Jump to content

Harry Potter och Dödsrelikerna


Mark
 Share

Recommended Posts

Så länge de inte svävar bort från handlingen allt för mycket tycker jag att det är ganska bra att de ändrar lite på saker och ting. Jag vill i alla fall inte gå och se en film och veta precis vad som kommer att hända i detalj, även om det är en filmatisering av en bok jag redan läst. De stora händelserna i boken kommer de ju att följa men det är de små detaljerna man har frihet att ändra lite på så att det blir en aning mer spännande att se på filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trailer nummer 2 har kommit:

Fyfan vad mäktigt det kommer bli, jag funderar på att läsa sista boken igen.

Komiskt förresten, jag trodde faktiskt nästan att WB skulle notera hur alla gjorde narr av Voldemorts "NYYYAAAHHH" i den förra trailern och att de skulle tona ner på det lite, men det var fan minst lika många "NYYYAAAAAHHH" den här gången med. laugh_1182782_1.gif

Edit: Komiskt, båda YT-filmer jag länkat har samma thumbnail. Det är emellertid inte samma trailer, lovar.

Voldemorts "NYEEAAAHHH" får mig att dö av skratt!

Kommer inte kunna se den på bio! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tre dagar kvar till premiären! Ska bli spännande att se slutet på filmserien som man ändå nästan haft som stående inslag i nästan hälften av livet.

Tror ni den blir en av de bättre eller sämre filmerna i serien?

Jag är mest rädd för att det blir lite av ett hafsverk när de försöker få allt att ta slut...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tre dagar kvar till premiären! Ska bli spännande att se slutet på filmserien som man ändå nästan haft som stående inslag i nästan hälften av livet.

Tror ni den blir en av de bättre eller sämre filmerna i serien?

Jag är mest rädd för att det blir lite av ett hafsverk när de försöker få allt att ta slut...

Jag tror att den kommer att bli väldigt epic. Skulle förvåna mig om inte alla involverade verkligen gett järnet i den här filmen, det är trots allt slutet på ett väldigt långt arbete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att den kommer att bli väldigt epic. Skulle förvåna mig om inte alla involverade verkligen gett järnet i den här filmen, det är trots allt slutet på ett väldigt långt arbete.

Men med tanke på att den spelades in samtidigt som del 1 antar jag att det är samma kvarlitet på skådespelarinsatserna, och dem är bra, men jag är lite smått besviken på att del 1 var lite... seg och inte så magisk som Harry Potter brukar vara.

Förresten:

Harry Potter i siffror

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu verkar de första recensionerna trilla in...

"Det är en imponerande filmsvit som nu går i mål. Fansen lär inte bli besvikna på Harry Potter och dödsrelikerna 2. Sista filmen lyckas med konststycket att sätta punkt och samtidigt låta äventyret fortsätta.

Vi går lyckliga från biografen."

http://www.svd.se/kultur/film/mork-och-spektakular-slutstrid_6314780.svd

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sett filmen och tänker inte se den på ett bra tag, har dock läst alla böcker +10 gånger.

Så har en fråga till alla er som sett den:

Spoiler
En polare sa att Snape är Harrys farsa i filmen, jag sa att det tror jag inte alls på. Kunde inte hitta något på Google att han skulle vara det på filmen, så ni som sett den. Är det så?
Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sett filmen och tänker inte se den på ett bra tag, har dock läst alla böcker +10 gånger.

Så har en fråga till alla er som sett den:

Spoiler
En polare sa att Snape är Harrys farsa i filmen, jag sa att det tror jag inte alls på. Kunde inte hitta något på Google att han skulle vara det på filmen, så ni som sett den. Är det så?

Som Jazz sa, lögn, men jag kan samtidigt förstå att din polare trodde det. Hänger man inte med riktigt i scenen med

minnessållet

så kan jag förstå att man kanske kan få den uppfattningen.

Men som sagt, lögn. :)

Redigerad av RavenE
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...