fint.

Man tjänar 288k på en timme med Coveted x16. Två minuters längre väntetid mellan uppdragen om man kör Rooftop Rumble blir på 16 gånger 32 minuter. Det är ganska mycket. På de 32 extra minuterna det tar att gå tillbaka till free mode och på nytt hosta rooftop rumble kan du starta om Coveted playlisten och köra hälften av den igen. Det är ingen tvekan om att Coveted x16 är mer tidseffektiv.

Redigerad av VickeX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste spela Rooftop Rumble 160 gånger innan mellanskillnaden på 750 blir 120k... Och med tanke på att det säkert tar 2 minuter längre tid mellan varje uppdrag då man återgår till free mode och hostar Rooftop Rumble på nytt istället för att snabbt köra Coveted om och om i en playlist så jämnar det nog ut sig rätt fint.

Man tjänar 288k på en timme med Coveted x16. Två minuters längre väntetid mellan uppdragen om man kör Rooftop Rumble blir på 16 gånger 32 minuter. Det är ganska mycket. På de 32 extra minuterna det tar att gå tillbaka till free mode och på nytt hosta rooftop rumble kan du starta om Coveted playlisten och köra hälften av den igen. Det är ingen tvekan om att Coveted x16 är mer tidseffektiv.

Du har fel. Som du skriver själv, "det tar säkert..."

Jag har klockat oss när vi spelar.

Det tar exakt 1:54 sekunder att klara uppdraget, det tar ganska exakt, 1,5 minuter att starta om uppdraget. Total tid ca 3,5 minut per runda.

Coveted x16 går något snabbare, men du "förlorar" 3500 per runda jämfört med RR.

Således tjänar man mer på RR dessutom är det betydligt roligare än Coveted.

Men spela du Coveted. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har fel. Som du skriver själv, "det tar säkert..."

Jag har klockat oss när vi spelar.

Det tar exakt 1:54 sekunder att klara uppdraget, det tar ganska exakt, 1,5 minuter att starta om uppdraget. Total tid ca 3,5 minut per runda.

Coveted x16 går något snabbare, men du "förlorar" 3500 per runda jämfört med RR.

Således tjänar man mer på RR dessutom är det betydligt roligare än Coveted.

Men spela du Coveted. =)

Men nu är tråden om pengar och inte RP. Gissar på att det är RP du snackar om nu.

Sen, som jag förstått det så spelar du med randoms varje gång. Du kan omöjligt ha samma tid med alla du spelar med, speciellt när du står AFK och väntar på att andra ska göra saker åt dig. Coveted är skön för att man slipper allt sånt där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu är tråden om pengar och inte RP. Gissar på att det är RP du snackar om nu.

Sen, som jag förstått det så spelar du med randoms varje gång. Du kan omöjligt ha samma tid med alla du spelar med, speciellt när du står AFK och väntar på att andra ska göra saker åt dig. Coveted är skön för att man slipper allt sånt där.

Det är pengar jag pratar om givetvis. RP har jag helt lagt ner. Bryr mig inte om det, för hög level för att det skall vara intressant.

Det är lite olika, 50/50.

Spelar med ett crew som har är 70 i världsrank, och resten av tiden utnyttjar jag random spelare. Där blir det lite sämre tid,d et stämmer.

Men det skiljer inte mycket. En omgång räcker oftast sen har den/de som inte håller måttet gallrats ut och nya har kommit till.

Låglevlarna är så desperata att de gör vad som helst för att få bli inbjudna. Så de sköter sig oftast prickfritt när de spelar. Annars åker de ut, och blir inte inbjudna igen, de vet det.

Sedan har vi ju det här "betaltsystemet" med där clanerna och höglevlarna ger "skydd" till låglevlarna.

De sätter 10K butys på varandra, sen låter de oss höglevlare skjuta dem och få buntyn på 9K. Så gör vi så ett par gånger, och som tack bjuder vi in dem så de kan levla snabbare samt ger dem "skydd" mot andra spelare.

Så det finns många sätt att tjäna snabba pengar om man gör det på rätt sätt, och är höglevlare.

Svårare för låglevlare, då är man i princip tvngen att göra som man blir tillsagd om man vill ha det någolunda lungt på servern man kommer in på...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har fel. Som du skriver själv, "det tar säkert..."

Jag har klockat oss när vi spelar.

Det tar exakt 1:54 sekunder att klara uppdraget, det tar ganska exakt, 1,5 minuter att starta om uppdraget. Total tid ca 3,5 minut per runda.

Coveted x16 går något snabbare, men du "förlorar" 3500 per runda jämfört med RR.

Således tjänar man mer på RR dessutom är det betydligt roligare än Coveted.

Men spela du Coveted. =)

Berätta gärna din taktik för RR. När jag tagit tid har vi som snabbast klarat det på ca 3 minuter, och jag skulle säga att vi inte slösar någon tid alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har fel. Som du skriver själv, "det tar säkert..."

Jag har klockat oss när vi spelar.

Det tar exakt 1:54 sekunder att klara uppdraget, det tar ganska exakt, 1,5 minuter att starta om uppdraget. Total tid ca 3,5 minut per runda.

Coveted x16 går något snabbare, men du "förlorar" 3500 per runda jämfört med RR.

Således tjänar man mer på RR dessutom är det betydligt roligare än Coveted.

Men spela du Coveted. =)

1. Jag anser att Coveted är otroligt mycket roligare, så jag kör hellre det och faktiskt får mina pengar än att spela RR några gånger, tröttna och nästan lägga ner med spelet.

2. Jag tänkte inte göra bil-glitchen. Som du kanske minns så skrev du för ett tag sedan att du R* tog tillbaka mycket av vad du tjänat efter att du fuskade/glitchade det till dig, men jag har allt mitt kvar. Det är inte att jag inte kan utnyttja en glitch här och var, men jag gillar att känna att jag faktiskt förtjänat mina pengar, att jag kämpat för dom.

3. Det tar mig mer eller mindre exakt 3-4 minuter att köra Coveted på Hard, vilket genererar 18k. Har man det på en playlist så behöver man inte gå ut och hosta igen.

4. Jo, du har en kass attityd. Istället för att kanske säga "Jag föredrar Rooftop Rumble framför Coveted, för att [insert relevant arguments]" så går du på direkt med "Det där suger, mitt tips är mycket bättre!". Det är en dålig attityd, hur du än vill vända och vrida på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4. Jo, du har en kass attityd. Istället för att kanske säga "Jag föredrar Rooftop Rumble framför Coveted, för att [insert relevant arguments]" så går du på direkt med "Det där suger, mitt tips är mycket bättre!". Det är en dålig attityd, hur du än vill vända och vrida på det.

Absolut, speciellt om han utnyttjar en glitch och helt sonika, utan att nämna glitchen påstår att RR är snabbare och mer tidseffektivt.

Jag trodde att vi snackade om riktiga strategier och legit spelande. Borde uppenbarligen inte anta sånt när det kommer till Vice. heh.

Edit: Förresten Vice. hur får du 750$ skillnaden på varje uppdrag till att man tjänar 3500$ mer "per runda"? 750 x 2 blir endast 1500, och hur man än vrider och vänder på det så är det inte alls mycket pengar. Som jag skrev tidigare så måste du köra Rooftop Rumble 160 gånger för att de 750$ extra du får ska bli 120k, och 120k är inte ens hälften av vad man får av Coveted 16x.

Sen tror jag åter igen att omstartningstiden gör Coveted snabbare och mer effektiv. Ska ta tid på det där själv ikväll.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut, speciellt om han utnyttjar en glitch och helt sonika, utan att nämna glitchen påstår att RR är snabbare och mer tidseffektivt.

Jag trodde att vi snackade om riktiga strategier och legit spelande. Borde uppenbarligen inte anta sånt när det kommer till Vice. heh.

Sluta böla när du inte vet vad du snackar.

Det är ni som har dålig atityd, inte jag. Jag har haft trevlig atityd hela tiden.

Det är inte otrevlig att säga att en lista suger. Det är min åsikt, och tar ni illa vid er att jag uttrycker mig så, så är ni överkänsliga.

Det började bra, låt det fortsätta så...

Berätta gärna din taktik för RR. När jag tagit tid har vi som snabbast klarat det på ca 3 minuter, och jag skulle säga att vi inte slösar någon tid alls.

Absolut, det gör jag gärna.

En använder kryppskyttsgeväret och plockar de 2 främsta.

En eller två placerar sig med högra fasaden upp vid häcken och den 3:e springer runt och attackerar från baksidan.

Personen kan även skicka in en raket och spränga mitten bilen INNAN någon börjar skjuta.

Då är fienderna sammlade och explosivnen tar vanligtvis ut alla utom 3-4 st.

In i den förbeställa helikoptern och landa vid målet.

Går otroligt snabbt. Men självklart, man måste kunna skjuta för att kunna genömföra det smidigt... =)

För övrigt låg vi också på 3 minutersstrecket, innan vi synkroniserade oss.

Ett tips är att alla springer till högra delen av fasaden och kollar hur fienderna står. Den gula pricken bör inte försvinna direkt, och ni kan se hur det ser ut.

Vid nästa omgång utgår ni ifrån den informationen. Pricka som sagt de 2 närmaste fienderna, skjut sedan en raket, ring helikopter.

PRECIS när du skjutit helikopterpiloten, skall dina kamrater vara påväg ut ur byggnaden. (om de gjort vad de ska. en skjuter från högra sidan medans en står vid bakvägen)

Då kommer ni att klocka exakt 2 minuter eller strax under...

Ser sjukt nice ut om det flyter på som det ska och man är synkroniserad. Det är som en actionfiilm när vi spelar. Borde filma och visa er på nått vis.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den listan suger.

Jag har inte haft nån dålig attityd, vilket du har. Så lägg ner illa kvikt...

Sluta böla när du inte vet vad du snackar.

Det är ni som har dålig atityd, inte jag. Jag har haft trevlig atityd hela tiden.

Nej då, en ordentlig och mysig Tomtefar här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut, det gör jag gärna.

En använder kryppskyttsgeväret och plockar de 2 främsta.

En eller två placerar sig med högra fasaden upp vid häcken och den 3:e springer runt och attackerar från baksidan.

Personen kan även skicka in en raket och spränga mitten bilen INNAN någon börjar skjuta.

Då är fienderna sammlade och explosivnen tar vanligtvis ut alla utom 3-4 st.

In i den förbeställa helikoptern och landa vid målet.

Går otroligt snabbt. Men självklart, man måste kunna skjuta för att kunna genömföra det smidigt... =)

Ser några problem med den strategin.

En person tappar 1000$ per runda på att beställa Helikoptern

Att vänta på helikoptern och flyga raka vägen till Martins hus tar lika lång tid som att ta paketet direkt och köra dit med en snabb bil, möjligtvis även något långsammare då helikoptern ibland är rejält seg att landa. Det har vi testat.

Sen kostar väl ett skott till Rocket Launcher några hundralappar också.

Uppdragets extra 750$ tappar helt och hållet poängen om folk spenderar över 1000$ på helikoptern och ett RPG-skott varje runda.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej då, en ordentlig och mysig Tomtefar här.

Om du läser så ser du att jag svarar på era syrliga kommentarer:

Sen är det onödigt att komma tillbaka efter en lång tid med exakt samma snack och attityd som förut. Ge dig.

Borde uppenbarligen inte anta sånt när det kommer till Vice. heh.

Men nu fortsätter vi i en god anda och slutar klaga på varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser några problem med den strategin.

En person tappar 1000$ per runda på att beställa Helikoptern

Att vänta på helikoptern och flyga raka vägen till Martins hus tar lika lång tid som att ta paketet direkt och köra dit med en snabb bil, möjligtvis även något långsammare då helikoptern ibland är rejält seg att landa. Det har vi testat.

Sen kostar väl ett skott till Rocket Launcher några hundralappar också.

Uppdragets extra 750$ tappar helt och hållet poängen om folk spenderar över 1000$ på helikoptern och ett RPG-skott varje runda.

DET är helt sant.

RPG kostar en slant och elikoptern 1000$

Men nej, det är BETYLIGT snabbare att åka helikopter.

Vi beställer, lägger på och fortsätter skjuta när vi vill göra det snabbt. Då skjuter vi piloten senare. Men vanligtvis sköter en bara helikopterbiten och står och väntar tills den landat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DET är helt sant.

RPG kostar en slant och elikoptern 1000$

Men nej, det är BETYLIGT snabbare att åka helikopter.

Vi beställer, lägger på och fortsätter skjuta när vi vill göra det snabbt. Då skjuter vi piloten senare. Men vanligtvis sköter en bara helikopterbiten och står och väntar tills den landat.

Vi gjorde samma sak. Den första som kom in i matchen ringer heli sen springer alla och attackerar medans den kommer, men den som tog paketet gick direkt in i sin bil och körde till huset. Bilen kom fram strax innan helikoptern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi gjorde samma sak. Den första som kom in i matchen ringer heli sen springer alla och attackerar medans den kommer, men den som tog paketet gick direkt in i sin bil och körde till huset. Bilen kom fram strax innan helikoptern.

Men nått fel gör ni eftersom bilen hinner lämna innan helikoptern är på plats.

Den skall vara på plats när sista fienden skjuts.

Ni måste ha haft problem med landningen, eller beställt sent.

Som sagt, prova att ringa så fort ni kommer in, de andra skall inte stå och hänga utan rusa direkt till sina positioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...