Jump to content

Bilder från Haiti


Vice.
 Share

Recommended Posts

Inlägg med en liten tanke jag fick häromdan.

Jag skänker aldrig pengar till sånt där av två egentlige anledningar. Dels har jag aldrig speciellt mycket pengar över till något alls.

Men mest tycker jag att det hela med hjälporganisationer är bra dumt.

Ta tex en av nyheterna häromdan där det står att 3 olika organisationer fått in runt 2 milj. var. Hur mycket av detta når fram till Haitierna och hur mycket hamnar i att organisera hjälpen, folks löner (även om det inte borde finnas löner inom sådana organisationer enligt mig) och så vidare.

Det som blir över blir säkert bara hälften och varför kunde då inte alla hjälporganisationer som börjar samla ihop till samma ändamål då vara så pass hjälpsamma att de gick ihop och därmed slapp 3 olika organiseringskostnader och kanske då att mer pengar nådde fram till Haitien!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 113
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Inlägg med en liten tanke jag fick häromdan.

Jag skänker aldrig pengar till sånt där av två egentlige anledningar. Dels har jag aldrig speciellt mycket pengar över till något alls.

Men mest tycker jag att det hela med hjälporganisationer är bra dumt.

Ta tex en av nyheterna häromdan där det står att 3 olika organisationer fått in runt 2 milj. var. Hur mycket av detta når fram till Haitierna och hur mycket hamnar i att organisera hjälpen, folks löner (även om det inte borde finnas löner inom sådana organisationer enligt mig) och så vidare.

Det som blir över blir säkert bara hälften och varför kunde då inte alla hjälporganisationer som börjar samla ihop till samma ändamål då vara så pass hjälpsamma att de gick ihop och därmed slapp 3 olika organiseringskostnader och kanske då att mer pengar nådde fram till Haitien!

Alla som har 90 konto har riktlinjer de måste följa. Där är det garanterat att en viss % går oavkortat till hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har svårt att tänka mig att folk allvarligt trodde det? :P

Det finns många som inte vet hur internet funkar :). Hade det varit min morsa som gått med i gruppen så hade hon gått på det hur lätt som helst! Jag menar, när hon reggade sig på ett parfymforum en gång så trodde hon att +1 betydde att personen i fråga berättade för henne att de bodde i samma tidszon :)!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns många som inte vet hur internet funkar :). Hade det varit min morsa som gått med i gruppen så hade hon gått på det hur lätt som helst! Jag menar, när hon reggade sig på ett parfymforum en gång så trodde hon att +1 betydde att personen i fråga berättade för henne att de bodde i samma tidszon :P!

Hahaha! Vad underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är rätt så absurt med folk som pillrar ihop skämtbilder. Det är korkat. Angående katastrofen så får jag lite dåligt samvete för att jag har det så bra. Antar att det är fler som kanske känner så.

Varför? :D

Själv är jag jävligt glad att jag inte är bosatt vid kanten av en vulkan eller precis mellan två sånädara jordplattor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...