Jump to content

Ny server


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Forbidden

You do not have permission to access this document.

Web Server at gtasajten.com

Kommer upp när jag försöker posta i MFG-forumet. Efteråt kommer jag inte in på sajten alls under ~10 min.

Vad försöker du posta egentligen? Flera av dina inlägg har stoppats med statusen "Spam: Adult" :confused:

Att du får upp "forbidden" tyder på att du blivit blockerad av Mod Security, en av många säkerhetslösningar på den nya servern. Gör du samma sak flera gånger på raken får du en penalty (blockering i några minuter). Jag ska försöka byta ut "forbidden"-sidan mot en lite mer informativ sida inom kort.

Eventuellt måste regeln för "Spam: Adult" tas bort. Det beror lite på hur aggressiv den är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad försöker du posta egentligen? Flera av dina inlägg har stoppats med statusen "Spam: Adult" :confused:

Att du får upp "forbidden" tyder på att du blivit blockerad av Mod Security, en av många säkerhetslösningar på den nya servern. Gör du samma sak flera gånger på raken får du en penalty (blockering i några minuter). Jag ska försöka byta ut "forbidden"-sidan mot en lite mer informativ sida inom kort.

Eventuellt måste regeln för "Spam: Adult" tas bort. Det beror lite på hur aggressiv den är.

Jag försökte quota Sweden Rocks första bandsläpp. :P

http://www.swedenrock.com/index.cfm?pg=1&pr=0

Är det någon "Arga mammor mot..."-förening som gjort "Spam: Adult"-skyddet och vill skydda oss från detta onödiga ont som hårdrocken är?

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forumet är snabbare än tidigare, tydligen märkbart snabbare också :P

Det handlar om en förbättring på upp till ca 0.4 sekunder (medelsnitt kanske 0.2-0.3).

wall of text ... slutligen ... wall of text

Fasen vad lågt! Vi vet nog alla vad du tänkt på här! Smuggla in sexistiska ord på det sättet. Jag saknar ord...

:confused: Får nog ta och se över de där reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forumet är snabbare än tidigare, tydligen märkbart snabbare också :P

Det handlar om en förbättring på upp till ca 0.4 sekunder (medelsnitt kanske 0.2-0.3).

Fasen vad lågt! Vi vet nog alla vad du tänkt på här! Smuggla in sexistiska ord på det sättet. Jag saknar ord...

:confused: Får nog ta och se över de där reglerna.

Hahahaha. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forumet är snabbare än tidigare, tydligen märkbart snabbare också :)

Det handlar om en förbättring på upp till ca 0.4 sekunder (medelsnitt kanske 0.2-0.3).

Fasen vad lågt! Vi vet nog alla vad du tänkt på här! Smuggla in sexistiska ord på det sättet. Jag saknar ord...

:o Får nog ta och se över de där reglerna.

Du vet att det inte är likt mig, jag lovar att detta aldrig kommer att ske igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forbidden

You do not have permission to access this document.

Web Server at gtasajten.com

Kommer upp när jag försöker posta i MFG-forumet. Efteråt kommer jag inte in på sajten alls under ~10 min.

Jag får samma sak när jag försöker posta kedjan i EPYC. Den innehåller många fula ord och lite barnförbjudet material men vafan, det här är ju bara löjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla antispamregler har stängts av. Jag tror det blir bättre så än att spärra enstaka antispamregler (ganska lång lista).

Det finns även några andra regler som triggats under dagen, bland annat för elakheter som Cross-site scripting och Malware.

Om ni får upp forbidden-sidan igen är jag mycket intresserad av att veta detta.

Ska också meddela att jag tänker göra några databasoptimeringar (som jag inte hann med igår). Forumet kan därför dyka lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla antispamregler har stängts av. Jag tror det blir bättre så än att spärra enstaka antispamregler (ganska lång lista).

Det finns även några andra regler som triggats under dagen, bland annat för elakheter som Cross-site scripting och Malware.

Om ni får upp forbidden-sidan igen är jag mycket intresserad av att veta detta.

Ska också meddela att jag tänker göra några databasoptimeringar (som jag inte hann med igår). Forumet kan därför dyka lite då och då.

Betyder det att man nu kan posta i två trådar utan att behöva vänta i 60 sekunder?

EDIT: Flood control is enabled on this board, please wait 40 seconds before replying or posting a new topic. Nej tydligen inte :rolleyes:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...