Jump to content

Vackraste platsen på jorden?


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Jag tittade lite på Googlemaps satellitbilder. Det är ganska kul att zooma in på små öar på andra sidan jorden och fantisera om hur jävla gött det måste vara där. Jag funderar på var den utlimataste platsen är någonstans. Så jag tänkte att vi kunde diskutera lite vad vi tycker är de vackraste platser/länder vi känner till. Det behöver ju naturligtvis inte vara något tropiskt land.

Jag såg iafl en artikel om Zanzibar en ö utan för Tanzania det verkar sjukt fint och även Madagaskar som ligger "lite" mer söder ut. Annars verkar Fiji gött eftersom det är så långt bort man kan komma från Sverige! Jag tycker också att det är otroligt fint i Norge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha-ha?

Jag älskar Island!

40_waterfall_iceland_1145058_0.jpg

Och jag måste åka till Chernobyl och fota någon gång, kanske inte klassas till ett vackert ställe, med åtminstonde som ett coolt! (bilden visar en fordonsgrav med fordonen som användes vid rensningen)

chernobyl-vehicle-graveyard_1145058_1.gif

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ouff, det finns så sjukt många vackra ställen på denna stora jord! Ett av de vackraste jag varit på var i norra Italien, nära Milano/Pavía. Det var ett ojämnt landskap, mycket kullar och dalar, täckt av en massa vinplantage och små pittoreska hus. Och så var det solnedgång.

Annars är jag lite inne på Mordos' spår, att swampen kan vara väldigt vacker, den har en skön attityd.

post-8685-1261051225_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av de finaste platserna jag besökt är nog Geiranger, Norway.

Fy fan, jag ville inte lämna stället efter en vecka i stuga, just bredvid vattnet, till vänster om båten längst fram (på bilden).

Det var helt sjukt, höga fjälltoppar, kyla och dis, och helt plötsligt en öppning, och det blev en helt annan värld.

Grönt, varmt, och rinnande vatten.

geiranger-fjord-l_1145141_0.jpg

Dessutom låg RMS Queen Elizabeth 2 där inne, mitt i vattnet.

QM2_postcard11_1145141_1.jpg

Jag valde den där bilden för att visa hur sjukt gigantisk fartyget är!

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom låg RMS Queen Elizabeth 2 där inne, mitt i vattnet.

Ouuf, jag kommer ihåg en gång när vi hade hört att Queen Mary 2 skulle komma in i fjorden (världens största kryssare då) . Vi gick upp och satte oss på fjällsidan till vänster på din bild. Först hörde man tutan eka bland bergen, sen gled hon in, typ dubbelt så stor som alla andra båtar, det var mäktigt!

Bifogar en risig gammal bild. 1 megapixel was the shit på den tiden!

post-1922-1261077967_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vart kär i San Francisco när jag var där. Otroligt mysigt att gå runt där på gatorna och upp för kullarna och på kvällen åkte vi upp till Twin Peaks och kolla ut över stan.

Jag orkar inte ladda upp en egen bild, så jag googla en, men den ser likadan ut, fast det är dag på den här.

03skyline_1145198_0.jpg

Sen kan man ju diskutera om det är den vackraste platsen på jorden, men absolut en av dom vackraste städer jag varit i.

Stockholms Skärgård under sommaren är ju en av dom vackraste platserna på jorden.

2257_skargardsguide_1145198_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vart kär i San Francisco när jag var där. Otroligt mysigt att gå runt där på gatorna och upp för kullarna och på kvällen åkte vi upp till Twin Peaks och kolla ut över stan.

"I left my heart in San Fransisco" >_<. Älskade verkligen den staden, att gå nere vid Fisherman's Warf (ungefär vid Ghirardelli Square, stället med de skitgoda glassarna) och titta bort mot en dimhöjd Golden Gate Bridge, jävlar vad mysigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...