Jump to content

Windows 7


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Allmänt snack om windows 7 :)

Har ju detta fenomen till operativsystem på min bärbara dator och då har man ju batteri. I stort sett alla jag har stött på med Win 7 och bärbar kan se hur lång TID det är kvar på batteriet. Jag däremot kan enbart få fram procent vilket är lite smått trist.

Finns det någon slags inställning eller fix att ladda hem till det här eller är det bara så att min dator kanske inte stödjer det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Windows 7.

Hur tänkte Microsoft med sina automatiska uppdateringar egentligen? Ni vet, den lilla rutan som dyker upp nere till höger och frågar om man vill starta om nu, om 10 minuter eller några timmar.

Det är typ tionde gången nu som jag kör ett helskärmsprogram och plötsligt startar datorn om HELT utan förvarning eller tanke på att fråga om man vill spara det man håller på med...

Usch. Denna gång ska jag i alla fall stänga av uppdateringarna en gång för alla.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Windows 7.

Hur tänkte Microsoft med sina automatiska uppdateringar egentligen? Ni vet, den lilla rutan som dyker upp nere till höger och frågar om man vill starta om nu, om 10 minuter eller några timmar.

Det är typ tionde gången nu som jag kör ett helskärmsprogram och plötsligt startar datorn om HELT utan förvarning eller tanke på att fråga om man vill spara det man håller på med...

Usch. Denna gång ska jag i alla fall stänga av uppdateringarna en gång för alla.

Har alltid hatat att man mer eller mindre inte har något val vad gäller att starta om datorn eller inte efter uppdateringar.

Vet inte hur många gånger man slagit på skärmen för att se om ens nedladdningar som stått på under natten är klara, bara för att mötas av ett tomt skrivbord. Eller hur många gånger man legat och kollat på film när man helt plötsligt får se windows blåa avslutningsskärm.

Det är speciellt irriterande, när man ligger och ser på en film.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Windows 7.

Hur tänkte Microsoft med sina automatiska uppdateringar egentligen? Ni vet, den lilla rutan som dyker upp nere till höger och frågar om man vill starta om nu, om 10 minuter eller några timmar.

Det är typ tionde gången nu som jag kör ett helskärmsprogram och plötsligt startar datorn om HELT utan förvarning eller tanke på att fråga om man vill spara det man håller på med...

Usch. Denna gång ska jag i alla fall stänga av uppdateringarna en gång för alla.

Har alltid hatat att man mer eller mindre inte har något val vad gäller att starta om datorn eller inte efter uppdateringar.

Vet inte hur många gånger man slagit på skärmen för att se om ens nedladdningar som stått på under natten är klara, bara för att mötas av ett tomt skrivbord. Eller hur många gånger man legat och kollat på film när man helt plötsligt får se windows blåa avslutningsskärm.

Det är speciellt irriterande, när man ligger och ser på en film.

Blir inte direkt bättre av att de släpper uppdateringar ta mig fan hela tiden!

Släpp ordentliga grejer varannan månad istället.

C-C-C-C-COMBO BREAKER!

apple-logo1_1229595_0.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första jag gjorde så fort jag hade installerat windows på nya datorn. Stäng av allt som har med automatisk uppdatering att göra. Den kommer krypandes med nya små skituppdateringar som ingen kommer dö av att inte ha varje dag men bara att kolla VAD det är som den vill att du ska uppdatera och sen bunta ihop skiten när det väl kommer något stort och du självmant känner att datorn börjar bli seg och behöver en reboot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill bara skriva av mig :> :

JAG ÄR SÅ FÖRBANNAT JÄVLA PISSTRÖTT PÅ WINDOWS-MILJÖN.

LINUX ÄR NÅGOT JAG GILLAR OTROLIGT OTROLIGT MYCKET,

MEN DET ENDA JAG OGILLAR MED DET ÄR ATT STEAM INTE FUNGERAR PÅ DET.

NEJ JAG TÄNKER INTE ANVÄNDA WINE, OCH NEJ JAG WHINAR INTE. MEN

FYFAN VAD JAG ÄR LACK PÅ WINDOWS, HERREGUD..

OCH NEJ, JAG TÄNKER INTE PUNGA UT 10K PÅ EN MAC SOM HADE

DUBBELT SÅ SÄMRE ÄN MIN FÖRRFÖRRA DATORS PRESTANDA.

Tack. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill bara skriva av mig :> :

JAG ÄR SÅ FÖRBANNAT JÄVLA PISSTRÖTT PÅ WINDOWS-MILJÖN.

LINUX ÄR NÅGOT JAG GILLAR OTROLIGT OTROLIGT MYCKET,

MEN DET ENDA JAG OGILLAR MED DET ÄR ATT STEAM INTE FUNGERAR PÅ DET.

NEJ JAG TÄNKER INTE ANVÄNDA WINE, OCH NEJ JAG WHINAR INTE. MEN

FYFAN VAD JAG ÄR LACK PÅ WINDOWS, HERREGUD..

OCH NEJ, JAG TÄNKER INTE PUNGA UT 10K PÅ EN MAC SOM HADE

DUBBELT SÅ SÄMRE ÄN MIN FÖRRFÖRRA DATORS PRESTANDA.

Tack. :mf_doof:

Varför är du trött på windows miljön? Du verkar ju ha linux?

Och, en ny mac har inte lika bra prestanda som din förrförra dator, såvida inte du köper 3 datorer per år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte hur ni kan klaga på uppdateringarna när det dyker upp visst det är lite störande om man är inne i ett spel eller film sen startar datorn om sig helt plötsligt. Har aldrig fått upp Windows uppdateringar sen jag skaffade Win7 under spelandet o film tittande. Uppdateringarna körs oftast när jag startar om datorn eller stänger av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...