Jump to content

GTA Online


DizzY
 Share

Recommended Posts

Du har inte tänkt på att det skulle kunna vara så att du paras ihop med sånt folk som har lika mycket pengar och andra resurser som du, dvs idiotmycket pengar och toppfordon, vilka de inte kunnat skaffa utan fusk? Att totalt kunna förstöra någons fordon ser jag ingen som helst glädje i, varför ska man då göra sig ansträngningen att modifiera sitt fordon och lägga ned hur mycket tid som helst på att få en perfekt bil, när första jävla idiot kommer förstöra den totalt så fort man är runt hörnet? Evigheter att spela ihop pengar, kanske $600,000, en halvtimmes modifiering och väldigt mycket eftertanke, bara för att du ska ha något att skjuta på? Vad fan är det roliga i det? :angry:

Att kriga och skjuta varandra är charmen med spelet. Igår var det en snubbe på ett tak som snipade alla. Så vi vi började jaga honom och till slut fick vi tag i honom och började jaga nonstop. Sjut kul, den jagade blir jagad. Det handlar inte om att förstöra för andra, spränger nån din bil, leta upp personen och skjutsönder honom. Det är det som är det roliga.

Alltså Vice, vad är det roliga med att ha ett spel och sedan fuska sig till allt det bästa. Vad gör man sen? Som du gör och bara åker och förstör för andra? Snälla ta ut din skiva bara och bryt den.

Sen att det är GTA, ja det är gta och det gäller att vara kriminell, men att fuska online är alltid lika fittigt. Det är som att säga "Ahh men vadå, det är CS och jag är terrorist. Terrorister förstör saker och härjar, därför använder jag AIMBOT och wallhack".

Lägger nog spelet på hyllan ett tag och väntar på ny content och hoppas alla fuskare blir bannade snart, alternativt ihop slängda med alla andra äckel så vi som spelar spelet kan göra det i lugn och ro.

Att ha det bästa i spelet är en självklarhet, nya spelare kommer aldrig nå upp till de vapen och bilar jag har tack vare den senaste uppdateringen, om de inte vill köpa pengar.

Tycker du det är rätt? Nå level 100 idag kan ni glömma om ni inte vill hålla på ett år. Man tjänar för lite, så fusket som ni kallar det, är ett måste.

Att jämföra det med WH eller AB på cs är inte samma sak, här skjuter man själv, har freeaim, så lite sport är det.

Och som jag sa innan, jag åker inte runt och förstör för andra. Att kriga är kul, men skulle nån sända ett meddelande om att spräng inte min bil för jag är på väg till LSC för att försäkra den, då hade jag inte gjort det, för DET är att förstöra för andra spelare.

Försäkrade bilar får jag betala, så vad är problemet? Inget att gnälla för. Man förlorar den ju inte. Du kan inte förlora nått, skjut tillbaka bara.

Och eftersom att andra spelare inte förlorar nått borde jag inte bli bad sport. Jag straffas helt oskyldigt med andra ord...

Redigerad av Vice.
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet har flippat ut helt.

Vilken server man än går in på nu mer, så är det fullt krig. pansarvagnar och attackhelikoptrar över allt.

Nya har inte en chans och jag undrar hur de skall få folk att stanna när det är så här.

Och sen kan jag informera er oroliga att "bad sport" nu mer är antingen bortplockat, eller så är gränse höjd nått kopiöst.

Jag och ett par vänner har sprängt bilar tills vi tröttnat i snart en vecka. Och inte ett bad sport i sikte.

Har sprängt så mycket att det börjar bli tråkigt. Dessutom är det trist när alla kör omkring med pansarvagnar. Det är fullskaligt krig på alla servar.

Nån mer som märkt av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet har flippat ut helt.

Vilken server man än går in på nu mer, så är det fullt krig. pansarvagnar och attackhelikoptrar över allt.

Nya har inte en chans och jag undrar hur de skall få folk att stanna när det är så här.

Och sen kan jag informera er oroliga att "bad sport" nu mer är antingen bortplockat, eller så är gränse höjd nått kopiöst.

Jag och ett par vänner har sprängt bilar tills vi tröttnat i snart en vecka. Och inte ett bad sport i sikte.

Har sprängt så mycket att det börjar bli tråkigt. Dessutom är det trist när alla kör omkring med pansarvagnar. Det är fullskaligt krig på alla servar.

Nån mer som märkt av detta?

Vice. det är ju det spelet går ut på....

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet har flippat ut helt.

Vilken server man än går in på nu mer, så är det fullt krig. pansarvagnar och attackhelikoptrar över allt.

Nya har inte en chans och jag undrar hur de skall få folk att stanna när det är så här.

Och sen kan jag informera er oroliga att "bad sport" nu mer är antingen bortplockat, eller så är gränse höjd nått kopiöst.

Jag och ett par vänner har sprängt bilar tills vi tröttnat i snart en vecka. Och inte ett bad sport i sikte.

Har sprängt så mycket att det börjar bli tråkigt. Dessutom är det trist när alla kör omkring med pansarvagnar. Det är fullskaligt krig på alla servar.

Nån mer som märkt av detta?

Ingenting du skriver går att ta seriöst längre... om det nu verkligen stämmer så är det ju sådana spelare som du som har gjort att situationen blivit ohållbar.

Själv har jag lämnat onlineläget, hade jag inte behövt betala M$ för att lira online kanske jag hade varit kvar men på grund av Vice och hans polare är det sjukt tråkigt att spela.

Redigerad av Jazz
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice. det är ju det spelet går ut på....

Nä, det är inte vad spelet går ut på.

Det går ut på att gära uppdrag och tävlingar, tjäna pengar, uppdatera hus och fordon och så vodare...

Du, förväxlar min min syn på att "fuska" med min syn på varför det finns pansarvagnar som kör omkring.

Ingenting du skriver går att ta seriöst längre... om det nu verkligen stämmer så är det ju sådana spelare som du som har gjort att situationen blivit ohållbar.

Själv har jag lämnat onlineläget, hade jag inte behövt betala M$ för att lira online kanske jag hade varit kvar men på grund av Vice och hans polare är det sjukt tråkigt att spela.

Det är för att du och en del med dig på forumet övertolkar mig.

Jag går inte in för att spänga och härja, det var ett resultat av R* agerande.

Spelarna, har inte gjort det ohållbart, R* har gjort det genom att förstöra ett av de bästa MP spelen jag någonsin spelat.

De har totalt kastrerat spelet.

Och krigen som pågår nu är resultatet av den kastreringen...

Edit: Besvara din egen fråga:

"kanske jag hade varit kvar men på grund av Vice och hans polare är det sjukt tråkigt att spela."

Varför är det tråkigt?

-För att du inte har en chans mot de som har hög level och är utrustade till tänderna?

-För att du är level 3 och aldrig någonsin kommer att nå level 100?

-För att du aldrig kommer atg kunna köpa en bil för 1 miljon utan att behöva betala R*?

Det finns ingen balans i spelet längre, nya spelare är de som drabbats värst, de kommer aldrig komma ikapp.

Du tjänar varken pengar eller Xp längre, vad finns det att göra när det inte är lönt att tävla/göra uppdrag?

Jo, skjuta andra spelare.

Där har du problemet...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag går inte in för att spänga och härja, det var ett resultat av R* agerande.

Spelarna, har inte gjort det ohållbart, R* har gjort det genom att förstöra ett av de bästa MP spelen jag någonsin spelat.

Fullkomligt efterblivet argument, det du säger är alltså att bara för att det finns möjlighet att fuska så kommer du och måste du göra det. Det är precis som en treåring som inte kan hålla fingrarna ur kakburken... skärp dig Vice, du kan inte beskylla Rockstar för att skapat ett ospelbart spel när det är DU som fuskar och bidrar till ospelbarheten. Hur svårt det än är att förstå för dig så är det varken meningen eller tillåtet att fuska.

Epic_facepalm_1254060_0.png

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fullkomligt efterblivet argument, det du säger är alltså att bara för att det finns möjlighet att fuska så kommer du och måste du göra det. Det är precis som en treåring som inte kan hålla fingrarna ur kakburken... skärp dig Vice, du kan inte beskylla Rockstar för att skapat ett ospelbart spel när det är DU som fuskar och bidrar till ospelbarheten. Hur svårt det än är att förstå för dig så är det varken meningen eller tillåtet att fuska.

Epic_facepalm_1254060_0.png

Det är inte spelarna som har dragit ner vinstpengarna till minimum och xp likaså?!

Nu vinner du ca 1200 dollar för ett race, och du tror att du ska köpa en bil för en miljon och maxa den för 300 tusen? Hur lång tid tror du det kommer att ta?

Samma med xp, du kommer aldrig nå level 100.

R* har sabbat spelet, det är orsaken till att folk tröttnat och nu flippat ut...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte spelarna som har dragit ner vinstpengarna till minimum och xp likaså?!

Nu vinner du ca 1200 dollar för ett race, och du tror att du ska köpa en bil för en miljon och maxa den för 300 tusen? Hur lång tid tror du det kommer att ta?

Samma med xp, du kommer aldrig nå level 100.

R* har sabbat spelet, det är orsaken till att folk tröttnat och nu flippat ut...

Nej, det är följderna (en kollektiv bestraffning) av ert fuskande vilket var det jag insinuerade. De måste försöka ta tillbaka kontrollen över spelet och det börjar med att dra ner på takten.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är följderna (en kollektiv bestraffning) av ert fuskande vilket var det jag insinuerade. De måste försöka ta tillbaka kontrollen över spelet och det börjar med att dra ner på takten.

Tror faktiskt oxå det. Jag bryr mig inte, har inte bråttom direkt men hoppas iaf dom snart höjer vinstpengar eller åtminstone xp snart igen. Jag e level 17 snart och idag spela jag rätt mkt och vann oftast men de va väldigt varierande pris och xp varje gång. Ibland chockerande lite för svåra uppdrag och löjligt mkt för simpla uppdrag. Körde lite allt möjligt.

Hur som helst, för att bli av med alla jobbiga som bara dödar en så kör jag på invite only server och bjuder in pålitliga människor att spela med, så blir man av med alla vice karaktärer :P

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många som frågat; Ja jag pimpar gärna era bilar. Helt okej, varken omständligt, tar tid eller pengar från mig. marginellt bara, och skulle det sjunkna för mycket så fixar jag bara mer. Vilket ni mer kan göra förvisso.

och egentligen gör det inget att ni PM:ar och frågar med, men ta det gärna i tråden så slipper jag hela tiden framstå som den ända som "fuskar".

vad folk nu ens har det med att göra.

Ni som vill ha era bilar fixade

Adda: vice_c

går online runt 20:00 varje kväll. Bara skicka en invite när ni hittat bilen ni vill ha pimpad så joinar jag och fixar till den.

Förslagsvis letar ni upp Dominator, det är den ni får 119 tusen för.

Och det är den som ni sedan skall sälja om och om igen.

Gör följande med dominator eller vilken bil ni nu vill sälja:

1) Kör till LSC och parkera/stanna utanför. Sitt kvar i bilen.

2) tryck på pil ner och välj en av singel player karaktärerna

Nu är du i singelplayer

4) klicka på pil ner och välj din online karaktär.

Nu är du tillbaka i online, och det är nu det roliga börjar.

1) kör in i LSC

2) Välj "sell"

3) bekräfta försäljningen

4) så fort det står "sold" går ni till ONLINE--->Switching Characters

5) Tryck X

Ni kommer till menyn där ni väljer er onlinekaraktär, bara tryck X så hamnar ni utanför LSC igen med pengar och bil, kör in igen och sälj.

Repetera...

2 saker att poängtera:

1) Första gången ni skall sälja MÅSTE ni gå till singelplayerläget och tillbaka. Sen är det bara att köra på. Om ni dör, eller byter server måste ni börja igen med att gå till singelplayer.

2) När ni klickar online---> byt karaktär... Ni kan inte gå förbi, sen tillbaka för då är det kört och ni förlorar bilen. Ni måste trycka rätt.

Detta låter jobbigt, men är oerhört lätt. Testa på en "skitbil" innan ni ger er på Dominatorn... =)

Redigerad av Vice.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är förvånad över att de plockat bort "bad sport" utan att meddela detta ordentligt.

Eller har jag missat?

För det är omöjligt att bli det nu mer. Jag får inte ens varningar om det längre, och nu ANSTRÄNGER jag mig för att bli det.

Har hållt på i 2 veckor nu, men inget. Någon som vet vad som pågår?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säker på att du inte redan är bad sport då? Du skriver ju att du inte får cash eller xp länge för uppdrag..?

Jodå. jag får. Bara mycket mindre efter senaste uppdateringen.

Jag har varit bad sport en gång och tro mig, man märker det. Man får en rolig hatt. Annars är allt som vanligt.

Nej, det är borttaget tydligen.

När jag googlat hittade jag en hel del diskutioner om att det hade eller skulle lämnas in namnunderskrifter mot bad sport. Så tydligen har R* lyssnat och plockat bort det.

Jag kan i alla fall inte bli det, och inte andra jag pratat med heller. Nu när vi vill bli det så går det inte. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är förvånad över att de plockat bort "bad sport" utan att meddela detta ordentligt.

Eller har jag missat?

För det är omöjligt att bli det nu mer. Jag får inte ens varningar om det längre, och nu ANSTRÄNGER jag mig för att bli det.

Har hållt på i 2 veckor nu, men inget. Någon som vet vad som pågår?

http://www.rockstarg...-available.html

The Bad Sport penalty for destroying personal vehicles has been reduced significantly.

Players will no longer receive a Bad Sport penalty when they are in a non-moving tank and other players crash a vehicle into them.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...