Jump to content

GTA: Vice City 10th anniversary Edition


VickeX
 Share

Recommended Posts

Yes! Precis som Rockstar gjorde med GTA 3 förra året för det spelets 10 års jubileum så kommer även Vice City att få samma behandling.

actual_1351205673_1241518_0.jpg

Hela GTA: Vice City kommer att släppas till utvalda iOS och Android enheter. Det kommer även att släppas aldrig tidigare sett artwork, en 10 års jubileum trailer som visar de bästa mest ikoniska scenerna från spelet, samt att lite nya speciella limited edition artiklar kommer till Rockstar Warehouse.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/45851/celebrating-the-grand-theft-auto-vice-city-10th-anniversary-plus.html

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag jätteslö, men hittade inte "release date:"

Är det sagt när det släpps?

Inte ännu, men det kommer någon gång i höst. Antagligen i slutet av november eller början av December, skulle jag tro, då de säkert vill ha några veckor till att släppa någon trailer och marknadsföra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JA! JAG ÄR SÅ JÄVLA LYCKLIG NU! DET HÄR ÄR PRECIS VAD JAG ALLTID ÖNSKAT MIG! JAG ÄR LITE STENAD!

Edit: Nej men, jag satt och tänkte på det här bara i veckan när jag spelade GTA III på ipaden! Grymt bra, jag blir mäkta imponerad om dom gör samma sak med SA.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är en vän av gamla spel och Vice City var fantastiskt när det begav sig, men det har tyvärr åldrats ganska dåligt. Jag tänkte spela om det för ett par år sedan för att återuppliva gamla minnen och nostalgitrippa men tröttnade redan efter fyra-fem missions. Det är helt enkelt för många saker, funktioner och finesser man saknar från de senare upplagorna (främst SA) för att det ska vara så kul och fängslande som det en gång var. Soundtracket är dock fortfarande bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Så hur var det? Inte för att det är mycket pengar, men jag kände inte riktigt för att tanka det när jag såg trailern. Det var fulare än jag mindes det :P

Måste säga att spelet har åldrats riktigt kasst då det känns väldigt fattigt och tomt, men det är fortfarande en fin tripp nedför memory lane! Jag har en iPad med retinaskärm (den tredje med A5x processorn) och en iPhone 5 som jag spelar på, och jag har inte märkt några problem med lagg alls. Kontrollerna kan vara lite bråkiga, men dom går att flytta runt vilket jag tyckte hjälpte mycket! Cloudsparade spel är också ganska grymt, så man kan fortsätta på telefonen när man är ute och ränner men får lite tid att döda. :)

Edit: Jag hoppas verkligen att dom lyckas få ihop det här med San Andreas också. Skulle imponera kraftigt då det är ganska mycket större och mer avancerat än Vice City. Började också leka med tanken om att ifall dom skulle göra ett Miami i nästa GTA-spel, och hur grymt det skulle kunna bli! Miamiatmosfären är fantastisk!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Håller på att ladda ner appen nu. Funkar det bra på luren då? Det är ju svårt nog med handkontroll, dessutom minns jag att jag fuskade sönder för tio år sen. Får se om det ändrats nu eller om jag är lika kass eller rentav sämre!

Kontrollerna tycker jag är hemskt svåra, men det är fullt spelbart bara man vänjer sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...