Jump to content

Känner vi varandra?


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Mer än det jag kallar för vänner? Nej. Mer än skolpolare & dylikt? Ja. :unsure:

What he said. Man (jag) delar med sig mer av sina innersta tankar och känslor mer öppet på Internet, där man är relativt anonym, än i verkliga livet. Sedan finns det ju folk som dag ut och dag in slänger ut alla sina problem på Facebook, men det är en annan sak. Frågan är om man kan säga att man känner någon bara för att man vet vem dem är arg på, eller vad den har för relationsproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What he said. Man (jag) delar med sig mer av sina innersta tankar och känslor mer öppet på Internet, där man är relativt anonym, än i verkliga livet. Sedan finns det ju folk som dag ut och dag in slänger ut alla sina problem på Facebook, men det är en annan sak. Frågan är om man kan säga att man känner någon bara för att man vet vem dem är arg på, eller vad den har för relationsproblem.

Jag tänkte likadant. Det känns som att man kan skilja på att veta mycket om någon och att känna den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Mja, jag tänkte också på det. Men å andra sidan skulle det vara väldigt intressant att se vad andra tror sig kunna om en.

Öhm, mja, jo, men nu är det väl mitt paranoida jag som talar här: Nog för att informationen redan finns där, men skulle man googla duktigt vore det värre att hitta en sammanfattningstråd av fem års forumanvändande än att leta runt bland 6 000 posts efter något smaskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...