Jump to content

Murphys lag


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

3 minuter?! Sweet! Grattis! :D

Ja... vad vill du säga med det? Du blev försenad, buhu, men trafikolyckan kunde lika gärna varit du själv, speciellt när du hade bråttom?

Kom att tänka på den här låten, förresten. Vi fick höra den på tyskan i nian och texten har förföljt mig ganska många gånger sen dess. Låten i sig är mjäkig men texten är tänkvärd.

Va? Är det inte precis sådant det handlar om? Olyckan hände ju precis den gången han hade bråttom. Sedan att läget var värre för offret är ju, i det här resonemanget, oviktigt.

Haha, ja.

Henki, du hyllar en text som är precis tvärt emot vad din tråd handlar om - men inte en sådan som följer din tråd - när P-C som mest behövde lite tur så fick han det. Handlar inte Murphys lag om att när ingenting kan bli värre, så blir det det?

Ah, nåja. Vem är jag att styra din tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Är det inte precis sådant det handlar om? Olyckan hände ju precis den gången han hade bråttom. Sedan att läget var värre för offret är ju, i det här resonemanget, oviktigt.

Haha, ja.

Henki, du hyllar en text som är precis tvärt emot vad din tråd handlar om - men inte en sådan som följer din tråd - när P-C som mest behövde lite tur så fick han det. Handlar inte Murphys lag om att när ingenting kan bli värre, så blir det det?

Ah, nåja. Vem är jag att styra din tråd?

Tja... jo...

Jag tyckte mer att Gofs inlägg lät som "ååhh, jag åkte bil och så blev jag försenad!! :( :(" vilket kanske inte riktigt var vad han menade. Får läsa noggrannare nästa gång.

Att jag reagerade så P-Cs inlägg var för att han i ena fallet kunde ha missat det, och borde ha missat det enligt Murphys lag men nu blev det inte så.

Men det är nog sant, Murphys är nog närmare Gofs text i det här fallet. Han kunde ha varit den som var i olyckan eftersom han hade bråttom, men nu blev det inte så. True.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje dag då jag verkligen behöver ta mig nånstans, men inte har tillgång till bil, är det sol (eller iallafall uppehåll). Bra, eller hur?

Mjo, det hade varit det om det inte 3/5 gånger börjar regna inom en timme innan jag ska gå eller cykla iväg. Såhär har det varit hela hösten och jag blir verkligen riktigt förbannad när det bara fortsätter att hända! Jävla Muprhy! pinch_1182596_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle få med mig anteckningar hem till ett viktigt prov som vi har imorgon. Jag hittade inte skrivhäftet i skåpet efter lite letande och antog helt enkelt att det låg i väskan (som jag såklart inte öppnade för att dubbelkolla). Det låg inte i väskan upptäckte jag senare när jag kom hem, GG.

Mitt stolpskott till lärare trodde det var onsdag idag, och kom således aldrig till skolan, så det blev inget prov. :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har, i flera dagar, skjutit upp pluggandet inför KSen jag har imorgon till idag just eftersom jag inte skulle ha någon föreläsning idag och då kunde plugga hela dagen. I morse när jag vaknade av alarmet som jag ställt för att få så ut så mycket pluggning som möjligt av dagen sprängdes mitt huvud. Sedan dess har jag haft en molande huvudvärk hela dagen som hämmat min framfart mellan bokens sidor något enormt. Jag har inte kommit någon vart alls och inget vill fastna och orken tar slut och jag måste men kan inte och vill inte och.. bajs.

Det kommer att gå skit imorgon och det är Murphys fel eftersom han planerade in en spränghuvudvärk precis den dagen då jag INTE fick ha det.

Visst, det är aldrig roligt att ha huvudvärk, men timingen suger extra hårt en del gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv lever jag för tillfället under Murhpys Lag - eller det är åtminstone den känslan jag får. Senaste månaderna känns det som att så gott som allt som har haft möjlighet att fucka upp sig har gjort just det.

Ett gyllene exempel är min uppkörning igår då århundrates jävla snöväder - som måste vara hämtat direkt från The Day After Tomorrow - självklart skulle dyka upp PRECIS den dagen då jag skulle köra. Jag vet att man som förare ska vara fullt kapabel till att köra i samtliga förhållanden men seriöst, VARFÖR JUST DENNA DAG? Det var trots allt fan 7-8 månader sedan jag körde i snö så dessvärre lyckades jag göra ETT mindre, äckligt jäkla misstag och hela skiten gick i stöpet. Jag hade inte hunnit övningsköra mer än 15 minuter i snön heller eftersom morsan hade bilen på jobbet. Vad har jag gjort vädergudarna för att förtjäna en fullständig storm av bajs rakt i ansiktet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv lever jag för tillfället under Murhpys Lag - eller det är åtminstone den känslan jag får. Senaste månaderna känns det som att så gott som allt som har haft möjlighet att fucka upp sig har gjort just det.

Ett gyllene exempel är min uppkörning igår då århundrates jävla snöväder - som måste vara hämtat direkt från The Day After Tomorrow - självklart skulle dyka upp PRECIS den dagen då jag skulle köra. Jag vet att man som förare ska vara fullt kapabel till att köra i samtliga förhållanden men seriöst, VARFÖR JUST DENNA DAG? Det var trots allt fan 7-8 månader sedan jag körde i snö så dessvärre lyckades jag göra ETT mindre, äckligt jäkla misstag och hela skiten gick i stöpet. Jag hade inte hunnit övningsköra mer än 15 minuter i snön heller eftersom morsan hade bilen på jobbet. Vad har jag gjort vädergudarna för att förtjäna en fullständig storm av bajs rakt i ansiktet?

Som mig då, vi hade tydligen uppkörning under samma dag!

Det var snöfall och blåst här också.

Dock lyckades jag lite bättre än dig tror jag. blush_1181011_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Motherf-

Kom nyss in från en tur med hunden. Eftersom jag skulle in i duschen så dinglade rackaren fritt när jag bestämde mig för att gå ut med hunden så hon fick kissa så jag inte glömde det senare. Sagt och gjort, på med en morgonrock och ett par träskor och ut på vägen för att gå en liten sväng. När jag kom tillbaka och skulle öppna ytterdörren märken jag att den är låst. "Vad farao, jag har ju inga nycklar med mig, hur kan dörren vara låst?". Vänder mig om och ser att min lillebror åkt till skolan i sin bil och börjar känna mig knäsvag. Hur kan det komma sig att jag aldrig kommer in någonstans? Blir alltid utelåst. Började pulsa i snön runt huset för att kolla om någon dörr var öppen. Frös som bara den om benen och kylan letade sig uppåt. Efter ett varv runt huset utan att ha kunnat komma in kommer jag på att mitt fönster står på glänt så jag pulsar vidare in på andra varvet och kommer så småningom fram till mitt fönster. Lyckas med hjälp av en pinne peta upp haken som håller fast fönstret och kan äntligen öppna det. Nu börjar det värsta, jag band fast hunden utanför för att hämta den när jag väl kommit in. Fönstret sitter ganska högt upp så jag får hoppa upp och klättrade och brottades med mig själv en bra stund innan jag kom upp tillräckligt mycket för att ta mig in. Eftersom att min säng står under fönstret så struntade jag i att försöka vänta mig om och slog en kullerbytta ner i sängen samtidigt som jag tänkte "hehe, måste ha visat hela röven där". Äntligen var jag inne och jag skulle bara sticka ut huvudet genom fönstret för att säga till min hund att jag snart skulle hämta henne och till min förskräckelse ser jag en gubbe och en tant som bor längre ner på gatan stå ute på vägen med sin egen hund och kolla på mina dumheter. "Det här kan inte vara möjligt, det här händer inte" tänkte jag innan jag tog mig i kragen och gick ut och hämtade hunden trots att de fortfarande stod kvar på vägen och kollade.

Damn you Mr. Murphy.

Hahahahaha! :lol: :lol: :lol:

Det låter ju som taget ur en komedifilm! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Motherf-

Kom nyss in från en tur med hunden. Eftersom jag skulle in i duschen så dinglade rackaren fritt när jag bestämde mig för att gå ut med hunden så hon fick kissa så jag inte glömde det senare. Sagt och gjort, på med en morgonrock och ett par träskor och ut på vägen för att gå en liten sväng. När jag kom tillbaka och skulle öppna ytterdörren märken jag att den är låst. "Vad farao, jag har ju inga nycklar med mig, hur kan dörren vara låst?". Vänder mig om och ser att min lillebror åkt till skolan i sin bil och börjar känna mig knäsvag. Hur kan det komma sig att jag aldrig kommer in någonstans? Blir alltid utelåst. Började pulsa i snön runt huset för att kolla om någon dörr var öppen. Frös som bara den om benen och kylan letade sig uppåt. Efter ett varv runt huset utan att ha kunnat komma in kommer jag på att mitt fönster står på glänt så jag pulsar vidare in på andra varvet och kommer så småningom fram till mitt fönster. Lyckas med hjälp av en pinne peta upp haken som håller fast fönstret och kan äntligen öppna det. Nu börjar det värsta, jag band fast hunden utanför för att hämta den när jag väl kommit in. Fönstret sitter ganska högt upp så jag får hoppa upp och klättrade och brottades med mig själv en bra stund innan jag kom upp tillräckligt mycket för att ta mig in. Eftersom att min säng står under fönstret så struntade jag i att försöka vänta mig om och slog en kullerbytta ner i sängen samtidigt som jag tänkte "hehe, måste ha visat hela röven där". Äntligen var jag inne och jag skulle bara sticka ut huvudet genom fönstret för att säga till min hund att jag snart skulle hämta henne och till min förskräckelse ser jag en gubbe och en tant som bor längre ner på gatan stå ute på vägen med sin egen hund och kolla på mina dumheter. "Det här kan inte vara möjligt, det här händer inte" tänkte jag innan jag tog mig i kragen och gick ut och hämtade hunden trots att de fortfarande stod kvar på vägen och kollade.

Damn you Mr. Murphy.

Underbart!! :D

Quotar hela inlägget så du minsann inte kommer smyg-editera bort nånting! Priceless :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det här räknas som Murphy's lag, men det som hände mig nyss är nog minst lika pinsamt som det som hände Lajnux.

Så, jag var uppe i gymmet och tränade (som ni redan kunde läsa i träningstråden) och jag löpte då på ett rullband. När jag kom dit var jag helt ensam, men under tiden jag var där kom det tre snygga tjejer in och började träna (en efter en). Så, efter att jag löpt klart stängde jag av maskinen och jag tänkte att jag lika gärna kunde stretcha lite med "rullbandshandtaget" som hjälpverktyg. Ni vet, när man lutar sig bakåt med rumpan och har fötterna bredvid rullbandet.

Dum som jag var tittade jag inte ner på mina fötter för att kolla om de verkligen var bredvid bandet, utan jag var helt stensäker att bägge fötterna var på sidan av bandet. När jag då lutade mig bakåt för att stretcha for min högerfot rakt åt helvete (läs: rakt framåt) och tog sönder hela framsidan av skalet på maskinen. Detta hände alltså när de tre supersnygga tjejerna fortfarande tränade. Jag fick smått panik när jag såg att jag hade tagit sönder hela jävla skalet och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jag blev naturligtvis helt röd i ansiktet och försökte dumt nog att "sätta på skalet så bra som möjligt", men jag insåg fort att det inte skulle fungera. När jag tittade upp stirrade de alla på mig som om jag vore en idiot och ja, det kändes så jäkla löjligt.

En av tjejerna sade då till mig "is everything all right?" varpå jag svarade med ett "yeah, of course". Kändes som en replik från Johny Drama...

Hur som helst fick jag till slut på skalet rätt så bra och stack iväg fort som fan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Murphys lag som fan imorse. Började med att jag höll på att försova mig. Rusar upp och ut, cyklar i spöregnet till stationen. Kommer dit. Alla jävla tåg inställda (tydligen klarar SJ av snö nu, men inte regn). Vi ser sista direktbussen åka. Vi väntar en kvart på den vanliga bussen. Ska ta 35 minuter, tog 50 jävla minuter. På bussen får vi reda på att läraren på vår första lektion inte är där så det är ingen lektion, och vi har nästa lektion klockan 12 (klockan var då 9).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

damn you mr Murphy! Damn you!

Tänkte vara duktig och ta in några flyttlådor som stod ute i boden med grejer som min moster ska ha men som hon aldrig hämtar, tunga åbäken var det också! River upp nävarna längs med betongväggen, och blir allmänt irriterad. Efter mycket slit och otur så lyckas jag med viss ilska placera lådorna skitbra i hörnet i ett trångt, kallt och mörkt rum i källaren! Två timmar senare ringer mor och ber mig ta ut lådorna från boden åt moster... Damn you..

Redigerad av chucky.swe
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

damn you mr Murphy! Damn you!

Tänkte vara duktig och ta in några flyttlådor som stod ute i boden med grejer som min moster ska ha men som hon aldrig hämtar, tunga åbäken var det också! River upp nävarna längs med betongväggen, och blir allmänt irriterad. Efter mycket slit och otur så lyckas jag med viss ilska placera lådorna skitbra i hörnet i ett trångt, kallt och mörkt rum i källaren! Två timmar senare ringer mor och ber mig ta ut lådorna från boden åt moster... Damn you..

Haha! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skolan har låst in min dator och Securitas vill inte samarbeta. Den virrhjärna till labpartner jag har åkte till Stockholm hur många dagar som helst och kommer till skolan först kl 21.45 tisdag kväll för att BÖRJA skriva rapporten vi haft en vecka på oss att göra.

Deadline? 08.15. Imorgon.

Var Murphys lag verkligen kommer in i bilden? Alla universitetets lokaler - ALLA - styrs av Securitas. Utom min jävla avdelnings hus, där snubbarna inte ställt om klockan till vintertid och således låser skåpen en timme innan utlovad tid.

THE NERVE!!!!!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...