Jump to content

R* svarar på frågor och visar två nya screenshots!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Ser ut som att det är en större bro i bakgrunden på den första bilden... någon aning om vad det kan vara/leda till? :o

Ser väl ut som Golden Gate-bron. Kan tänka mig att den leder till en mindre ö som inkluderar ett stort mansion som du får tillgång till en bit in i spelet. Ni vet var ni hörde det först!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska tråkigt att båda bilderna visar en exakt kopia av den stad vi såg 2004. Varenda byggnad i helikopterbilden ser ut som förr. :(

Helikopterbilden ja. Kollar man på den andra bilden ser man att det är snyggare/mer högupplösta texturer och bättre modellerat med mer polygoner.

Vet exakt vad du menar dock. På helikopterbilden ser allting en bit bort i princip exakt ut som GTA IV. Det har väl att göra med hur de hanterar draw distance i RAGE på något sätt. Allting är väldigt grått och suddigt.

Men kolla inte direkt på problemen. Staden i sig ser riktigt fräsh, välgjord och rolig ut. Man ser på helikoptern samt bild två att spelet åtminstone ser lite bättre ut och himlen/ljuset/vädret är mycket ljusare och finare än i GTA IV vilket gör en hel del, enligt mig! Sen tycker jag åter igen att man ska tänka på att Rockstar / GTA spelen aldrig varit kända för sin grymma grafik. Fokusera istället på gameplay.

Med tanke på hur stor världen lär vara (utan tvekan större än GTA IV, skulle jag gissa) och hur mycket underbara gameplay-element som kommer att finnas så tycker jag inte att man ska haka upp sig på grafiken. Jag tror att det kommer att finnas Riktigt mycket att göra, med tanke på hur "lite" det fanns i GTA IV jämfört med San Andreas. De vill nog göra ett riktigt stort och kul spel som är lite mer galet än den seriösa tonen de hade i IV. Det märks på de få saker vi redan sett. Hundar, jetski's, flygplan "tillbaka", truck trailers "tillbaka", träning "tillbaka", golf.

Visst, de två sistnämnda sakerna är väl inte bekräftade som gameplayelement men nog får man hoppas! :)

Edit: Jaha du skrev "samma stad som vi såg 2004". Jag trodde du syftade att det grafiskt var ganska likt GTA IV. Visst ser väl de största landmarksen ut som de gjorde förr, men det är väl inte så konstigt då de är baserade på de riktiga byggnaderna? Staden är ju Mycket större och på så sätt kommer staden att vara riktigt annorlunda. Det kommer att finnas massor utav gator som inte var med i San Andreas, massor utav nya byggnader, och vägarna lär inte vara likadana. Det var väl samma sak med GTA 3/GTA IV. Kollar du bara på Manhattan/Algonquin så ser du stoora likheter. Times Square och Central Park var såklart med i båda spelen. Samma sak här.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska tråkigt att båda bilderna visar en exakt kopia av den stad vi såg 2004. Varenda byggnad i helikopterbilden ser ut som förr. :(

Men då får du ha in mind att GTA 3:s version av Liberty City inte var alls speciellt lik New York, vilket GTA IV gjorde extremt bra. Däremot var Vice City rätt lik Miami redan i det spelet och San Andreas följde LA, SF och LV rätt bra också. Du kommer nog märka fler olikheter när spelet är här. Men när det är samma stad det utspelar sig i så är det inte jättekonstigt att det är likt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt att flygplan är 100% säkert nu.

“Hey guys hope everything is good over there in Rockstar. Just a question referring to GTA 4, the game was brilliant and I really enjoyed and still do, but what disappointed me was the lack of planes and jets... Can you tell me why you didn't include them, I'm sure you have a very valid reason?” – via Mouthoff

The city was simply too small for effective and enjoyable flying. It was the first time we made a high definition open world, and it was a massive amount of work to make something on that scale – we simply could not make an environment big enough for planes to work properly. Fear not, they are returning in what is our biggest open world game to date.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilderna ser relativt suddiga ut. Jag gillar verkligen den grå-blåa hinnan som ligger över staden. Det var samma sak i GTA IV. Jag förstår inte varför Rockstar överhuvudtaget använder detta. När jag för första gången spelade TBoGT så blev det en helt ny upplevelse. Allt såg mycket bättre ut, inte bara på avstånd, utan även på nära håll. I GTA IV var bilden kornig på något sätt.

När det gäller Los Santos så hoppas jag personligen att det inte blir en total remake. Det känns bara konstigt. Jag vill kunna besöka Grove street, Jefferson Hotel (Jefferson hotel finns faktiskt med på en bild), Madd Dogs mansion, etc. Att saker och ting måste och kommer förändras väldigt mycket är uppenbart, men jag tycker fortfarande att man inte bör ersätta allt gammalt med något nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...