Jump to content

Vart skulle du lägga ett pass?


spajdermän
 Share

Recommended Posts

Hej

Jag ska åka och tågluffa 14 Juli och hittar inte mitt pass. Det är relativt nytt och det känns onödigt att behöva skaffa ett nytt. Jag bor vanligtvis i en lägenhet i Stockholm men mina föräldrar bor i Hälsingland. Jag är hos dem nu.

Jag har länge haft mitt pass liggandes bland familjens pass i Hälsingland, men nu ligger det inte där. Min vän upplyste mig om att jag tidigare hade pratat om att ta med passet till lägenheten, men att jag hade glömt. Alternativen lyder alltså:

1. Jag glömde packa ned passet och det ligger någonstans i huset.

2. Jag tog med mig passet nästa gång jag hälsade på; det ligger någonstans i lägenheten.

Frågan jag vill ställa er följer: Vart skulle ni lägga ett pass, vid dessa två tillfällen?

Förlåt i förhand om det knasade ihop sig lite. Och tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mitt i en låda på skrivbordet, har du titta i såna lådor? Alternativ är väll bland strumpor/kalsonger, där brukar jag förvara en del saker också.. Så, har du tittat där?

Ja, i min "saklåda" har jag tittat men inte i strumplådan. Ska kolla där imorgon. Ska även kolla berget av skrot på skrivbordet än en gång.

I skafferiet är det lätt att förlägga saker.

Hade det legat i skafferiet borde någon ha sett det tidigare, men det är värt en titt.

Fortsätt posta förslag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack allihop för hjälpen. Men mest av allt vill jag tacka iwex; mitt pass låg i STRUMPLÅDAN!!!! (w00t):ph34r::huh::confused:

Edit: Tråden fyller inget egentligt syfte längre och får således låsas om så önskas.

Haha, varsågod! Kul att kunna hjälpa, jag har haft mitt pass i strumplådan, och det brukar vara "relativt säkert", om vi säger så. Man brukar kunna hitta dem flesta saker i strump/kalsong lådan/korgen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför tusan lägger man ett pass i sin strumplåda? Okej att det är det sista stället en inbrottstjuv skulle kolla på men det finns väl ändå mer värdefulla saker att gömma?

Det handlar inte om att gömma det. Som jag skrev tänkte jag ta med det söderut förut, men glömde det. Måste ha hamnat i strumplådan när jag packade :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...