Jump to content

Kicken gör comeback!


kicken
 Share

Recommended Posts

Det var en gång en forumit som hette kicken. Han var aktiv varje dag och älskade att hänga på GTAsajtens underbara forum. Men så en dag tog energin och viljan slut. Äktenskapet bröts och forumet och jag gick skilda vägar. Efter att jag nu varit borta snart ett år är det dags för en stilad comeback!

Nu undrar ni naturligtvis vad jag gjort under tiden jag varit borta och vad jag kommer ihåg från tiderna på forumet. Ta det lugnt, ni skall få veta både och!

Efter att ha avinstallerat GiZmos lilla GTAsajten-toolbar i Firefox var det enkelt att glömma allt som hade med sajten att göra. Det var en svunnen tid. Jag märkte även hur jäkla mycket tid sajten hade tagit ifrån mig. Det är svårt att tro, men det kändes som om jag hade flera timmar extra varje dag.

Efter min tid på GTAsajten har följande hänt mig:

  • Som de flesta kommer ihåg bloggade jag om fotbollslaget Arsenal på min egen blogg. Jag tror även ni kommer ihåg att jag en dag fick ett mail från Arsenal Sweden (den officiella supporterklubben) som ville att jag skulle börja skriva för dem. Vid nyår blev jag således "värvad" dit och ända sedan dess har det bara gått uppåt. Jag har en av Sverige största sportbloggar (nionde största i Sverige) och har ofta fler läsare än profiler som Ola Wenström, Tomas Ros och Mats Wennerholm. Som bäst brukar jag ha 60 000 - 70 000 läsare i månaden.
    • Efter att ha gjort flytten till Arsenal Sweden fick jag kort därefter åka till London i två dagar för att möta och intervjuera fotbollspelaren Andrey Arshavin (mannen som i EM 2008 sänkte Sverige). Arsenal Sweden stod för alla utgifter, så allt blev gratis för mig! Jag har även börjat skriva i Arsenal Swedens fotbollsmagasin Kanonmagasinet.
      • När jag lämnade sajten hade jag fullt upp med studierna. Sista året på gymnasiet blev allt annat än chill, men jag lyckades ändå klara skolåret med att få nästan alla MVG (bara ett VG). Det totala snittbetyget la sig på 18.9 poäng + 2.5 meritpoäng. Alltså 21,4 totalt.
        • Tiden före studenten blev hektisk, men kul! Studentkryssningen blev dräglig, men ett minne för livet! En av de sjukaste fyllorna jag varit med om. Det hände så mycket galet att jag skulle kunna skriva en bok om det. En både galen, avskyvärd och rolig sak som hände mig var när jag var ute på däck för att ta mig lite luft. Plötsligt känner jag hur det börjar regna och jag njuter av de friska vindarna och det fanatastiska regnet. Bakom mig står mina vänner och börjar nu asgarva. Det visade sig att regnet inte var regn, utan något mycket hemskare. Det var nämligen en ung man som hade valt att ställa sig på däck och pissa. Den unge mannen befann sig bara några meter bredvid och vid det här laget kan ni nog gissa ut vad som hände.
          • Före studenten valde jag och en nära vän till mig att besöka Tallin i en hel vecka. Jag kan säga er att det var en underbar vecka!
            • Studenten blev både den roligaste och sorgligaste dagen i hela mitt liv. Ett minne för livet.
              • Jag sökte sedan en plats på juristlinjen till Uppsala, Stockholm och Örebro Universitet och kom även in på de två sistnämnda. Efter att ha tagit mig en lång funderare beslutade jag mig dock att tacka nej till bägge platserna.
                • Inför sommaren hade jag sökt sommarjobb frenetiskt. Jag skickade säkerligen in över 60-70 CVs i både Eskilstuna, Stockholm och Karlskoga. Jag fick dock inte ett enda positivt svar. Jag blev naturligtvis både arg och frustrerad. Till slut hade jag fått nog och valde således att söka mig utomlands. Efter att ha fått ett tips från min mor skickade jag in mitt CV till ett företag i England. Kort därefter fick jag svar och de sade att de ville prata mer med mig. De utförde en telefonintervju bara två dagar efter att jag skickat in mitt CV. Dagen senare ringde de igen och sade att jag hade fått jobbet som personlig assistent.
                  • Problemet som uppstod nu var att jag inte visste vad jag ville göra. Ville jag börja arbeta i England eller ville jag studera vidare? Under sommaren var jag således tvungen att gå på försörjningsstöd (även kallat soc) och fick bl.a. en praktikplats hos ett fastighetsbolag i fem veckor. Fram tills augusti månad visste jag inte vad jag ville göra, men så till slut tog jag beslutet.
                    • Jag tackade nej till en plats på juristlinjen och ringde till England för att bekräfta att jag ville ha jobbet. Det visade sig dock att jag inte hade fått jobbet, utan att jag först var tvungen att genomgå en träningsvecka i Alcester (ligger i de centrala delarna av England). I augusti månad flög jag således dit helt ensam på mina helt egna pengar. Eftersom jag bara varit i England en gång tidigare var det förjävligt nervöst, men jag såg det som ett riktigt äventyr!

                    [*]Jag hittade tack och lov till Alcester och efter att ha genomgått träningsveckan och en massa intervjuer skrev jag på kontraktet. Innan jag åkte hem passade jag även på att se Arsenal krossa Blackpool med 6-0! Sedan åkte jag hem till Sverige så att jag under tiden kunde bli placerad hos en person efter mina önskemål.

                    [*]Hemma i Sverige hände det också saker. Arsenal Sweden skulle ha sin upptaktsträff (läs: kick-off) vid Sundbyholm Slott och jag var naturligtvis inbjuden. Det blev två dagar fyllda med jobb, fotboll och diverse roligheter. Trots att jag umgicks med personer som var 7-20 år äldre än mig var det extremt roligt!

                    [*]En av mina stora önskemål var att bli placerad i London. Det visade sig dock att de inte kunde placera mig där förrän i november månad. Efter en funderare sa jag således åt dem att de kunde placera mig var som helst i England. Kort därefter fick jag dock ett samtal om en plats i London. I slutet av oktober skulle en ung fransk student flytta till London. På grund av regler etc. kan jag inte skriva någonting om honom, men det jag kan skriva är att det enda han behöver hjälp med är vardagliga saker som att laga mat, städa och bli skjutsad. Jag blev erbjuden att hjälpa honom och självklart tackade jag ja. Om några veckor är det då dags att åka över igen!

                    [*]Efter allt jobb jag gjort i Arsenal Sweden är jag nu guldmedlem där och efter min flytt kommer jag att få tillgång till ett säsongskort. Jag kommer att kunna gå på alla Arsenals matcher! Otroligt kul.

                    Vad händer just nu?

                    [*]Just nu väntar jag på att åka över till England igen.

                    [*]Jag joggar/löper 4 km / dag.

                    [*]Följer Idol för första gången någonsin.

                    [*]Om bara några veckor kommer min mor att lansera sin första roman utav tre hemma i Estland. Den har hyllats till skyarna där och nästan bara fått ros! Jag har inte läst den (inte hela), men jag har hört en hel del om den. Slutet är bland det vackraste slut jag någonsin läst/hört/sett.

                    [*]Counter-Strike är barnsligt, löjligt och dåligt. Dock är det väldigt roligt och ett väldigt bra tidsfördriv. Således spenderar jag många kvällar med Tossie, Gof och Djingis i Mumble.

                    Vad minns jag av forumet?

                    Jag minns naturligtvis massor! Allt från de underbara rollspelen med Umberto till R2D2 och The Dudes politiska diskussioner!

                    Jag kommer ihåg hur pass kära VickeX och Henkibojj var i GTA (IV).

                    Jag kommer ihåg hur jäkla lik Tweak var Erik Edman.

                    Jag kommer ihåg att Vice blev farssa!

                    Jag kommer ihåg Deltanator och hans camäventyr!

                    Jag kommer ihåg okka och hans fantastiska personlighet!

                    Jag kommer ihåg GiZmo och hans hundar!

                    Jag kommer ihåg Umberto och hans intelligens, allmänbildning och ledaregenskaper!

                    Jag kommer ihåg felshoe och hans Tim, Face Berlin!

                    Jag kommer ihåg -- som älskade Blink 182 och Mark Hoppus!

                    Jag kommer ihåg Hew och hans Arsenal.

                    Jag kommer ihåg kocken som bodde i Stockholm och lyssnade på bra musik (Kiedis?)

                    Jag kommer ihåg Karatemorfar och hans härliga äventyr!

                    Jag kommer ihåg att Siana var och fortfarande är jäkligt bra på WoW.

                    Jag kommer ihåg KalleR som en skön prick.

                    Jag kommer ihåg StellHell och hans vägg som han slog sönder efter att ha sett Klass.

                    Jag kommer ihåg Tossie och hans grimsande!

                    Jag kommer ihåg Gof och hans Hilda!

                    Jag kommer ihåg Plast(någonting) som älskade Kent.

                    Jag tror att det räcker nu! Jag kommer naturligtvis ihåg det mesta, men det jag är mest nyfiken på nu är vad som hänt under tiden jag varit borta! Det skulle således vara extremt roligt att få höra vad som förändrats!

                    Det här var dock allt för mig! Nu är jag tillbaka :)

  • Gilla 8
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej kicken, välkommen tillbaka! Låter ju som att du klarat dig rätt bra även utan forumet... :)

Forumet har i alla fall, som du kanske ser, uppdaterats. :P

Tack! Det var faktiskt du som gjorde mig påmind om att göra en comeback.

YouTube hade nyligen fixat någon ny funktion där man kunde se om ens vänner (läs: e-mailadresser) var registrerade på YT. I förrgår ploppade plötsligt "SianaWOW" upp på rutan och efter att ha gått in i din kanal märkte man ganska fort att du är ganska populär i WoW-kretsar. Inte att det har någonting med saken att göra, men det var ganska intressant att se!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skulle döpa din unge efter mig, och inte får jag någon mention? ;(

Hahah! Att du kommer ihåg det!

Välkommen tillbaka, riktigt skoj! (Kent var grym på P&L i somras. :naughty: )

Grymt! Själv skulle jag på PIP, men England-saken kom i vägen bara några dagar innan, så kunde inte gå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fuck yeah, välkommen tillbaka! Jag har några fråga om Englandsvistelsen och telefonintervjun. Hur bra anser du dig vara på engelska? Hade du några problem att hänga med i intervjun/att svara "ordentligt och korrekt" på frågorna/att formulera frågorna du ställde till fotbollsspelaren?

Anledningen till att jag frågar är att jag har ganska seriösa planer på att söka universitetsutbildning i England, men trots ett Cambridge-certifikat i avancerad engelska håller jag redan på att bajsa ner mig av nervositet... :(

Edit: Du har alltså körkort nu? Kör försiktigt i England. ^_^

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fuck yeah, välkommen tillbaka! Jag har några fråga om Englandsvistelsen och telefonintervjun. Hur bra anser du dig vara på engelska? Hade du några problem att hänga med i intervjun/att svara "ordentligt och korrekt" på frågorna/att formulera frågorna du ställde till fotbollsspelaren?

Anledningen till att jag frågar är att jag har ganska seriösa planer på att söka universitetsutbildning i England, men trots ett Cambridge-certifikat i avancerad engelska håller jag redan på att bajsa ner mig av nervositet... :(

Edit: Du har alltså körkort nu? Kör försiktigt i England. ^_^

Det är faktiskt enklare än man tror så länge man inte åker på någon dialekt man inte förstår ett uns av. Det gäller bara att komma in i flowet. Jag anser att jag är duktig på engelska, men inte professionell (eller hur jag nu ska förklara det). Det kom stunder under intervjun då jag av ren nervositet glömde bort enkla ord och meningsuppbyggnader, men överlag kommer det att gå bra. Så länge första nervositeten släpper för dig kommer det att gå jättebra! Sedan är det lite svårt att hänga med i deras tempo från början. Man kommer att förstå 70-80 %, men det hände många gånger att jag var tvungen att dra en "Sorry/Excuse me/Pardon me" för att jag inte hängde med (då jag var i andra tankar). Det gäller att fokusera fullt ut på vad personen säger, åtminstone i början. Det enda du behöver träna på är att minska nervositeten, vilket i princip är omöjligt, men ändå!

Trevlig läsning, välkommen tillbaka!

Tackar!

Kul att se dig vara tillbaka på forumet efter allt tjat och den stora sorgen du lämnade inom mig!

American Pizza nästa helg?

Hej! Kul att ditt hjärta hittar tillbaka hit! Hur kommer det sig att du lämnade? Om det inte är en för personlig fråga.

Jag blev trött på allting. Forumet höll på att gå i fel riktning och aktiviteten minskade avsevärt. Det förekom mer ilska än glädje och det kändes inte trevligt att hänga här helt enkelt. Sedan råkade "min busringingstråd" komma exakt då jag kände all trötthet samtidigt och det slutade med att jag quittade.

Äntligen <3<3

<3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...