Jump to content

Harakirikorven


Bebben
 Share

Recommended Posts

Som ni kanske har hört eller sett så serveras det Harakirikorv, som den kallas, hos en korvgubbe Gamla Stan. Den ska enligt utsago vara världens starkaste korv. Det finns olika filmer på Youtube med reaktioner på denna.

Jag har inte testat den, men jag vet att jag blev väldigt sugen på korv alldeles nyss. Det hade varit kul att prova.

Har ni ätit den?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett jätteroligt klipp om det på youtube. Någon estet försöker sig på att käka korven, och han ser rädd ut redan från början. Samtidigt som en kille som ser rätt töntig ut, glider omkring och muckar med alla runt korvvagnen. Någonstans mitt i filmen kommer en bred kille (Jag tycker han säger något om dörrvakt) och ropar "Hörrö lilla fröken!" till den kaxiga ungen.

Åååh, jag såg klippet häromdagen och det är sjukt skoj att titta på för det händer grejer överallt, hela tiden. Ska se om jag lyckas hitta det igen. :D

Fuskedit: Här är den. :D

http://www.youtube.com/watch?v=VOjggQx-3MY&feature=related

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett jätteroligt klipp om det på youtube. Någon estet försöker sig på att käka korven, och han ser rädd ut redan från början. Samtidigt som en kille som ser rätt töntig ut, glider omkring och muckar med alla runt korvvagnen. Någonstans mitt i filmen kommer en bred kille (Jag tycker han säger något om dörrvakt) och ropar "Hörrö lilla fröken!" till den kaxiga ungen.

Åååh, jag såg klippet häromdagen och det är sjukt skoj att titta på för det händer grejer överallt, hela tiden. Ska se om jag lyckas hitta det igen. :D

Fuskedit: Här är den. :D

http://www.youtube.com/watch?v=VOjggQx-3MY&feature=related

Hahaha :lol:

Killen som lyckas med korven hamnar ju helt i skymundan, stackarn. Allt annat tar upp hela uppmärksamheten. Slutet med dörrvakten fick mig att lol:a :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska dit i augusti och skulle gärna testa en harakirikorv. Var står han?

Smart taktik att sätta fart på kommersen för övrigt! Jag vill bestämt minnas att det finns ett Kalle Anka-avsnitt som handlar om ungefär det här. En korvgubbe i Knösparken har börjat sälja en extremt stark korv som ingen klarar av att äta men Kalle och Alexander ger sig fan på att klara biffen korven för att imponera på Kajsa. De kammar dock noll och jag tror det hela slutade med att Kalles hund Bolivar var den som gick segrande ur drabbningen.

Det finns ett jätteroligt klipp om det på youtube. Någon estet försöker sig på att käka korven, och han ser rädd ut redan från början. Samtidigt som en kille som ser rätt töntig ut, glider omkring och muckar med alla runt korvvagnen. Någonstans mitt i filmen kommer en bred kille (Jag tycker han säger något om dörrvakt) och ropar "Hörrö lilla fröken!" till den kaxiga ungen.

Åååh, jag såg klippet häromdagen och det är sjukt skoj att titta på för det händer grejer överallt, hela tiden. Ska se om jag lyckas hitta det igen. :D

Fuskedit: Här är den. :D

http://www.youtube.com/watch?v=VOjggQx-3MY&feature=related

Tror han säger "Behöver ni dörrvakter eller?" :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bestämt minnas att det finns ett Kalle Anka-avsnitt som handlar om ungefär det här. En korvgubbe i Knösparken har börjat sälja en extremt stark korv som ingen klarar av att äta men Kalle och Alexander ger sig fan på att klara biffen korven för att imponera på Kajsa. De kammar dock noll och jag tror det hela slutade med att Kalles hund Bolivar var den som gick segrande ur drabbningen.

Nu har du ju förstört slutet! :angry:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta svenskar klarar ju inte av att äta så stark mat ändå, så I'm with kicken!

Det går nog bra, bara man får reda i Gamla stan han är.

Skitsnack. Handlar inte om ursprung utan uthållighet.

En Asiat som kan äta sjukt stark mat, men inte gör det på ett tag måste börjar om från noll igen.

Det är något du tränar upp.

Såg en dokumentär om matkulturer för ett tag sedan då de tog upp precis det här.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitsnack. Handlar inte om ursprung utan uthållighet.

En Asiat som kan äta sjukt stark mat, men inte gör det på ett tag måste börjar om från noll igen.

Det är något du tränar upp.

Såg en dokumentär om matkulturer för ett tag sedan då de tog upp precis det här.

This ^

För några år sedan klarade jag av en hel burk fefferoni utan tvekan, numera har jag blivit lite svagare och kanske kan ta 3-4 innan jag känner att det bränns till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta svenskar klarar ju inte av att äta så stark mat ändå, så I'm with kicken!

Det går nog bra, bara man får reda i Gamla stan han är.

Skitsnack. Handlar inte om ursprung utan uthållighet.

En Asiat som kan äta sjukt stark mat, men inte gör det på ett tag måste börjar om från noll igen.

Det är något du tränar upp.

Såg en dokumentär om matkulturer för ett tag sedan då de tog upp precis det här.

Det är precis vad jag också menar. De flesta svenskar äter inte stark mat på en daglig basis som de flesta asiater gör, därför klara de flesta svenskar inte att äta stark mat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...