Jump to content

Love Parade 2010


Saleen
 Share

Recommended Posts

Ingen tromsfråga men ändå för liten för en ny tråd tror jag:

Absolut inte för litet för en egen tråd!

article-1297346-0A8F6399000005DC-214_634x399_1177170_0.jpg

Det ska ha varit 1.5 miljoner besökare på denna festival. Hur många kan ha varit där vid tillfället då panik utbröt? Hur många människor ska dem haft tillstånd för? Varför har man inte kunnat förutse att något sådant här ska kunnat hända?

En mänsklig kropp är ändå rätt tålig så vad dör man av i det där läget? Okej, man hamnar på marken och massa folk trampar på en, förbannat oskönt men det måste ju krävas att någon sätter en känga på strupen och står står där i 2 minuter för att man ska kvävas...?

Dem som dött är nog inte 180 cm män på 80 pannor utan små personer som väger kring 50 kg. Brist på luft, värme osv är också faktorer som jag tror ligger bakom.

Vad tror ni?

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woah, jag har varit med om en liknande sak faktiskt. Stod i kön till Trädgårn i Göteborg på Valborg och kön rörde sig inte en meter framåt men blev bara längre och bredare. Det blev tightare och tightare och till slut bestämde vi oss för att ge oss av och märkte att vi inte kunde komma ut. Tog säkert 10-15 minuter för oss att komma ut och bara det var nog för att göra en jävligt klaustrofobisk. Vill inte veta hur det känns att sitta fast i mitten av den där klumpen.

Edit: Jag kanske är jävligt känslolös nu, men fan vad roligt det hade varit att stå där uppe och slänga vattenballonger eller liknande på folkmassan. -_-

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...