Jump to content

Love Parade 2010


Saleen
 Share

Recommended Posts

Som jag förstått det så har två grupper "krockat", folk får panik och kör en "alla för sig själv" taktik så att 19 personer dör. Det låter inte så smart imo.

Nej, det kanske inte är så rationellt eller förnuftigt gjort. Men vad skulle du själv gjort? Försökt rädda ditt eget liv genom att snabbt ta sig därifrån eller lugnt och sansat försöka förklara för en skenande mänskohord att det bästa sättet att lösa denna knipa är att några i taget gå ut genom utgångarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det kanske inte är så rationellt eller förnuftigt gjort. Men vad skulle du själv gjort? Försökt rädda ditt eget liv genom att snabbt ta sig därifrån eller lugnt och sansat försöka förklara för en skenande mänskohord att det bästa sättet att lösa denna knipa är att några i taget gå ut genom utgångarna?

Ärligt talat så hade jag pratat med personerna som var närmast mig och kommunicerat istället för att få panik och skita i alla andra. Sen kunde väll något ljushuvud av arrangörerna fattat att det var för mycket folk. Vadå 0 koll? Planering är bra att ha när det kommer till folkfäster med så mycket människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon borde ha kunnat förutspå situationen.

Det är bara fel att ens tillåta sådär många människor på en sådan plats...

Pengar, pengar, pengar. "Även fast det troligtvis kommer komma mer än dubbelt så många som platsen är avsett för, hur stor är chansen att något kommer hända, vi har ju fort som håller det under kontroll."
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...