Jump to content

Ve och förbannelse - tråden där vi ger efter ilskan


Jacker
 Share

Recommended Posts

Insidan svallar upp som tusen liter magma, underarmarna rycker samtidigt som nävarna knuter sig och ditt ansikte håller på att flyta isär av alla muskler som spänner sig. Din ilska skulle kunna driva fram tusen arga gudar framförda över ett hav av förbannelse och skärseld.

Med andra ord, posta material som får insidan att bulta av renodlad ilska och hat.

Jag börjar med det som inspirerade denna tråd - lilla fru kristen som tar illa upp av ett barnprogram på minst sagt vaga grunder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klagomuren är för att skriva av sig, denna tråd är för att bli provocerad. T.ex...

Klagomuren:

"Fan, hade så jävla dryga kunder på jobbet idag. Varför kan folk inte bara vara trevliga?"

Ve och förbannelse:

"Fyfan! Kolla på den här gubben som snor godis från barn och klubbar ihjäl sälkubbar för skojs skull!"

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

– Det är som att få ett slag i ansiktet. Jag anser att vårt namn inte ska förknippas med sagofigurer. Jag tycker faktiskt att det är kränkande, och det är kränkande att de inte har hört av sig i ett tidigt skede för att höra hur vi ser på det, säger Yvonne Ekenskjöld, 68.

– Det spelar ingen roll för det får inte vara likalydande. Jag vill påpeka att jag inte är en bråkmaja, men jag är väldigt ledsen över det här. När jag pratat med SF:s jurist har jag fått som svar att det var fritt fram eftersom namnet inte är förknippat med ett företag eller en stiftelse, säger Yvonne Ekenskjöld.

Haha, va? c: Du grinar i Aftonbladet för att en översättning av Oakenshield är likt det namnet du bytte till i början 2000-talet, trots att boken skrevs innan du var född.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Gnällig gubbe blir upprörd över choklad.

Vad är folks problem egentligen?

Min första reaktion är som din. Men efter lite funderande är det där faktiskt jävligt bra. Jag är för lat för att palla bry mig, men det är fan bra att nån människa håller koll på företagen. Annars hade de lurat oss som fan, för det är precis så här de gör. Tar bort 2 prillor i snusdosan, men behåller priset, höjer priser innan rea, och som i det här fallet, minskar chokladen. Så all heder åt gubbtjyven för att han har ögonen med sig...

Redigerad av Vice.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minst två, förmodligen betydligt fler, 16-åriga fotbollsspelare på liten ort i USA gruppvåldtar daterapedrogad 16-årig tjej och hela samhället mörkar och backar dem. Vet inte hur det är med faktakoll och sanningsvrideri på den här sidan, men stämmer 10% är det vidrigt nog. Anonymous som dragit igång uppnystandet.

http://localleaks.blogs.ru/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Elvira, 5, svårt brännskadad av kaffe

Jag förstår inte. Är det McDonalds fel att en gäst råkade snubbla och hällde ut kaffet över flickan? Kanske sånt här fungerar i USA, men här i Sverige blir det här så oerhört fjantigt.

"Men jag är inte ute efter pengar eller att smutskasta någon. Jag vill bara att folk ska få veta att det kan vara farligt att kaffet är så varmt, säger han." Jaha, så hett kaffe kan faktiskt göra ont? Shit mannen, aldrig mer köpa kaffe från Donken!

Jag blir bara så förbannad över den här idiotiska vinklingen att det skulle vara McDonalds fel.

Don't get me wrong, det är tråkigt att lilltjejen har gått och gjort illa sig, men skyll inte på McDonalds varma kaffe.

Redigerad av Mark
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...