Jump to content

Snitsig signatur


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

Ett litet mål här i livet är att få en snitsig och snajsig signatur. Någon mer som känner igen sig i att inte har någon signatur i praktiken, utan bara skriver sitt namn lite slarvigt? Vet inte riktigt hur jag ska få till en som ser likadan ut varje gång.

Tycker alltid det är lika genant att skriva på kvitton och blanketter. Jag vill ha en signatur att vara "stolt" över och slippa raffsa ihop något varje gång tillfälle ges.

Om det är någon som känner vid sig att denne har en snygg signatur; hur kom du på den från första början?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Käre kamrat, angående signaturer tycker jag att du, i egenskap av AIK:are (jag tänker då på ditt användarnamn), bör ändra den till än mer fotbolls- och Sverigevänlig text, exempelvis; Det som får oss att leva, inte bara existera. Det i och med de senaste händelserna inom svensk fotboll och dess karaktäristiska läktarkultur som genom våra kära Stockholmsbaserade klubbar kanaliserats uti hela riket. Leve fotbollen!

Må den allsmäktiga Skaparen vara med dig, alla AIK:are samt djurgårdare och Hammarbyare; för all evighet.

Edit: Kursiv stil på den signatur jag föreslog till dig, samt att jag ska ska ändra min signatur till en mer fotbollsvänlig.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min leker lite med att det är tre "toppar" i mitt namn så det är tre snurrade toppar som sen binds samman. Låter konstigt men den är helt okej.

Men annars så kommer det bara av sig självt. Testa att bara sitta och skriva ditt namn i ett drag "slarvigt" på ett papper hur många gånger som helst. Tids nog fastnar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bundit ihop mina initialer med någon egenpåhittad form av skrivstil. Inte samma sak som att skriva sitt fulla namn, visst, men det får plats överallt och den ser faktiskt snygg ut om jag får till den bra. På mitt pass gick det åt skogen dock. Där ser det ut som att det står Gud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här var rätt kul.

Jag satt när jag var yngre och tränade för jag ville också ha en fin signatur.

Kom efter ett tag fram till att det egentligen inte står ett skit.

Jag heter victor, min signatur ser ut följande. Ett V, sen ner och upp så att ett I bildas, sen bara vågigt skit ut åt höger.

Varje bokstav behöver inte vara med. Det blir samma varje gång eftersom det är man själv som gör det. Du kan bara göra några snabba cirklar efter första bokstaven, tex. Om du heter peter kan det tex se ut så här:

Översta är min (det är svårt i paint men ungefär så) Sen peter och Johan under:

namn.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är roligare att se en signatur växa fram än att försöka träna fram att skriva på något visst sätt, och min signatur är inte direkt färdigutvecklad än. Just nu är det bara mitt namn skrivet lite slarvigt.

Dock kan man få problem om man ändrar den för mycket. Förmodligen inte när man skriver på kvitton och liknande, men vid bankärenden och andra viktiga grejer. Den "signatur" jag har nu har ganska få likheter med den jag skapade för snart fem år sedan. Känner att jag måste få en mer konsekvent signatur från och med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock kan man få problem om man ändrar den för mycket. Förmodligen inte när man skriver på kvitton och liknande, men vid bankärenden och andra viktiga grejer. Den "signatur" jag har nu har ganska få likheter med den jag skapade för snart fem år sedan. Känner att jag måste få en mer konsekvent signatur från och med nu.

Förvisso, men i och med att man låter den "växa fram" så ändras den väldigt lite hela tiden. Det är säkert så att den skulle ändras en del över fem år, men det tycker jag inte är så farligt... Fem år är en lång tid. När man är 30+ lär man ändå ha fått fram något som slutligen inte förändras så mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försökte länge snitsa fram en signatur, men eftersom jag inte på något sätt är artistiskt lagd så gav jag upp och bara slarvade till något som knappt ser ut som mitt namn - men det är ju lite grejen med signaturer - och eftersom det visade sig vara väldigt enkelt att få likadant om och om igen så håller jag fast vid det. Signaturen på mitt körkort är dock präntad med skrivstil (vilket gör att mitt namn tar tio sekunder att skriva) så jag funderar nästan på att kolla upp ifall jag kan byta mitt kortet i förtid på grund av det. :P

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...