Jump to content

IOGraphica


Siana
 Share

Recommended Posts

IOGraphica är ett fint litet program jag hittade. Det är väldigt litet, man startar det och klickar igång det, så spårar det alla musens rörelser och ritar upp dem på en bild. Linjer blir musrörelser och cirklar bildas när musen står stilla.

Jag tänkte att vi kunde dela med oss av våra konstverk för att se hur vi skiljer oss åt i våra musrörelser när vi sitter vid datorn. Roligast blir förmodligen att spela in våra musrörelser när vi sitter och spelar.

Såhär såg min fina bild ut efter tre timmars surfande:

KOyXe_1226754_0.jpg

Min eminenta analys:

Man kan ganska lätt se var jag dragit musen för att klicka på flikar. Man kan även se att jag har en hög vilotid med muspekaren till höger, vilket är eftersom att jag har för vana att förflytta musen till höger när jag tar upp t e x en YouTube-film. Det går även att urskilja en hel del L-rörelser från min mus, detta eftersom att jag använder ett tillägg till Chrome som heter Smooth Gestures som gör att jag kan hålla inne höger musknapp och göra en L-rörelse för att stänga den aktiva fliken.

Spännande värre! Nästa konstverk från mig blir nog en BF3-session.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riiiiiight. :rolleyes:

Pfft, your argument is invalid! Hade jag använt scrollbaren hade det ju varit mycket mer streckar upp och ner vid den högra kanten. Dessutom registrerar inte programmet klick såvitt jag vet:

Blir de svarta punkterna större ju längre man har markören stilla på en och samma punkt?

Precis. :)

De kallar mig IOGraph-analytikern!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett par timmars BF3-spelande. Jag fattar inte, varför blir det så mycket cirklar kring mittpunkten? Edit: De stora cirklarna alltså, inte färgkluttarna.

Antagligen läser programmet av det som att musen är centerad hela tiden när du är i pangpang-läge. De där cirklarna skapas runt färgkluttarna vad jag har märkt. Vet inte vad storleken beror på dock :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett par timmars BF3-spelande. Jag fattar inte, varför blir det så mycket cirklar kring mittpunkten? Edit: De stora cirklarna alltså, inte färgkluttarna.

Det är tydligt att jag ofta trycker på "deploy". :P

De stora cirklarna utvecklas omkring de små svarta cirklarna, för en extra förtydling antar jag.

Schyssta konstverk ni har gjort! Visste i förväg att SC2 ger ett jävla kaos. Minecraft-spelarna kan gärna pröva att IOGrapha medan ni spelar, har sett några konstverk ifrån Minecraft och det ser ganska roligt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...