Jump to content

Ny server


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Betyder det att man nu kan posta i två trådar utan att behöva vänta i 60 sekunder?

EDIT: Flood control is enabled on this board, please wait 40 seconds before replying or posting a new topic. Nej tydligen inte :lol:

Nej det här gäller andra antispamregler.

Har varit drösvis med träffar på andra regler under dagen.

Bland annat har dessa regler har triggats:

  • Malware Site detected in Argument
  • PHP Injection attempt in URI
  • Generic XSS filter
  • Command shell attack: Generic Attempt to remote include command shell
  • Cross site scripting attempt TYPE + JAVASCRIPT
  • Web leech: Web Downloader

Men den värsta måste ändå vara "Fake Internet Explorer User Agent", ingen som vill kännas vid den? :rolleyes:

Om det är något som fungerar konstigt är det viktigt att ni rapporterar det. En triggad regel behöver inte nödvändigtvis resultera i en "403 Forbidden"-sida heller. Ibland kan man få andra felmeddelanden (t.ex. "404 File not found", eller "500 Internal error").

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Betyder det att man nu kan posta i två trådar utan att behöva vänta i 60 sekunder?

EDIT: Flood control is enabled on this board, please wait 40 seconds before replying or posting a new topic. Nej tydligen inte :(

Bwahaha, den där grejen hade jag glömt vid det här laget ;)

Men den värsta måste ändå vara "Fake Internet Explorer User Agent", ingen som vill kännas vid den? :)

Haha! Internhumor! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forbidden

You do not have permission to access this document.

Web Server at gtasajten.com

Kommer upp när jag försöker posta i MFG-forumet. Efteråt kommer jag inte in på sajten alls under ~10 min.

Fick upp en "403 - Forbidden" igår när jag skulle posta i Vardagssnack.

Kommer inte ihåg vad jag skulle skriva eller nånting men jag kommer ihåg att jag fick upp den. :innocent:

Har samma problem nu när jag försöker posta i Loungen. Försökt posta Song Contest - Christmas Edition-tråden men det har då som sagt bara stoppats utav detta medelande.

Inga sv*rdommar eller p*rrbilder eller någonting, så Why?! Gick inte att qouta posten jag hade planerat här heller. Superweird. Måste vara någonting som står i posten då? Har en centrerad bild högst upp, och sedan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spårat båda era fel till en regel med det kryptiska namnet "Multipart parser detected a possible unmatched boundary". Som jag förstår det har det med filuppladdning att göra, kan det stämma? Hursomhelst är regeln inaktiverad men jag skulle vilja rapportera den om det är en falsk-positiv triggning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spårat båda era fel till en regel med det kryptiska namnet "Multipart parser detected a possible unmatched boundary". Som jag förstår det har det med filuppladdning att göra, kan det stämma? Hursomhelst är regeln inaktiverad men jag skulle vilja rapportera den om det är en falsk-positiv triggning.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=48621

There's tha thread

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...