Jump to content

Att tjäna pengar i GTA Online


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Allteftersom jag börjar få ihop tillräckligt med pengar för att nästan kunna köpa vad jag vill ha, börjar jag undra hur man gör för att tjäna pengar på snabbast möjliga sätt. Survival ger en hacka både i cash och RP, men det tar tid och är ganska tjatigt. Så fort Simeon lägger ut en grön bil brukar jag nappa, eftersom det brukar ge runt 10k i enkla pengar.

Ni som inte säljer samma Dominator hundra gånger om, hur gör ni för att tjäna pengar? Går det snabbt?

Tipsa! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allteftersom jag börjar få ihop tillräckligt med pengar för att nästan kunna köpa vad jag vill ha, börjar jag undra hur man gör för att tjäna pengar på snabbast möjliga sätt. Survival ger en hacka både i cash och RP, men det tar tid och är ganska tjatigt. Så fort Simeon lägger ut en grön bil brukar jag nappa, eftersom det brukar ge runt 10k i enkla pengar.

Ni som inte säljer samma Dominator hundra gånger om, hur gör ni för att tjäna pengar? Går det snabbt?

Tipsa! :)

Vissa uppdrag betalar bättre. Lär dig vilka och kör dem. Annars brukar jag bara raca hela tiden, för att det är så skoj. Det betalar ganska bra nu också eftersom att de ökat vinstsumman men dragit ner %en av pengarna vinnaren får, så man får rätt bra med pengar om man kommer 2/3/4 också.

Kör man 10+ race och är bra på det så brukar man kunna tjäna ihop 40k+ på en timme. Tror jag. Är inte exakt säker på hur mycket pengar det brukar bli eller hur lång tid det tar, men någonting därikring skulle jag gissa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ett uppdrag som heter Covoted i jobs menyn. Du får 12500 tror jag varje gång du klarar det och eftersom du kan starta om det igen hur mycket som helst så är det ett bra sätt att farma.

Tips på att klara det snabbt är att springa ner till bilen som står på berget, döda gubben bredvid den och köra ner till dom två andra bilarna och vänta tills en cargobob landar, sen är det bara att plocka upp containern och åka snabbt och droppa av den.

Självklart är det massor av gubbar, men du behöver bara döda dom som är på den sidan du är och hålla dig undan skotten från andra sidan vattnet.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ett uppdrag som heter Covoted i jobs menyn. Du får 12500 tror jag varje gång du klarar det och eftersom du kan starta om det igen hur mycket som helst så är det ett bra sätt att farma.

Tips på att klara det snabbt är att springa ner till bilen som står på berget, döda gubben bredvid den och köra ner till dom två andra bilarna och vänta tills en cargobob landar, sen är det bara att plocka upp containern och åka snabbt och droppa av den.

Självklart är det massor av gubbar, men du behöver bara döda dom som är på den sidan du är och hålla dig undan skotten från andra sidan vattnet.

:)

Jag råkade visst hamna i det uppdraget en gång, men förmodligen var det på inbjudan eftersom jag inte hittar det. Jag ser det inte genom att manuellt leta runt på kartan, och Social Club verkar inte kunna söka på uppdragsnamn.

Hur gör man för att söka ett uppdrag och sen "spara" det? Jag har bokmärkt uppdrag förr, men att skapa spellistor och sånt är jag rätt vilse på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag råkade visst hamna i det uppdraget en gång, men förmodligen var det på inbjudan eftersom jag inte hittar det. Jag ser det inte genom att manuellt leta runt på kartan, och Social Club verkar inte kunna söka på uppdragsnamn.

Hur gör man för att söka ett uppdrag och sen "spara" det? Jag har bokmärkt uppdrag förr, men att skapa spellistor och sånt är jag rätt vilse på.

Star>online>jobs>>Host job>Rockstar created>Missions>Covoted.

Så är enklaste sättet att spela det, och det är från den menyn man hostar det :)

Dock vet jag inte om det uppdraget kommer upp vid en viss lvl. Men tror inte det.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag råkade visst hamna i det uppdraget en gång, men förmodligen var det på inbjudan eftersom jag inte hittar det. Jag ser det inte genom att manuellt leta runt på kartan, och Social Club verkar inte kunna söka på uppdragsnamn.

Hur gör man för att söka ett uppdrag och sen "spara" det? Jag har bokmärkt uppdrag förr, men att skapa spellistor och sånt är jag rätt vilse på.

Du körde på ps3 va?

Säg till när du ska spela så gör jag dig till miljonär...

NEJ, jag fuskar inte så knip igen alla, jag kan invita dig till alla uppdrag som ger fett med stash, och sen när vi gjort uppdraget kan jag ge dig en större del av prispengarna. Detta eftersom du har lägre level än mig och R* har beslutat att alla med högre rank är bättre än de lägre och således skall ha mer pengar. De rika blir rikare, precis som på riktigt...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du körde på ps3 va?

Säg till när du ska spela så gör jag dig till miljonär...

NEJ, jag fuskar inte så knip igen alla, jag kan invita dig till alla uppdrag som ger fett med stash, och sen när vi gjort uppdraget kan jag ge dig en större del av prispengarna. Detta eftersom du har lägre level än mig och R* har beslutat att alla med högre rank är bättre än de lägre och således skall ha mer pengar. De rika blir rikare, precis som på riktigt...

Anledningen till att du får mer pengar är för att du kan låsa upp uppdrag som kräver högre lvl. Har hjälpt Joe Dirt och Illousion lite genom att hosta job och skicka invites till dom.

När det kommer till utbetalningen efter verkar det vara väldigt random, ibland får någon mer än alla andra.

Annars kan jag tillägga att det är Martin, Lester och Ron som ger bra med pengar. Simeon och Lamar ger bara små payouts hela tiden, vad jag vet iaf. Synd att man inte kan ringa Trevor, han har också några bra uppdrag.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, seriöst?! Det hade jag INGEN aning om! Wow!!!

Vice., på riktigt nu. De senaste veckorna har du betett dig jäkligt grinigt, det här är ett exempel på det. Eller spydighet. Lägg ner attityden, det lär inte ge dig några fans hursomhelst. >_<

-

Jag kan tänka mig gå med i några högre jobb. Främst hoppas jag få roligt. Stora pengar är en trevlig bonus men om det bara innebär att farma tråkiga uppdrag för 12k styck får vi se hur länge jag ägnar mig åt det ;)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice., på riktigt nu. De senaste veckorna har du betett dig jäkligt grinigt, det här är ett exempel på det. Eller spydighet. Lägg ner attityden, det lär inte ge dig några fans hursomhelst. >_<

-

Jag kan tänka mig gå med i några högre jobb. Främst hoppas jag få roligt. Stora pengar är en trevlig bonus men om det bara innebär att farma tråkiga uppdrag för 12k styck får vi se hur länge jag ägnar mig åt det ;)

h

Och forumiternas bemötande mot mig, det bortser vi ifrån som vanligt?

Allt gnällnde och skälsord jag får ta emot?

Jag skrev bara att jag blev imponerad av denna information han gav mig som jag inte hade en aning om...

Ja, säg bara till när du vill spela så kan jag invita dig till högre jobb. Sen kan du få välja hur du vill vi ska lösa dem.

Jag brukar baa gå in med tank och skjuta sönder allt som rör på sig, och sedan går fotfolket in och tar det sista...

Eller så kan vi ta en buzzer och peppra dem från luften om vi vill ha lite sport för det är skitsvårt att skjuta med den.

Eller så tar vi bilar och skjuter sönder dem med raketgevär.

Eller så kör vi bara med pikadoller, your call...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör en Survival som heter Boneyard om och om igen. Jag tycker att det är roligt, enkelt och man får 20k efter varje gång som man klarar av alla 10 vågor. Enklare än så blir det inte, och man går dessutom upp i shooting skill hur enkelt som helst.

Lör du Xbox så lägg till mig om du vill ha sällskap i Boneyard någon gång, jag är gärna på!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man säljer bilar i en mod shop, vad är det högsta man får betalt då? Jag har hört att en Dominator ska ge runt 119k, men jag fick bara 3500 för en jag sålde.

Tjänar man något på att reparera bilen före man säljer den, eller får man bara samma summa reducerat som man istället skulle ha reparerat för?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och ja, enda sättet är även att använda glitchen, om den ens funkar längre?

eller alternativt om ngn rik jävel ger dig ett par st fullt utrustade hehe :P men ja kör hellre missions osv o tjänar cashen hederligt, skiter i om de tar tid, jag har inte bråttom att tröttna på gta online.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och ja, enda sättet är även att använda glitchen, om den ens funkar längre?

eller alternativt om ngn rik jävel ger dig ett par st fullt utrustade hehe :P men ja kör hellre missions osv o tjänar cashen hederligt, skiter i om de tar tid, jag har inte bråttom att tröttna på gta online.

Nejdå, jag har ingen avsikt att glitcha något, men jag fick uppfattningen att somliga bilar skulle ge en hel del pengar. Att det var fullt utrustade bilar borde jag ha räknat ut, men jag fick inte ihop ekvationen om att man går med förlust när man moddar en bil och sedan säljer den. Att glitcha och sälja samma bil många gånger var förstås det som gör att folk tjänar på det.

Hur är det med att sälja vanliga bilar då, bör man reparera dem innan man säljer dem, går det på ett ut eller är det rentav förlustaffär att laga och sedan sälja?

Simeons högprioriterade ("gröna") bilar, tjänar man på att modda dem eller åtminstone köpa dyr lackering på dem innan man säljer dem (totalt oskadda från modshop till hamnen)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nejdå, jag har ingen avsikt att glitcha något, men jag fick uppfattningen att somliga bilar skulle ge en hel del pengar. Att det var fullt utrustade bilar borde jag ha räknat ut, men jag fick inte ihop ekvationen om att man går med förlust när man moddar en bil och sedan säljer den. Att glitcha och sälja samma bil många gånger var förstås det som gör att folk tjänar på det.

Hur är det med att sälja vanliga bilar då, bör man reparera dem innan man säljer dem, går det på ett ut eller är det rentav förlustaffär att laga och sedan sälja?

Simeons högprioriterade ("gröna") bilar, tjänar man på att modda dem eller åtminstone köpa dyr lackering på dem innan man säljer dem (totalt oskadda från modshop till hamnen)?

Att reparera gör inget på försäljningsvärdet. Du får tillbaka lika mycket du betalade för att reparera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Det här med att sälja bilar i LSC och bilarna från Simeons sms-listor, hur funkar det?

LSC verkar bara acceptera en random stulen bil per 45 riktiga minuter, vilket suger rätt ordentligt. De ger heller inte särskilt mycket betalt.

Simeons listor däremot, de ger en del. Enligt denna sajt (som för övrigt är väldigt bra för just denna tråd) ser priserna ut såhär:

Spoiler

Car Deliveries (delivered in mint or near-mint condition)

Note: You may see some duplicates. Simeon will ask for the same cars multiple times in different texts. Each group of five, is the group of cars he wants with each text.

Choice of color option does account for the payout. These are priced with the cheapest respray option available.

Cheval Surge: 6,490

Ocelot Jackal: 9,800

Obey Tailgater

Dundreary Landstalker: 9,410

Maibatsu Penumbra: 4,380

Fathom FQ 2: 8,290

Mammoth Patriot: 8,250

Emperor Habanero: 7,140

Schyster Fusilade: 6.190

Bravado Gresley: 5,160

Ubermacht Sentinel XS: 9,780

Vapid Dominator: 6,000

Benefactor Schafter: 10,530

Cheval Surge: 6,490

Ocelot Jackal: 9,800

Schyster Fusilade: 6,190

Bravado Gresley: 5,160

Albany Buccaneer

Western Daemon

Western Bagger: 3,180

Dundreary Landstalker: 9,410

Maibatsu Penumbra: 4,380

Ocelot F620: 13,000

Fathom FQ 2: 8,290

Mammoth Patriot: 8,250

Mest ger alltså Ocelot F620 på $13.000, många andra ligger runt 8k. Eftersom man aldrig ser de bilar man letar efter när man har aktuellt SMS, vore det ju förstås bra att köpa ett reservgarage, gärna för 10 bilar, som man kan spara bilar i som kan säljas senare. När jag nu bara glider runt ser jag verkligen drösvis med de bilar han vill ha i andra SMS.

Lämpligt nog finns det ett perfekt garage för detta, dessutom allra närmast både en mod shop och Simeons leveranshamn. Det kostar $105k för 10 bilar och är därigenom dessutom det allra billigaste garaget, beräknat per parkeringsplats.

Min fråga är: Kommer det betala sig att köpa ett 10-bilarsgarage för $105.000 och fylla det med framtida säljebilar, eller är det något jag missar här? Typ att han inte längre kommer SMSa, att han bara vill ha en bil av varje sort, att pengasummorna ovan inte stämmer, eller liknande? Det verkar ju betala sig redan efter ca 13 bilar.

Och just ja, hur ofta skickar han sina SMS? När man gjort en av bilarna säger han bara att han ska höra av sig och sen dröjer det bra länge innan nästa kommer. Finns det nån tid, eller är det först vid nästa spelsession?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...