Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Att bli

ledare

för vad man nu questar för. Men sen tar det ju slut, så det fyller ju ingen större funktion att vara

ledare

. Det hade fyllt större funktion att få en massa magisk armor samt få välja mellan olika episka vapen. (Typ en fin båge, 1h eller 2h svärd eller en spellbook med någon riktigt fet spell.)

VARNING! Spoilers för mage-karaktärer

Säg inte det!

Att bli

Archmage

medför att

man får en Arch-Mage's Robe som ger bland annat 100% Magicka Regeneration

och mer där till. I questandet på väg dit så

får man även en mask som ger 100% Magicka Regeneration

.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte dom var lite mer påhittiga i questen för DB i Oblivion, men storyn i sig är bättre i Skyrim.

Dock håller jag med om ens rewards för questandet. För DB men också för de flesta andra kedjorna. Man blir överöst med pengar, men sen finns det knappt något att köpa för stålarna i vilket fall. Jag vill ha något episkt svärd eller ett fint set efter att ha klarat en kedja, inte tusen spänn och en klapp på axeln. :D

Tycker också att det är lite märkligt att man tycks få de flesta items/större belöningar i början av många kedjor. Istället för att få en skattkista fylld med win i slutet av en låååång kedja, så får man det precis i början. Sen är det bara pengar, pengar och åter pengar. Ibland inte ens det, för ibland får man bara en storymässig belöning.

Att bli

ledare

för vad man nu questar för. Men sen tar det ju slut, så det fyller ju ingen större funktion att vara

ledare

. Det hade fyllt större funktion att få en massa magisk armor samt få välja mellan olika episka vapen. (Typ en fin båge, 1h eller 2h svärd eller en spellbook med någon riktigt fet spell.)

Håller med tyckte man fick större belöning så som gear svärd spells i Oblivion för en del quest + pengar. Icecandy tror jag läste att du var klar med DB questen men är lite osäker så läs spoilertagen och förklara om jag är klar eller inte.

Har dödat kungen nu i Solitude och när jag återvände så var DB stället i lågor och dödade Astrid. Och sen fick jag ett nytt quest av Night mother av att döda kungen på båten samt den andra som var ett optional quest. Så ja nu har jag klarat det är det bara side quest jag får av henne nu? För när jag återvände och återställde det nya stället så gick jag till Night mother igen och fick ett annat quest bara assassin quest nu och Nazri eller vad han hette får jag kontrakt av fortfarande att döda.

Så Candy är det sidequests jag är inne på nu eller är det main quest kvar för DB?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med tyckte man fick större belöning så som gear svärd spells i Oblivion för en del quest + pengar. Icecandy tror jag läste att du var klar med DB questen men är lite osäker så läs spoilertagen och förklara om jag är klar eller inte.

Har dödat kungen nu i Solitude och när jag återvände så var DB stället i lågor och dödade Astrid. Och sen fick jag ett nytt quest av Night mother av att döda kungen på båten samt den andra som var ett optional quest. Så ja nu har jag klarat det är det bara side quest jag får av henne nu? För när jag återvände och återställde det nya stället så gick jag till Night mother igen och fick ett annat quest bara assassin quest nu och Nazri eller vad han hette får jag kontrakt av fortfarande att döda.

Så Candy är det sidequests jag är inne på nu eller är det main quest kvar för DB?

Efter att du gjort alla Nazris quest är du helt klar. Resterande från

kärringen i kistan

är bara till för att få pengar, och tar inte storyn vidare någon vart. Det gör förvisso inte Nazris sista quests heller, men dom är klart bättre än "Dark Brotherhood Forever!" uppdragen som aldrig tar slut.

Så efter att du slutfört Nazris uppdrag är det inte mycket att återkomma för, förutom möjligtvis att leka med folket i tortyrkammaren.

----

Edit: Jag behöver hjälp med ett quest!

Questet tillhör mainstoryn och går under namnet "Elder Knowledge", och hänger ihop med questet "Discerning the Transmundane".

Jag är nere i grottfan som jag blev tillsagd. Har köttat allt på första våningen och allt på nedre våningen. Men sedan tar det slut? Questsymbolen pekar på någon dörr på kartan, men när jag går dit är det bara en stenvägg där med några bokhyllor på. På övervåningen är det bara.. vägg.

Har letat runt skitlänge efter någon lever eller liknande att aktivera, men hittar ingenting. Flög även omkring med noclip för att leta, men jag är helt lost.

Det ända jag kan göra är att åka hissen upp till övervåningen igen eller springa runt planlöst. Någon som vet vart jag ska?

Om ni inte hajar vilket quest jag menar:

Uppdraget går ut på att finna en elder scroll samt något lexikon åt någon dude i en isgrotta. Grottan jag befinner mig är en "dwemer" grotta eller vad det kallas.

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Jag behöver hjälp med ett quest!

Questet tillhör mainstoryn och går under namnet "Elder Knowledge", och hänger ihop med questet "Discerning the Transmundane".

Jag är nere i grottfan som jag blev tillsagd. Har köttat allt på första våningen och allt på nedre våningen. Men sedan tar det slut? Questsymbolen pekar på någon dörr på kartan, men när jag går dit är det bara en stenvägg där med några bokhyllor på. På övervåningen är det bara.. vägg.

Har letat runt skitlänge efter någon lever eller liknande att aktivera, men hittar ingenting. Flög även omkring med noclip för att leta, men jag är helt lost.

Det ända jag kan göra är att åka hissen upp till övervåningen igen eller springa runt planlöst. Någon som vet vart jag ska?

Om ni inte hajar vilket quest jag menar:

Uppdraget går ut på att finna en elder scroll samt något lexikon åt någon dude i en isgrotta. Grottan jag befinner mig är en "dwemer" grotta eller vad det kallas.

Du aktiverar en konsol i sista rummet där två NPCs börjar slåss. Tror du får grejen av killen utanför Winterhold. När du har satt in den i konsolen så öppnas en trappa under den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går inte att resetta sina perks eller så? :ph34r:

Nä, tyvärr inte. Om du spelar PC lär det däremot komma någon mod som gör att du kan smile_1181703_0.gif

Behöver lite hjälp med ett quest i Stormcloak-serien, har inte kommit jättelångt: Hur kommer man ut till den där

Ice Wraith som finns ute på någon ö? Jag har inte prövat att gå dit än, faktiskt, men stället ser ju ut att vara omringat av vatten på kartan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, tyvärr inte. Om du spelar PC lär det däremot komma någon mod som gör att du kan smile_1181703_0.gif

Behöver lite hjälp med ett quest i Stormcloak-serien, har inte kommit jättelångt: Hur kommer man ut till den där

Ice Wraith som finns ute på någon ö? Jag har inte prövat att gå dit än, faktiskt, men stället ser ju ut att vara omringat av vatten på kartan.

Bara att börja simma!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några buggar jag lackar över är.

Maskbuggen - Man blir helt osynlig och man ser bara amorn.

Vatten buggen - Ibland när man simmar kan vattnet helt sluta existera och det blir som att man faller ner till botten och springer runt där nere.

Ice spike buggen - Hade en Ice spike rakt upp i röven en bra tid i spelet efter att ha mött en mage. Sjukt irriterande.

Buggen som gör att man hoppar ur köp menyn när man klickar på saker ibland. Händer mig konstant.

Whiteruns affär har random öppettider, ibland mitt på dagen är det låst och öppnas på kvällen någon timme. Sjukt konstiga tider.

Hoppas det här fixas i nästa patch!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några buggar jag lackar över är.

Maskbuggen - Man blir helt osynlig och man ser bara amorn.

Vatten buggen - Ibland när man simmar kan vattnet helt sluta existera och det blir som att man faller ner till botten och springer runt där nere.

Ice spike buggen - Hade en Ice spike rakt upp i röven en bra tid i spelet efter att ha mött en mage. Sjukt irriterande.

Buggen som gör att man hoppar ur köp menyn när man klickar på saker ibland. Händer mig konstant.

Whiteruns affär har random öppettider, ibland mitt på dagen är det låst och öppnas på kvällen någon timme. Sjukt konstiga tider.

Hoppas det här fixas i nästa patch!

En annan sak som stör mig är att jag hela tiden klickar på fel alternativ i dialoger. Det verkar vara lite random vilken fras man får.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, jag vill att mitt äventyr i Skyrim ska hålla sig på ett spår för varje genomspelning. Denna gång väljer jag att gå en väg, nästa gång jag spelar som en ny karaktär väljer jag den andra :)

Där har du svaret på din fråga. Med den här karaktären väljer du den ena questline:n och med en ny karaktär väljer du den andra questline:n. Det är det som är så nice med spel som Skyrim, man kan spela det hur många gånger som helst och spela på olika sätt varje gång nästan.

Edit: Jag spelar till exempel för ovanlighetens skull min första karaktär som en ond karaktär. Så jag kommer inte ansluta mig till Imperiet med honom. :D

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En annan sak som stör mig är att jag hela tiden klickar på fel alternativ i dialoger. Det verkar vara lite random vilken fras man får.

Händer ibland också att man väljer något när man trycker på TAB också, eller när man klickar nere i hörnet för att gå ur dialogen. Skit irriterande om man råkar göra något val eller starta något man inte vill göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...