Jump to content

Murphys lag


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Skolan har låst in min dator och Securitas vill inte samarbeta. Den virrhjärna till labpartner jag har åkte till Stockholm hur många dagar som helst och kommer till skolan först kl 21.45 tisdag kväll för att BÖRJA skriva rapporten vi haft en vecka på oss att göra.

Deadline? 08.15. Imorgon.

Var Murphys lag verkligen kommer in i bilden? Alla universitetets lokaler - ALLA - styrs av Securitas. Utom min jävla avdelnings hus, där snubbarna inte ställt om klockan till vintertid och således låser skåpen en timme innan utlovad tid.

THE NERVE!!!!!

Har du bytt skåp? För det skåpet jag var inne och rotade i hade väl snurrplatte-lås? Plus att det skåpet stod väl så att man kan komma åt det dygnet runt med sitt skolkort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NU, är jag hemma. Jävla Bangladeshianer. Huruvida det ordet existerar eller inte skiter jag i, det är sista gången jag ställer upp på nåt sånt här.

Har du bytt skåp? För det skåpet jag var inne och rotade i hade väl snurrplatte-lås? Plus att det skåpet stod väl så att man kan komma åt det dygnet runt med sitt skolkort?

Har samma skåp. Nix, inget skolkort, men däremot har de ändrat tiderna så att 24/7 har blivit fram till kl 2115, men de hade ju inte ställt om till vintertid så de låste dem redan 2015 och Securitas-fuckers ville inte släppa in mig kl 2116 när jag sprungit runt i hela byggnaden en kvart för att få tag i dem. Att jag var fullt villig att visa studentleg, körkort, datorutlåningskontrakt och närapå också skåpkoden spelade dem ingen roll; det var innanför branddörren jag inte fick komma och inte in i skåpet i sig.

Fuckers.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lyckades undvika murphys lag igår!

Min kompis som har bil skulle inte på första lektionen men jag ville fara dit ändå för att träna till provet. När den andra lektionen väl började kom min kompis aldrig, hans bil startade inte. Hade jag inte gått på första lektionen hade jag missat andra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick och lade mig relativt tidigt inatt för att slippa vara dödstrött när klockan ringde klockan tio.

Men vad? Men vad? Självklart har jag skitsvårt att sova just den natten jag lägger mig tidigt. Drömmer jobbiga drömmar, vaknar av att det är kallt, vaknar av att jag känner mig pigg, vaknar av att min hund springer runt och är jätteglad för all snö han precis kom in från.

:angry:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det egentligen med den själva praktiska tolkningen av Murphys lag? Är det så att Murphys lag inträffar när all statistik talar för (säg till 95%) att det INTE kommer hända något dåligt, men eftersom det likväl finns 5% kvar som talar för att nåt kommer skita sig, så säger Murphy att det kommer bli just dessa 5% som inträffar?

Exempel: Du har satsat en slant på alla nummer på lotterihjulet, utom just nummer 4. Murphys ser till att det blir nr 4 som dras.

Eller att Securitas har tillgång till alla dörrar utom just den jag behövde komma in i.

Amirite?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det egentligen med den själva praktiska tolkningen av Murphys lag? Är det så att Murphys lag inträffar när all statistik talar för (säg till 95%) att det INTE kommer hända något dåligt, men eftersom det likväl finns 5% kvar som talar för att nåt kommer skita sig, så säger Murphy att det kommer bli just dessa 5% som inträffar?

Exempel: Du har satsat en slant på alla nummer på lotterihjulet, utom just nummer 4. Murphys ser till att det blir nr 4 som dras.

Eller att Securitas har tillgång till alla dörrar utom just den jag behövde komma in i.

Amirite?

Mja, att allt som kan gå fel går fel. Vilket täcker dina exempel, men även odds där det är 95% risk att det går fel och bara 5% att det går bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

även odds där det är 95% risk att det går fel och bara 5% att det går bra.

Men då är det ju självklart att det kommer skita sig, det behövs inte nån "förbannelse" eller "lag" för att det skiter sig? Grejen med lagen är väl just att man har såååå goda chanser att klara sig egentligen, men i och med att lagen existerar så kommer det bli så? (Dvs dåligt?)

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då är det ju självklart att det kommer skita sig, det behövs inte nån "förbannelse" eller "lag" för att det skiter sig? Grejen med lagen är väl just att man har såååå goda chanser att klara sig egentligen, men i och med att lagen existerar så kommer det bli så? (Dvs dåligt?)

Eller?

Alltså... Det finns ju egentligen ingen lag som bestämmer att "HÄR SKA DET GÅ FEL!!! MOUHAHAHA!"

Murphy arbetade utefter att ingenting skulle kunna gå fel, han eliminerade alltså alla risker till misstag i förväg, eftersom han levde efter att "Allting som kan gå fel kommer att gå fel."

Tack vare att han var så förutseende och verkligen försökte eliminera varenda minimal risk till att någonting skulle kunna gå fel så fick han namnge den "lag" som myntades efter hans tidigare nämnda talesätt: "Allting som kan gå fel kommer att gå fel."

Ungefär, sedan har det såklart förstorats upp med tiden och börjat användas även i alla vardagliga situationer man kan tänka sig, vilket gör att det känns som att det händer precis hela tiden.

Hos lekemannen är det alltså egentligen bara en skojgrej. Medan inom vissa jobb, (Till exempel mitt framtida) så är det ett sätt att arbeta utefter.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela dagen flöt på hur bra som helst - jobbet gick som smort, jag gled runt på en räkmacka, hade namnsdag vilket betyder att dagen var min (yea bitches) och ingen annans, fick sluta tidigare än jag skulle, gjorde en perfekt sladd in på uppfarten, såg ut som en The Sims 3-gubbe som precis haft sex när jag gick från bilen till husdörren, kliver in med världens fetaste flin, pangade på datorn och drog igång musik och loggade in på msn. Efter det blev det plötsligt mörkt ute, det började regna, jag slutade skita regnbågar och fåglarna som kvittrat så fint föll döda till marken. 450 kontakter var försvunna och endast 4 återstod. De lyckligt lottade var en kille som gick i min klass på högstadiet, en tjej som jag festat ihop med en gång, Felshoe och en polack som jag brukade spela Company of Heroes med.

Man trodde att man hade världens bästa dag

så hade man inte det ;PPppPPPpPpP

FML.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...