Jump to content

LEK: Tjugo frågor.


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Känner jag till honom?

Slösa inte frågor nu Vice :( hur skulle mr_tobbe veta om du känner till honom och varför skulle det hjälpa oss?

Bor han i husvagn á la redneck style?

För specifik fråga, bättre att fråga den här typen av frågor när man betat av fler mer generella frågor.

---

Förekommer han främst i en TV-serie?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slösa inte frågor nu Vice :( hur skulle mr_tobbe veta om du känner till honom och varför skulle det hjälpa oss?

För specifik fråga, bättre att fråga den här typen av frågor när man betat av fler mer generella frågor.

---

Förekommer han främst i en TV-serie?

Jag har inte längre stenkoll på det senaste, är han så pass känd att jag vilket innebär alla, känner till honom, då borde jag kunna räkna ut vem det är.

Nu fick vi veta att han inte är så pass känd att alla vet vem han är. Vilket gör det hela bredare och svårare.

Högst relevant fråga imo.

dessutom var husvagnsfrågan en bra fråga. Kunde prickat precis rätt.

Hur som helst: Är det snubben från DukNukem?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte längre stenkoll på det senaste, är han så pass känd att jag vilket innebär alla, känner till honom, då borde jag kunna räkna ut vem det är.

Nu fick vi veta att han inte är så pass känd att alla vet vem han är. Vilket gör det hela bredare och svårare.

Högst relevant fråga imo.

dessutom var husvagnsfrågan en bra fråga. Kunde prickat precis rätt.

Inom gamingsfären vet alla vem han är, men det hade ju inte framgått när du frågade.

Hur som helst: Är det snubben från DukNukem?

Icke sa Nicke.

(15:e frågan)

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skapades han på 1900-talet?

På gränsen, men absolut!

Förekommer han i assassin's creed serien?

Vice.!!!! Tänk efter innan du frågar, Assassin's Creed släpptes 2007! :( :( :(

Fråga 18: Är det ett fps-spel?

(Jag börjar ana att det är Max Payne, han är ju tveksamt animerad/fotograferad. Dock släpptes det 2001 och även om han då måste ha skapats ~1999 borde det inte generera ett "absolut!" till svar...)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte längre stenkoll på det senaste, är han så pass känd att jag vilket innebär alla, känner till honom, då borde jag kunna räkna ut vem det är.

Nu fick vi veta att han inte är så pass känd att alla vet vem han är. Vilket gör det hela bredare och svårare.

Högst relevant fråga imo.

dessutom var husvagnsfrågan en bra fråga. Kunde prickat precis rätt.

Hur som helst: Är det snubben från DukNukem?

mr_tobbe vet väl fortfarande inte vem du känner till och vem du inte känner till.

Husvagnsfrågan var bra? Okej, går det bra om jag spenderar våra två sista frågor på om han bor i en villa och sedan om han bor i en lägenhet? Det finns tusentals frågor som är "bra" på det sättet att du kan ha tur och pricka rätt, men när vi är begränsade till att ställa tjugo frågor kan man inte "lyxa" till det med så specifika frågor eftersom att sannolikheten att man hinner träffa rätt på 20 frågor är för liten.

Ber om ursäkt för att jag är kanske onödigt gnällig när idén bara är att vi ska ha kul, det är inte meningen... men jag har spenderat många bilresor med att leka det här. tongue_1181744_0.gif

Redigerad av Siana
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga 18: Är det ett fps-spel?

Svar ja!

(19:e frågan)

(Jag börjar ana att det är Max Payne, han är ju tveksamt animerad/fotograferad. Dock släpptes det 2001 och även om han då måste ha skapats ~1999 borde det inte generera ett "absolut!" till svar...)

Observera att jag med "animerad" syftade på att han är med i ett datorspel, inte med en särskild stil eller så.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...