Jump to content

Betygsätt Låten!


Renard
 Share

Recommended Posts

Jag funderade en längre stund på om det var meningen att inspelningen skulle låta så sliten som den lät med tanke på det långa introt eller om YouTubes ringa 360p hade skalat ner kvaliten en hel del. Lyssnade genom Spotify och fick en annan ljudbild; trevlig låt. Sju av tio.

Well, jag hade ju hoppats på att få höra lite jazz... men den var riktigt bra den där. 88/100!

---

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow... Har missat den här och jag måste säga att det är en låt som verkligen bevisar hans talang inom rappen. 10/10

---------------------

Njae, jag har generellt ganska svårt för att uppskatta rapp. Fast jag gillade musiken, hade nog gett högre betyg om det enbart vore en instrumental version av låten! 6,5/10!

http://www.youtube.com/watch?v=8IfJllPQn6c

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njae. Inte min kopp te. 3/10

http://www.youtube.c...h?v=M72zVuBNpEA

Ungefär såhär gick min tankegång medan jag såg filmen (klickade upp den och såg den på YouTube):

"Oooh, det är den där reklamlåten- eh, kanske inte"

"Hm, musikvideon passar inte det minsta. Förstår varför xstreem minimerade videon."

"När kommer refrängen?"

"Jag har inte lyssnat alls på texten. Får lyssna lite... 'Billy stomped on the bit*h, until he broken her jaw' - åhå."

Nja, vet inte, beatet är ju skönt, men avsaknaden av en refräng gör låten lite seg tycker jag. Kanske lyfts detta av texten som jag inte lyssnade så noggrant på. 5/10

---

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Nja...Inte min smak egentligen men den duger.. 5/10

http://www.youtube.com/watch?v=z558uMHfDcw

Skånska + Reggaegung är inte riiiiiktigt min skit. Men Svenska Akademin några schyssta låtar! Just denna låt får tyvärr en 3/10.

Destroyer - Kaputt

Edit: Låten är väl i längsta laget för att vara lämplig i denna lek men jag lovar att nästa låt jag bidrar med är kortare! :)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Skånska + Reggaegung är inte riiiiiktigt min skit. Men Svenska Akademin några schyssta låtar! Just denna låt får tyvärr en 3/10.

Destroyer - Kaputt

Pf-ONpLXzGs

Edit: Låten är väl i längsta laget för att vara lämplig i denna lek men jag lovar att nästa låt jag bidrar med är kortare! :)

Fin atmosfär, men jag vet inte riktigt vad trumpeten fyller för funktion i bakgrunden. Den tilltalar mig inte på samma sätt som "blip blop" ljudet som smälter samman med trummorna. 6.5/10

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...