Jump to content

Tvättar ni händerna efter att ni varit på affären?


Eudoros
 Share

  

42 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

imscn080706_01_01_1202350_0.jpg

----------

Jag var nyss nere på Hemköp och nu när jag kom hem kom jag på mig själv med att direkt tänka att jag måste tvätta händerna. Dels för att jag tagit i massa varor som andra människor kanske lagt vantarna på, dels för att jag tagit i mynt som är erkänt lortiga. Nu tänker jag främst på besök på mataffärer och inte t.e.x klädaffärer, även om man kanske ertappar sig själv med att fingra på något lortigt där med.

Så hur gör ni - brukar ni tvätta händerna efter att ni handlat eller är det bara fåfängt skit?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar tänka på det, men jag glömmer ofta. Ska jag laga den mat som jag just köpt är det givet att jag tvättar händerna. Ska jag på toa tvättar jag händerna både innan och efter, om jag varit ute. Har ingen lust att få lorten spridd till andra ställen, och det tycker jag är rätt vettigt.

Sen handlar det inte bara om bakteriefobi/överdriven(?) försiktighet heller, det är en friskhetskänsla också. Jämför med att duscha: MÅSTE du verkligen duscha på morgonen när det enda du gjort sedan du senast duschade är att sova och kanske göra något annat i ditt eget hem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, aldrig. Känns som en onödig begränsning i livet att gå runt och tänka på vad som är "lortigt" eller ej.

Jag känner mig dock inte ett dugg begränsad över att ta 20 sekunder åt att tvätta händerna när jag kommit hem. Det är inte så jag trampar plattan i mattan så jag ska få komma hem och tvätta händerna för att jag känner mig lortig, det är oftast bara en grej jag brukar komma att tänka på när jag kommit hem och då gör jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...