Jump to content

Billiga mataffärer


The Dude
 Share

Recommended Posts

Jag är trött på det lokala Konsums överpriser och ska se till att börja storhandla lite mer. Jag trodde att Willys var det billigaste men jag har en vän som säger att det Willys som ligger i Sickla, som jag har cykelavstånd till, inte alls har så låga priser.

Någon som vet en specifik butik i Stockholm eller bara allmänt vad som är billigast?

Jag passerar med tunnelbanan till skolan Gullmarsplan, Södermalm, T-centralen, Östermalmstorg, Tekniska Högskolan med mera och kan cykla till Sickla och liknande avstånd.

City gross vid Kungens Kurva ska vara en höjdare har jag hört men det är väl off.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går ju att ta sig till Kungens Kurva kommunalt. :D

Men handla inte från tyska och amerikanska storkedjor á la Lidl och Netto. Handla lite dyrare änglamark från coop konsum och världen blir gladare!

Förklara gärna hur.... söker man på SL rekommenderar den bara t-bana till Skärholmen och inte buss. Bilvägen är ju rätt kort härifrån (15 km) men ska man åka kommunalt måste man åka ända till Slussen för att byta.

Jag köper ekologiskt när prisskillnaden är rimlig och väljer alltid produkter efter kvalité snarare än priset, så Netto & Lidl är inte intressanta.

@dibel: har du sett det i någon samlad undersökning? Det skulle vara intressant att titta på. Det borde ju finnas någon pricerunner för mat också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förklara gärna hur.... söker man på SL rekommenderar den bara t-bana till Skärholmen och inte buss. Bilvägen är ju rätt kort härifrån (15 km) men ska man åka kommunalt måste man åka ända till Slussen för att byta.

Jag köper ekologiskt när prisskillnaden är rimlig och väljer alltid produkter efter kvalité snarare än priset, så Netto & Lidl är inte intressanta.

@dibel: har du sett det i någon samlad undersökning? Det skulle vara intressant att titta på. Det borde ju finnas någon pricerunner för mat också?

Åk till skärholmen och ta buss därifrån.

http://reseplanerare.sl.se/bin/query.exe/s...ime%3D%2B0%3A05

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@dibel: har du sett det i någon samlad undersökning? Det skulle vara intressant att titta på. Det borde ju finnas någon pricerunner för mat också

Nu har jag tyvärr inte tillgång till aftonbladet plus, men ordet på gatan är att det stämmer. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article321740.ab

På bottenlistan med landets dyraste butiker finns fyra Ica-butiker och åtta Konsum.

Det kanske till och med är så att överpriserna överskrider Hufvudstadens gränser och Coops Björkhagen-Hammarby-butiker tillhör Rikets dyraste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv bojkottar jag Lidl. Mask i maten, gift i avfallet avsett att skada hemlösa, de behandlar sina anställda som skit mm. Jävla nazistfasoner!

Nazistiska soldater blev ganska välbehandlade faktiskt! Om man bortser att man skickade ut dem i krig, och tvingade dem att döda civila!

(Jag vet vad du menar.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker ni är lite väl snabba med att racka ner på Lidl. Nog för att många produkter är tyska/liknande vilket drar ner första intrycket man kan få av dem, men kan man bara bortse från det och fokusera på själva produkten så är kvaliteten ofta väldigt god och det till ett väldigt rimligt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går ju att ta sig till Kungens Kurva kommunalt. :teehee:

Men handla inte från tyska och amerikanska storkedjor á la Lidl och Netto. Handla lite dyrare änglamark från coop konsum och världen blir gladare!

Netto är faktiskt danskt! :D

Kebab: Och jo, de/vi är mycket billigare än ICA, i alla fall där jag bor.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...