Jump to content

Filmer som alla har sett men inte du


Umberto
 Share

Recommended Posts

Bourne-filmerna är då mycket bättre än mission-impossible!

WoW! Aldrig träffat någon som inte sett snuten i Hollywood! Är bland mina favoriter!

Vad har folk egentligen mot johan falk/wallander och beck?

Som Umberto säger, filmer som produceras så jävla tätt och fort blir automatiskt skit. Dessutom, har man sett en svensk polisfilm så har man sett alla.

Värdelösa skådisar och tunn handling. Johan Falk har ju den sämsta skådis-lineupen jag sett.

Jag såg Star Wars när jag var liten och var mycket medveten om vad det var och handlade om, men jag såg om dem klokt och i följd den här gången. Osäker på om jag hade sett alla filmerna från början till slut innan. Jurassic Park har jag däremot inte sett alls, men jag visste även vad det var när jag var liten. Blev bara aldrig av att se dem antar jag.

Jag tycker tvärtemot, såg JP för nån månad sen och tycker den åldrats otroligt bra. I många fall är dom konstgjorda T-rex huvuden som används i filmen mycket ballare och trovärdigare än CGI. Dessutom tycker jag att dom animerade bitarna håller än idag. Svinbra film och kommer alltid finnas i mitt hjärta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beckfilmerna (Aldrig sett en hel Beckfilm)

Wallanderfilmerna (Nuff said)

Johan Falk filmerna (fy fan)

Milleniumtrilogin (Har inte blivit av då jag har enorma fördomar mot Micke Nyqvist)

Åh! Glömde helt bort alla svenska "deckar"-filmer!

Vad har folk egentligen mot johan falk/wallander och beck?

Ptja, till att börja med så är det svenska filmer. Det finns inte många svenska seriösa filmer som är bra, skådespeleriet och dialogframförandet känns så fördjävla stelt när svenskar står och levererar repliker.

Komedier gör svenskar däremot rätt bra, oftast för att de stela dialogerna passar rätt bra i en taskig komedi. :P

Trots att jag inte är en stor vän av skräck blev jag mycket positivt överraskad av SAW och tänkte därför se SAW 2 för att se om den var lika bra. Men det var den inte. SAW 2 var ren dynga. Jag har för mig att den första filmen är den enda sevärda i den serien, de övriga är endast gjorda för att profitera på ettans kultstatus och renommé.

Hmm, ja. Den första SAW var helt okej. Men det kanske var för att man var yngre då, och det var häftigt med död och blod.

Efter det går filmserien bara nedåt och nedåt.

Ajuste, jag har inte sett Saving Private Ryan heller.

Haha, jag såg den för första gången strax innan den här tråden skapades. Annars hade den också stått med på min lista. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om man kanske borde se Jurassic Park för "vad den var" så kommer jag inte ifrån faktumet att jag tyckte den var riktigt jävla bra när jag var liten grabb och blev ordentligt besviken när jag såg den senast.

Därför vågar jag inte se om Die Hard 2. Jag älskade den när jag var hmm.. 13 år men om jag såg den idag skulle jag antagligen tycka att den är larvig. Jag vill inte förstöra det ursprungliga intrycket.

JP kommer dock aldrig att bli larvig. Aldrig! :evil:

Hmm, ja. Den första SAW var helt okej. Men det kanske var för att man var yngre då, och det var häftigt med död och blod.

Efter det går filmserien bara nedåt och nedåt.

Första gången jag såg den var för, hmm, 2 år sedan - så jag var inte så ung. Det fina med Saw är att under slasher/gore-skalet finns ett tänkvärt budskap. Vad ger människor rätt att leva? Varför måste andra dö? Det handlar om att försöka vara en god människa och ta vara på livet... Njuta av det. Sådana saker.

Annars kommer farbror Jigsaw! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Star Wars har jag bara sett en av. Har helt enkelt aldrig varit intresserad av den filmserien. Mina kompisar tycker dock att det är skandal att jag inte sett dem så vi ska ha ett Star Wars-maraton snart. :P

Ghostbusters har jag heller aldrig sett. Håller med Umb, de verkar roliga och bra. Får ta och kika.

LOTR har jag sett en av. Tänkte plöja alla men somnade under sista halvan av första filmen. Snark.

Fyller på allt eftersom jag kommer på flera. Rolig trådstart!

13.5 timmar senare, finished!

Nu: Däcka på kudden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ptja, till att börja med så är det svenska filmer. Det finns inte många svenska seriösa filmer som är bra, skådespeleriet och dialogframförandet känns så fördjävla stelt när svenskar står och levererar repliker.

Komedier gör svenskar däremot rätt bra, oftast för att de stela dialogerna passar rätt bra i en taskig komedi. :P

Apapapap, dra inte alla svenska filmer under massproducerade deckar-kammen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Apapapap, dra inte alla svenska filmer under massproducerade deckar-kammen.

Det gjorde jag inte, jag skrev "Det är inte många" istället för "alla".

Jag baserade mitt uttalande på alla svenska filmer och TV-serier som jag sett, i nästan alla fall så känns replikerna stela. I komedier passar det oftast bra, då man kan låtsas att det är en med flit dåligt spelad karaktär för att det ska vara roligt. I seriösa filmer passar det inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Festlig tråd.

Being John Malkovich

Har haft den på datorn ett bra tag, även fixat den på DVD åt min farsa. Hört mycket gott om denna filmen, om hur tänkvärd, djup och poetisk den är, men trots det har jag inte riktigt orka sätta mig ned och förära den med min djupaste uppmärksamhet. Jag försökte en gång, men kom inte längre än till den inledande marionett-dockscenen (sen böt jag till en lättsmält thriller).

När lammen tystnar

Även här har jag för mig att jag satt igång filmen, men stängt ner redan under de inledande texterna. Min uttråkningströskel är verkligen smärtsamt låg :(

A beautiful mind

Ytterligare en film jag enbart sett inledningen på. Det här är en film som verkar komma på tal stup i ett i Flashbacks "rekommendera en film som liknar.."-tråd. Egentligen tycker jag ploten verkar interssant, men just inledningen, när de sitter på gräsmattan framför universitetet, gav mig genast vibbar av Döda poeters sällskap och sunkiga collagekomedier (och alla andra hundratals filmer man redan sett som utspelar sig i den miljön), vilket fick mig att reflexmässigt stänga av vid första association.

The breakfast club

En film som det ofta talas gott om. Även här är det något med miljöerna i denna film som får mig illamående, så till den grad att jag aldrig känt något riktigt sug på att se den.

Bubblare:

G som i gemenskap

The french connection

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Har bara sett den första Harry Potter-filmen, "Harry Potter and the Philosopher's Stone" av Chris Columbus (som också regisserade "Ensam Hemma"). Jag tyckte den var tråkig och för barnvänlig, i alla fall nu när man är 23, så det är nog försent och börja se på de andra filmerna. Konstigt nog såg jag den när jag var 13, men gillade den ändå inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara sett den första Harry Potter-filmen, "Harry Potter and the Philosopher's Stone" av Chris Columbus (som också regisserade "Ensam Hemma"). Jag tyckte den var tråkig och för barnvänlig, i alla fall nu när man är 23, så det är nog försent och börja se på de andra filmerna. Konstigt nog såg jag den när jag var 13, men gillade den ändå inte.

Allt eftersom serien rör sig framåt "mognar" den, i och med att den hela tiden var ämnad för samma grupp människor och släpptes under 10 år ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara sett den första Harry Potter-filmen, "Harry Potter and the Philosopher's Stone" av Chris Columbus (som också regisserade "Ensam Hemma"). Jag tyckte den var tråkig och för barnvänlig, i alla fall nu när man är 23, så det är nog försent och börja se på de andra filmerna. Konstigt nog såg jag den när jag var 13, men gillade den ändå inte.

Se resten!

De blir bara bättre och bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Jag har faktiskt inte sett Avatar ännu. Vet inte heller när jag kommer att göra det..

Såg du den inte på bio har du redan missat halva grejen. Den har snygga effekter och fräcka miljöer, den är meningslös att se bara för storyn. Se i alla fall till att se den i Full-HD när/om du ser den.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...