Jump to content

Filmer som alla har sett men inte du


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag har inte sett Amélie från Montmartre. Vet knappt vad den handlar om, så den lockar mig inte. Det är inte så att jag inte har anledning att se den men, ni vet, snarare så att jag inte har anledning att se den. Så jag ser den inte.

En annan film jag inte har sett är den när okka gör pingviner, men vill gärna se den. Tråkigt att den är så svår att få tag på, bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni tyckte att den första var tråkig vill ni inte veta av de två andra.. där snackar vi triangelmärkt sömnmedicin! Zzz!

Jag känner mig ganska säker på att det är så.

Skön tråd, känner mig inte lika kass på filmtittandet längre.

Jag har inte sett Rocky, någon utav filmerna.

Tillbaka till framtiden, har velat se dem väldigt länge men har aldrig blivit av.

Matrix-filmerna.

Första Rambo somnade jag nästan igenom, lär inte se fler utav dem.

Senaste Harry Potter jag såg var väl den fjärde tror jag.

Rocky (i alla fall 4:an, möjligtvis 3:an), är rätt härliga filmer. Dock tror jag inte att jag hade uppskattat de om det inte vore för att jag såg de så många gånger (och kände mig übergrabbig) som liten gosse.

Tillbaka till framtiden är troligtvis de bästa söndagsförmiddagsfilmerna som finns. Jag är inte mycket för filmer med "sci-fi" inslag, men det finns inte många filmer som är bättre att käka upp de sista lördagschipsen framför.

---

Vill lägga till Avatar, som många verkar ha sett. Det är så hiskeligt långt från min genresmak att det knappast kommer ske heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sett Amélie från Montmartre. Vet knappt vad den handlar om, så den lockar mig inte. Det är inte så att jag inte har anledning att se den men, ni vet, snarare så att jag inte har anledning att se den. Så jag ser den inte.

Jag såg 10 sek av den en gång. Massor av personer fick orgasmer i ett montage. Jag stängde av skiten.

Jag har för övrigt inte sett Borat och Team America.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg 10 sek av den en gång. Massor av personer fick orgasmer i ett montage. Jag stängde av skiten.

Jag har för övrigt inte sett Borat och Team America.

10 sek? :mellow:

Taxi Driver, Apocalypse Now, 2001: A Space Odyssey, Avatar, Jaws är de jag kommer på just nu.

Har tänkt se alla(-Avatar) men har inte hunnit pga tidsbrist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 sek? :mellow:

Taxi Driver, Apocalypse Now, 2001: A Space Odyssey, Avatar, Jaws är de jag kommer på just nu.

Har tänkt se alla(-Avatar) men har inte hunnit pga tidsbrist.

Yep! Jag kom in mitt i filmen. Scenen var väl 10 sekunder långt eller något. Resten av filmn kanske är bra, men jag har liksom aldrig haft lust att se den. Ogillar fransmän. Perversa människor (fördom fördom)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, du missar väl inget särskilt egentligen men det är ändå extremt remarkabelt att du inte har sett en enda Bond-film med tanke på hur många filmer det finns, hur länge Bond-serien har existerat och hur ofta Bondfilmer har visats i tv. :o

En teori är att jag växte upp med skogs-TV. Kanske var det som så att Bondfilmerna gick frekventare på kanaler som 3:an och 5:an, för jag har knappt några minnen av att de gått på SVT eller 4:an.

Tog ett tag innan jag förstod att det var Shawshank du menade. Såg den i somras. Ganska överskattad imo, förstår inte varför den är nummer ett på imdb-listan. Den är ju inte dålig men första plats? :blink:

Kan tänka mig att den film som toppar IMDb:s lista inte nödvändigtvis är den bästa filmen som någonsin gjorts utan snarare den film som fungerar som bästa gemensamma nämnare för alla med olika filmsmak.

Yep! Jag kom in mitt i filmen. Scenen var väl 10 sekunder långt eller något. Resten av filmn kanske är bra, men jag har liksom aldrig haft lust att se den. Ogillar fransmän. Perversa människor (fördom fördom)

Filmen har i princip ingenting med sex att göra. Scenen du klev in på skulle visa hur huvudkaraktären INTE är intresserad av sex eftersom att hon känner att hon inte får ut något av det:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bara instämma, Team America är en film som alla borde se!

Själv har jag inte sett Jurassic Park än, men de filmerna står på min lista över filmer som jag ska se. Månaden innan jul ägnade jag åt att titta igenom alla Star Wars-filmer klokt i den ordning de släpptes, och Back to the Future-filmerna. Titanic har jag kollat halvt på men är inte jätteintresserad av att se om den klokt. I övrigt har jag nog sett de flesta av de filmer som "alla har sett" skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bara instämma, Team America är en film som alla borde se!

Själv har jag inte sett Jurassic Park än, men de filmerna står på min lista över filmer som jag ska se. Månaden innan jul ägnade jag åt att titta igenom alla Star Wars-filmer klokt i den ordning de släpptes, och Back to the Future-filmerna. Titanic har jag kollat halvt på men är inte jätteintresserad av att se om den klokt. I övrigt har jag nog sett de flesta av de filmer som "alla har sett" skulle jag tro.

Vilken fruktansvärd uppväxt att varken ha vuxit upp med Jurassic Park eller Star Wars filmerna. Fy fan!

Jag har märkt att det är många filmserier just som jag inte sett.

Gudfadernfilmerna (Fått för mig att dom är sega, utdragna och ...gamla)

Bourne-filmerna (Aldrig ens förstått vad det är och vad folk möjligtvis kan se i dom)

Fast and the furiosfilmerna (Kommer faktiskt aldrig se dom heller, så otroligt intetsägande)

Mission Impossiblefilmerna (Bör jag se igenom ändå..nån gång)

Snuten i Hollywoodfilmerna (Kommer väll också...nån gång)

Beckfilmerna (Aldrig sett en hel Beckfilm)

Wallanderfilmerna (Nuff said)

Johan Falk filmerna (fy fan)

Milleniumtrilogin (Har inte blivit av då jag har enorma fördomar mot Micke Nyqvist)

Summa sumarum, actionfilmer som har fler än en uppföljare har jag väldigt svårt att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken fruktansvärd uppväxt att varken ha vuxit upp med Jurassic Park eller Star Wars filmerna. Fy fan!

Jag har märkt att det är många filmserier just som jag inte sett.

Gudfadernfilmerna (Fått för mig att dom är sega, utdragna och ...gamla)

Bourne-filmerna (Aldrig ens förstått vad det är och vad folk möjligtvis kan se i dom)

Fast and the furiosfilmerna (Kommer faktiskt aldrig se dom heller, så otroligt intetsägande)

Mission Impossiblefilmerna (Bör jag se igenom ändå..nån gång)

Snuten i Hollywoodfilmerna (Kommer väll också...nån gång)

Beckfilmerna (Aldrig sett en hel Beckfilm)

Wallanderfilmerna (Nuff said)

Johan Falk filmerna (fy fan)

Milleniumtrilogin (Har inte blivit av då jag har enorma fördomar mot Micke Nyqvist)

Summa sumarum, actionfilmer som har fler än en uppföljare har jag väldigt svårt att se.

Bourne-filmerna är då mycket bättre än mission-impossible!

WoW! Aldrig träffat någon som inte sett snuten i Hollywood! Är bland mina favoriter!

Vad har folk egentligen mot johan falk/wallander och beck?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken fruktansvärd uppväxt att varken ha vuxit upp med Jurassic Park eller Star Wars filmerna. Fy fan!

Jag har märkt att det är många filmserier just som jag inte sett.

Gudfadernfilmerna (Fått för mig att dom är sega, utdragna och ...gamla)

Bourne-filmerna (Aldrig ens förstått vad det är och vad folk möjligtvis kan se i dom)

Fast and the furiosfilmerna (Kommer faktiskt aldrig se dom heller, så otroligt intetsägande)

Mission Impossiblefilmerna (Bör jag se igenom ändå..nån gång)

Snuten i Hollywoodfilmerna (Kommer väll också...nån gång)

Beckfilmerna (Aldrig sett en hel Beckfilm)

Wallanderfilmerna (Nuff said)

Johan Falk filmerna (fy fan)

Milleniumtrilogin (Har inte blivit av då jag har enorma fördomar mot Micke Nyqvist)

Summa sumarum, actionfilmer som har fler än en uppföljare har jag väldigt svårt att se.

Jag såg Star Wars när jag var liten och var mycket medveten om vad det var och handlade om, men jag såg om dem klokt och i följd den här gången. Osäker på om jag hade sett alla filmerna från början till slut innan. Jurassic Park har jag däremot inte sett alls, men jag visste även vad det var när jag var liten. Blev bara aldrig av att se dem antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har någon ens försökt se Jurassic Park på senare dagar? Jag såg den för kanske ett år sen och heliga helvete vad den har åldrats dåligt. Nu när effekterna inte har mycket att säga till om och all plågsam comic relief inte är rolig längre för att man inte är 10 år gammal så är allt filmen har kvar en halvdassig handling och plågsamt puckade karaktärer. Tur att Jeff Goldblum fortfarande är lika bra nu som då iallafall. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara sett en SAW-film med och det räckte... :P

Trots att jag inte är en stor vän av skräck blev jag mycket positivt överraskad av SAW och tänkte därför se SAW 2 för att se om den var lika bra. Men det var den inte. SAW 2 var ren dynga. Jag har för mig att den första filmen är den enda sevärda i den serien, de övriga är endast gjorda för att profitera på ettans kultstatus och renommé.

Jag såg 10 sek av den en gång. Massor av personer fick orgasmer i ett montage. Jag stängde av skiten.

Hmm. Det skulle få mig att bli mer intresserad, om något. :rolleyes:

En teori är att jag växte upp med skogs-TV. Kanske var det som så att Bondfilmerna gick frekventare på kanaler som 3:an och 5:an, för jag har knappt några minnen av att de gått på SVT eller 4:an.

Aha. Ja, det är möjligt. SVT har knappast visat dem iaf.

Kan tänka mig att den film som toppar IMDb:s lista inte nödvändigtvis är den bästa filmen som någonsin gjorts utan snarare den film som fungerar som bästa gemensamma nämnare för alla med olika filmsmak.

Visst är det så, men jag tycker ändå att det är lite konstigt att just Shawshank toppar.

Filmen har i princip ingenting med sex att göra. Scenen du klev in på skulle visa hur huvudkaraktären INTE är intresserad av sex eftersom att hon känner att hon inte får ut något av det:

Det är inte den där scenen han tänker på. Det är en annan scen i början där ett antal kvinnor (inte Amelie) får orgasm.

Såg den för första gången för någon vecka sedan. Rekommenderas! Helt galen film. :D

Det skulle vara kul om det görs en tvåa uppdaterad till det aktuella världsläget.

Vad har folk egentligen mot johan falk/wallander och beck?

Ptja, det faktum att de filmerna massproduceras på löpande band gör nog att många automatiskt bedömer dem som ihophafsat skit.

Har någon ens försökt se Jurassic Park på senare dagar? Jag såg den för kanske ett år sen och heliga helvete vad den har åldrats dåligt. Nu när effekterna inte har mycket att säga till om och all plågsam comic relief inte är rolig längre för att man inte är 10 år gammal så är allt filmen har kvar en halvdassig handling och plågsamt puckade karaktärer. Tur att Jeff Goldblum fortfarande är lika bra nu som då iallafall. :rolleyes:

DrStupid får en varning för att han skymfar Jurassic Park.

//mod

Skoja. Jag såg den senast under julhelgen 2010 och filmen och dess specialeffekter håller bra än idag. Jag tycker inte att en film kan försämras nämnvärt av att specialeffekterna föråldras (såvida man inte är en idiot och värderar filmer enbart baserat på deras effekter, *host* avatar *host*). Man måste ju se det i perspektiv och effekterna i JP var revolutionerande i början av 90-talet. JP är fortfarande min favoritfilm nr 4!

---

Jag är helt paff av häpnad över att det finns människor som inte har sett Titanic! Ofattbart! :blink::o

Ring till aftonbladet så gör de kanske ett reportage om er!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har någon ens försökt se Jurassic Park på senare dagar? Jag såg den för kanske ett år sen och heliga helvete vad den har åldrats dåligt. Nu när effekterna inte har mycket att säga till om och all plågsam comic relief inte är rolig längre för att man inte är 10 år gammal så är allt filmen har kvar en halvdassig handling och plågsamt puckade karaktärer. Tur att Jeff Goldblum fortfarande är lika bra nu som då iallafall. :rolleyes:

Jag tycker fortfarande JP har de i särklass bästa effekterna i en film någonsin (speciellt T-rex). Men du kanske föredrar dagens billiga CGI skit där alla generiska monster ser ut som tv-spelskaraktärer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker fortfarande JP har de i särklass bästa effekterna i en film någonsin (speciellt T-rex). Men du kanske föredrar dagens billiga CGI skit där alla generiska monster ser ut som tv-spelskaraktärer?

Ja jag älskar det!

:rolleyes:

Nej, jag menade snarare att Jurassic Park inte har så mycket att säga till om (enligt mig!) nuförtiden när effekterna inte är revolutionerande och aphäftiga längre. Varken handlingsmässigt, dialogmässigt eller karaktärsmässigt levererar den något vidare. DET är vad jag värderar högst i en film, och helt ärligt så är det få av Spielbergs filmer som levererar på de planen när allt kommer till kritan (JAG SYFTAR PÅ SAVING PRIVATE RYAN YOU MAD BROS?).

Även om man kanske borde se Jurassic Park för "vad den var" så kommer jag inte ifrån faktumet att jag tyckte den var riktigt jävla bra när jag var liten grabb och blev ordentligt besviken när jag såg den senast.

Förutom musiken såklart, den är fortfarande fantastiskt!:thumbs-up:

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...