Jump to content

Pinsamma saker du gjort för eller pga spel


Jacker
 Share

Recommended Posts

Simsalabim.

Titta titta, Umberto kan sina saker! :)

Kan börja med en liten anekdot då: Jag har egentligen inte gjort så mycket pinsamma saker för eller på grund av spel, men när jag var som mest uppe i GTA: SA, när det funnits ungefär ett år till PC (keep in mind att jag köpte det på release-dagen och spelade det oavbrutet när jag väl var hemma) så hände en sak som fick mig att inse att jag kanske spelade lite för mycket...

Jag var på väg till eller från skolan, inte säker på vilken, och gick genom Gamla Stan när jag såg en lila graffiti-klump på en vägg och min absolut första reaktion var "Time to tag". Det pinsamma är att jag faktiskt sträckte ut min högra hand för att skrolla på mushjulet. Så klart hade jag ingen datormus med mig då jag faktiskt var utomhus och försökte skrolla på musen! Efter det drog jag ner lite på spelandet...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt i en CS-turnering på ett lan. Det var mitt första lan någonsin, var 12 och ville verkligen passa in hos dessa snubbarna. Vi satt i en hyrd lokal och hela köret. Klockan var nog runt 22-23, och jag hade dragit i mig några liter läsk och.. ptja, var nog tur att jag valde att dö tidigt i den sista rundan, kunde ha slutat illa annars. :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag trippade häromveckan tyckte jag det var oerhört jobbigt att inte ha en interface/HUD. Ville hela tiden öppna min (icke-existerande) väska och se vad jag bar med mig, eller kolla på min (icke-existerande) karta för att se var jag var.

Pinsamt vet jag inte om det är, men det var kul.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte att jag gjort så många specifika saker som varit pinsamma, men jag har rent allmänt betett mig jävligt nördigt med vissa grejer. Varit nästintill Aspergers-intresserad av ett fåtal saker, specifikt GTA och PSP(-hacking). Ibland kan jag höra mitt forna jag säga skitnördiga saker till polarna, bara för att ventilera min inre monolog.

  • Specifikt fick nog en av mina kompisar genomlida en hel del nördsnack om PSP-hacking anno 2006. Vi hade börjat på universitetet och hade fett med tentor framöver. En dag hade vi stor föreläsning och försökte lyssna noga på vad läraren sa om en massa olika proteiner och aminosyror, och jag drog nån kommentar om vad läraren sa. Det hade inget med tevespel att göra, men denna kommentar var droppen för honom och han slutade prata med mig under åtta veckor. Vägrade sitta med mig, vägrade prata med mig, vägrade se åt mitt håll, vägrade lämna in gemensamma laborationsuppgifter med mitt namn på. Var tevespel kommer in i bilden är jag inte säker, men jag hade nog under bra många veckor/månader byggt upp en frustrationsnivå hos honom som han inte längre kunde tåla. Jag minns fortfarande hur glad jag kände mig när han faktiskt ville prata med mig efter jullovet. Allt var glömt och förgätet! :D

  • Det var inte pinsamt eftersom ingen visste vad jag gjorde, men i efterhand var det förstås extremt nördigt. PSP-spelet Metal Gear Solid: Portable Ops har en Wifi-trackingfunktion där en ny karaktär slumpas fram om man i en specifik spelmeny hamrar på O-knappen med Wifi aktiverat. Varje IP du snappar upp via WLAN ger en ny karaktär. Lite som Pokémon, med andra ord. Jäkligt coolt, måste jag dock fortfarande medge. Karaktärerna kan du sen använda ingame.

    Jag gick omkring i varenda galleria i Norrköping och snappade Wifi-karaktärer under en majdag 2007/2008 tills jag själv insåg att jag gick i vägen för folk som ville förbi. Då slutade jag och åkte hem. :mellow:

  • Jag filmade och redigerade PSP-hacking-videos i WMM vilket tog evigheter, och svarade på varenda youtube-kommentar som frågade om versioner och enkla saker som lätt kunde läsas i readmes. Höll på i två år innan jag insåg hur lite det gav mig och hur nördigt det var.

  • Jag har hjälp MyStiC flasha sin PSP på stadsbibilioteket i Norrköping. Jag vill minnas att jag tog 200 spänn för det. Jag skämdes över att jag tog pengar för det när jag själv tyckte det var roligt. Efteråt skämdes jag över att jag tog så lite pengar för det när jag insåg hur många timmar jag förberett mig för att flasha någon annans maskin, på mitt ansvar. Efter detta skämdes jag för att jag över huvud taget gett mig in i scenen och lagt ner så sjukt mycket tid på allt detta. PSPn har legat orörd sedan tidigt 2008 för att jag skäms när jag ser den. :confused:

  • Jag halvt släpade eXotic till nämnda lokal när min egen PSP hade brickat. Mötet var trevligt som vanligt och han tyckte inte det var besvärligt (vad jag tror) men själva företeelsen att halvt tvinga någon att stanna kvar i evigheter efter skolan för att jag själv klantat mig kändes inte riktigt rätt i stunden. Idag skäms jag dock inte :)

  • Jag är väldigt mycket för att citera filmer och spel. Exempelvis kan jag hela Eziekel 25:17-monologen utantill och reciterar lite då och då. Nån gång när jag hade tittat på Half-Life 2-slutet en gång för mycket, citerade jag den för mig själv och farsan undrade vad fan jag sysslade med. "Jo... eh, det är en... ett filmslut, kan man säga". För att dryga ut den tystnad som följde, förklarade jag varifrån det kom och att slutet var "väldigt spännande" för att man inte visste "vad som skulle hända sen".

    Det blev lite obekvämt men jag trodde problemet var ur vägen. Senare blir farsan trött på morsan som gick omkring och gnatade, och sökte en tillflyktsort. "Kan du låta bli nu, HHHH ska visa nånting". "Ska jag?" tänkte jag. Han ville veta vad det var för filmslut jag pratade om och insisterade att jag skulle visa filmklippet. Inte av intresse, och inte av snällhet, utan för att slippa morsan i tre minuter. Nåväl, mycket medveten om hur nördig jag framstod redan innan, satte jag igång klippet och mycket riktigt begrep han inte ett skit. Det gör inte jag heller; slutet är obegripligt men jag har åtminstone spelat spelet. Videon tog slut och det blev en extremt obekväm tystnad när han både funderade på vad han just sett för skit, och hur det stod till med min mentala hälsa.

    Kommentarer om hur pinsam hela händelsen var och känns fortfarande, är överflödiga.

  • Vartenda skollov har jag släpat en PS3 på skolbuss, cykel, buss och gåendes bara för att kunna spela i max två veckor. Det börjar kännas mer och mer svårt att försvara tiden och besväret som krävs...

  • Några av de recensioner jag skrivit på GTASajten har varit extremt überlånga och inte särskilt välskrivna pga att de innehåller alldeles för mycket nonsens. Jag skäms när jag ser vissa av dem, men blir väldigt stolt av andra. Trine till exempel, gillar jag fortfarande :)

  • Sist men inte minst...
    Jag var skribent på GTANytt och spenderade i snitt fem timmar om dagen under flera månaders tid för att hitta nyheter. Studierna blev minst sagt försummade och F5-sjukan var enorm på både nyhetssajten själv (kolla kommentarer, +rep, chatten och annat) och alla andra spelsajter för att hinna först med att publicera en nyhet. För vad, kan man undra, när admin var både en jävla tölp och till råga på det en liten snorunge som var fyra år yngre än mig.

Vafaan, det blev en textvägg. Jag trodde jag hade slutat med dem... Jaja, får hoppas det finns nåt underhållningsvärde iallafall.

This one time, I gave Sony my credit card number

:lol:

Bakgrund

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Jag spelade så mycket starcraft 2 att jag börja drömma om det!
  • Jag spelade en gång så mycket Minecraft att jag verkligen började se saker i minecraft, Saker vart fyrkantiga och jag trodde att jag kunde slå sönder "blocksen" (när detta inträffa tagga jag ner på minecraft)
  • Vet inte riktigt om denna men, i högstadiet så var det mycket CS spelande från många. Jag och en annan kompis satt och skrek på varandra om vem som var bäst och även vilket vapen som var det bästa. Mycket folk som gick förbi en tittade väldigt väldigt konstigt på oss och när vi väl insåg vad vi gjorde vart det ett väldigt awkward moment!
  • När releasen på Wrath of the Lich King började närma sig satt jag och en annan kompis och bråkade öppet om vilken level man behövde vara för att skapa en Death Knight. Och nu menade jag verkligen bråka!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...