Jump to content

Magiska Moments i GTA V


Weener
 Share

Recommended Posts

Haha nyss hände en grej som fick mig att skratta till!

Jag skulle möta upp med några killar med Trevor för att starta ett uppdrag. Jag satt i en helikopter och tänkte att det vore kul att ta den dit och göra en maffig entré.

När jag väl var ovanför mötesplatsen så hovrade jag lite med helikoptern för att stabilisera mig själv inför landningen.

När Trevor helt plötsligt hoppar ur helikopter, kameravinkeln byts till nere på marken där alla står. In i bilden kommer Trevor flygandes och landar på magen på marken, samtidigt som helikoptern dundrar i backen någonstans bakom kameran och exploderar så bilden skakar.

Samtidigt som det händer så säger en av killarna: "Here comes Trevor."

Hahaha underbart! Taskigt att du inte fick det på film!

Det är såna där gånger man kommer vara glad för capture på PS4 och Xbox One!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha underbart! Taskigt att du inte fick det på film!

Det är såna där gånger man kommer vara glad för capture på PS4 och Xbox One!

Haha ja faktiskt. Jag är å andra sidan nästan säker på att det går att återskapa, men eftersom det var ett uppdrag som inte avslutades, utan istället låste upp en massa nya uppdrag att göra så får man nog köra om från början tills man kommer dit igen. Tror inte det går att börja om där med replay mission dessvärre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av mina första riktigt episka och minnesvärda saker hände just.

Jag rånade en butik och efter att ha fått pengarna så skjöt jag kassören.

Helt plötsligt hade jag av någon anledning 4 stjärnor och en rejäl biljakt drog igång.

Tänkte att jag lätt skulle komma undan tack vare min Infernus, men så var inte fallet. Det kryllade av polisbilar samt en helikopter, och efter en stund så hade jag två/tre helikoptrar efter mig.

Jag fortsatte köra runt i min nu rejält trashade bil (hade kört runt och hoppat på bergen mellan LS och Grand Senora Desert) och fann mig snart uppe i de tighta kurviga vägarna i Vinewood Hills. Det fortsatte att krylla av poliser men jag lyckades köra förbi ett par stycken.

Till slut kommer jag till en vänsterkurva och ser på kartan att en polisbil är på väg emot mig på andra sidan kurvan, men eftersom att vägen är så tight och jag är så stressad så kan jag inte kolla vilken sida han kör på så att jag kan svänga undan.

Jag ser polisbilen och kanske en halv sekund senare så kör vi rakt på varandra, och i en millisekund tänker jag fan, nu står jag ju helt stilla och kommer bli inringad på den här snäva vägen.

Märker millisekunden där efter att polisbilen är på väg över min bil och jag fortsätter köra. Jag trycker snabbt för att titta bakåt och ser att polisbilen flygit säkert 3 meter högt upp i luften och säkert 10 meter framåt, för att sedan landa inne på gården till en lyxig Vinewood-villa. (w00t)

Min skadade Infernus blev alltså en perfekt ramp för polisbilen på grund av kurvan, vägens lutning och polisbilens högre chassi. Att det bara tog ca 2-3 sekunder från det att jag såg att det var en polisbil på andra sidan kurvan tills det att jag tittade bak och såg polisbilen landa längre bak gjorde det hela ännu häftigare!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av mina första riktigt episka och minnesvärda saker hände just.

Jag rånade en butik och efter att ha fått pengarna så skjöt jag kassören.

Helt plötsligt hade jag av någon anledning 4 stjärnor och en rejäl biljakt drog igång.

Tänkte att jag lätt skulle komma undan tack vare min Infernus, men så var inte fallet. Det kryllade av polisbilar samt en helikopter, och efter en stund så hade jag två/tre helikoptrar efter mig.

Jag fortsatte köra runt i min nu rejält trashade bil (hade kört runt och hoppat på bergen mellan LS och Grand Senora Desert) och fann mig snart uppe i de tighta kurviga vägarna i Vinewood Hills. Det fortsatte att krylla av poliser men jag lyckades köra förbi ett par stycken.

Till slut kommer jag till en vänsterkurva och ser på kartan att en polisbil är på väg emot mig på andra sidan kurvan, men eftersom att vägen är så tight och jag är så stressad så kan jag inte kolla vilken sida han kör på så att jag kan svänga undan.

Jag ser polisbilen och kanske en halv sekund senare så kör vi rakt på varandra, och i en millisekund tänker jag fan, nu står jag ju helt stilla och kommer bli inringad på den här snäva vägen.

Märker millisekunden där efter att polisbilen är på väg över min bil och jag fortsätter köra. Jag trycker snabbt för att titta bakåt och ser att polisbilen flygit säkert 3 meter högt upp i luften och säkert 10 meter framåt, för att sedan landa inne på gården till en lyxig Vinewood-villa. (w00t)

Min skadade Infernus blev alltså en perfekt ramp för polisbilen på grund av kurvan, vägens lutning och polisbilens högre chassi. Att det bara tog ca 2-3 sekunder från det att jag såg att det var en polisbil på andra sidan kurvan tills det att jag tittade bak och såg polisbilen landa längre bak gjorde det hela ännu häftigare!

Rånar man som i tidigare spel genom att rikta vapen mot kassören bara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

man kan råna klädesbutiker oxå som har vanliga kassor, och ni som inte kan ta upp vapnet i affären är för att ni måste ha de uppe INNAN nu går in i butiken (siktandes alltså!) och sen är de bara att skjuta på kassorna och plocka pengapåsarna och sen sticka..

mitt moment måste va för någon timme sen, jag stack till militärbasen för ja tänkte att nu ville jag se om jag kunde hitta ett stridsplan. pröva först med trevor men de gick inte för man tog för lång tid i svängar osv så jag blev alltid ihjälskjuten.

tänkte att Franklins special ability kan komma in handy här och gav det ett försök till med honom, rusta upp honom med tyngsta västen, armor på bilen och allmänt trimmad och körde rätt in, tog kurvorna som en gud och kom fram till planet, stanna och hoppade på planet. Pga att dessa är väldigt svåra att öppna så tog de lite tid och de skjuts på mig under hela perioden, när jag väl kom in i planet va västen helt borta och jag hade enbart halva livet kvar, men jag lyckades få upp planet ganska snabbt och kom där ifrån PRECIS verkligen.. motorn blev tyvärr skadad i flykten och jag lyckades komma till flygplatsen i öknen och landa, sen dog motorn haha

men mitt hjärta under tiden man va inne på basen, de va inte att leka med haha. vill tillägga att jag gjorde nog 3-5 försök innan jag lyckades få med mig planet, eller ens komma därifrån levande hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va ? Ofta micheal slog ihjäl dig för du körde efter honom ? Låter ju orimligt med relationen de verkar ha ..? För övrigt älskar jag alla dom små extra sakerna som dyker upp radon på kartan när man glider runt.

det händer oavsett vem man spelar om man stalkar en annan huvudperson

Något som jag gjorde idag var att cykla från Los Santos till toppen av Mount Chiliad genom natten, när jag kom fram började solen titta fram, det var fint.

Och precis nu så bytte min kusin till Trevor och då körde han den berömda 'scooter brothers' grejen, vi garvade rätt hårt.

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det händer oavsett vem man spelar om man stalkar en annan huvudperson

Något som jag gjorde idag var att cykla från Los Santos till toppen av Mount Chiliad genom natten, när jag kom fram började solen titta fram, det var fint.

Och precis nu så bytte min kusin till Trevor och då körde han den berömda 'scooter brothers' grejen, vi garvade rätt hårt.

Hahahaha just de, de hände mig med med Trevor xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det är "magiskt" men jag älskar hur miljöerna i spelet verkligen känns som "San Andreas 2". Speciellt när man kör omkring i Los Santos är det ibland som att glida runt i en uppdaterad version av CJ's gamla stad. Inte så konstigt förstås, båda städerna är ju baserade på LA, men det ger sköna nostalgivibbar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något helt sjukt hände mig nyss, helvete! Men samtidigt en rolig grej som jag verkligen inte va beredd på men som jag antagligen aldrig kommer få ett svar på vad det va häller. Sätter spoilor ifall någon skulle dampa. Blev jag just våldtagen? Va det alien? Har detta hänt någon annan här!?

Jag hoppade in i min tank ute på vischan, mitt i natten helt kolsvart. Jag hinner inte köra så långt innan jag kör förbi en hippie bil som ser övergiven ut, tänkte inte mer på det och kör vidare 1-2 sekunder och ser en blå prick på kartan och tänkte att jag får undersöka saken och se ifall jag kan hjälpa någon. Kör och vänder, strålkastaren riktat mot hippie bilen och Trevor säger i stil med "come out where ever you are"..Där börjar ja inse att någon skumt ska hända, förbereder mig på det värsta och hoppar ut, så fort jag gör det händer det något som jag inte ens hinner reagera på!! Trevor säger "No not you again!" och en cutscene kommer och jag vaknar upp mitt på dagen naken fast bunden på en räls med ett tåg 190 mot mig. Va fan va de? Fan va jag vill veta!

Redigerad av Kingkill555
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde runt ute på vischan som Trevor och ställde till med djävulskap. Polisen fick nog och började skicka poliser i min riktning. Började slakta poliser tills jag fick 4 wanted stars, då bestämde jag mig för att försöka fly. Hoppade in i en lastbil, hakade fast en last med bensin och satte iväg längs med motorvägen.

I shit you not, jag susade längs med motorvägen med 8-10 polisbilar efter mig. De försökte tackla av mig vägen hela tiden genom att försöka få sladd på mitt släp. Vansinnesfärden fortsatte ett bra tag och jag var tvungen att komma på en bättre flyktplan.

Då fick jag min snilleblixt. Jag drog fram en pistol och sköt några skott mot bensinsläpet bakom mig.

Det som hände nu var som taget ur en jävligt grabbig Jason Statham film med högst 6,2 rating på IMDB.

Min last exploderade i ett enda stort eldhav och drog med sig 4-5 polisbilar ner i helvetets käftar. Själva lastbilen klarade sig sisådär.

Jag blev så paff att min masterplan faktiskt fungerade..så paff att jag inte såg vart jag körde (jag tittade ju bakom mig för att beskåda mitt mästerverk, för bövelen) så jag krockade med en räcke. Detta räckte tydligen för att jag själv skulle slukas i eld eftersom min lastbil var rätt illa däran.

Efter att jag checkade ut från sjukhuset söp jag ner Trevor och skaffade mig "FUCK COPS"-tatueringen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...