Jump to content

Radera/flytta trådar


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Flytta sin egen tråd vore väl kanske något i såna fall.

Att få möjlighet att radera sin egen tråd skulle förmodligen kunna missbrukas. Tänk tex om Henkibojj skulle få något ryck eller att någon får fatt i hans konto och raderar TROMS.. :angry:

Jajo men försöka fixa nån spärr så det inte går att missbruka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur det är idag, men man kanske skulle kunna ha 5 minuter på sig att radera, flytta, ändra trådtitel. Inte för att det händer ofta idag, men det kan ju vara praktiskt om man av misstag felplacerar en tråd eller stavar fel i trådtiteln.

Permanenta rättigheter för sina trådar tror jag inte på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur det är idag, men man kanske skulle kunna ha 5 minuter på sig att radera, flytta, ändra trådtitel. Inte för att det händer ofta idag, men det kan ju vara praktiskt om man av misstag felplacerar en tråd eller stavar fel i trådtiteln.

Permanenta rättigheter för sina trådar tror jag inte på.

Eller så skulle man kunna fixa så att varje medlem får skriva in ett lösenord för just att ta bort trådar.

Lösenordet är sen permanent och kommer inte gå att byta.

Tror dock själv inte på den idén men säger den ändå. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så skulle man kunna fixa så att varje medlem får skriva in ett lösenord för just att ta bort trådar.

Lösenordet är sen permanent och kommer inte gå att byta.

Tror dock själv inte på den idén men säger den ändå. :angry:

Vad vore skillnaden på det och att permanent ha rättighet att radera sin tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur det är idag, men man kanske skulle kunna ha 5 minuter på sig att radera, flytta, ändra trådtitel. Inte för att det händer ofta idag, men det kan ju vara praktiskt om man av misstag felplacerar en tråd eller stavar fel i trådtiteln.

Permanenta rättigheter för sina trådar tror jag inte på.

Vad ska vi göra då? Det där gör att vårt "arbete" enbart kommer bestå av att ge folk varningar.

Trådnamn/stavfel fixas på under 10sekundaren. Bara att klicka på en topic för att göra ändringar.

Flytta/radera trådar går under minuten. Alltså är inte detta ett mödosamt jobb och jag ser inte varför alla skulle kunna göra detta.

Om det skulle vara som du säger, vad händer om du ser ett stavfel, fixar till det och flyttar tråden till ett annat forum, och du sen ser att det var ett till stavfel och den hade passat i det första forumet och det har gått 5 minuter. Då är det vi som får göra det i vilket fall.

Jag ser hellre att det finns en "fixa min topic"-knapp första timmen efter att en tråd har skapats där det finns snabbalternativ på vad TS vill ha fixat som skickas som en report.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flytta sin egen tråd vore väl kanske något i såna fall.

Att få möjlighet att radera sin egen tråd skulle förmodligen kunna missbrukas. Tänk tex om Henkibojj skulle få något ryck eller att någon får fatt i hans konto och raderar TROMS.. :angry:

Det går redan. Jag kan låsa TROMS2 när jag vill och döpa om den, däremot kan jag inte editera andras inlägg som i GTA-delen. Anledningen är inte att jag fått några specialrättigheter utan att jag oavsett forum har vissa rättigheter till mina egna trådar. Jag kan låsa, radera, döpa om men inte flytta dem.

Jag utgår från att det gäller Umberto också, plus förstås Whoopee och Quattro.

Jag vet inte hur det är idag, men man kanske skulle kunna ha 5 minuter på sig att radera, flytta, ändra trådtitel.

Det har jag också ofta saknat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går redan. Jag kan låsa TROMS2 när jag vill och döpa om den, däremot kan jag inte editera andras inlägg som i GTA-delen. Anledningen är inte att jag fått några specialrättigheter utan att jag oavsett forum har vissa rättigheter till mina egna trådar. Jag kan låsa, radera, döpa om men inte flytta dem.

Jag utgår från att det gäller Umberto också, plus förstås Whoopee och Quattro.

.

Jaha. Trodde bara ni hade rättigheter att radera i era egna delar. Låsa kan jag förstå.

Om jag inte minns helt fel så fanns det möjlighet att ändra sina trådtitlar typ en gång eller något sådant i IPB någonstans. Man klickade bara på att redigera det första inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte att det skulle behövas. Det funkar bra som det är imo...

Möjligtvis att man skulle kunna ändra trådtiteln inom 10 minuter efter att man skapat tråden, eller så, och att man inom 5/10 minuter efter tråden är skapad kunna flytta den också, men då borde en moderator/admin behöva acceptera det... Som att det tar bort tråden från det vanliga forumet och sedan skickar en note till admins/moderatorer om permission för att tråden får flyttas, eller någonting sånt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Radera trådar vetetusan men jag har många gånger saknat möjligheten att kunna byta namn på en tråd i efterhand. Den funktionen finns på många forum. Ser inget direkt potentiellt problem i att en medlem kan ändra sitt trådnamn i efterhand, kan vara nyttigt om det är ett namn som behöver uppdateras t e x och då är det lite segt att peta på en mod varje gång det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte att det skulle behövas. Det funkar bra som det är imo...

Möjligtvis att man skulle kunna ändra trådtiteln inom 10 minuter efter att man skapat tråden, eller så, och att man inom 5/10 minuter efter tråden är skapad kunna flytta den också, men då borde en moderator/admin behöva acceptera det... Som att det tar bort tråden från det vanliga forumet och sedan skickar en note till admins/moderatorer om permission för att tråden får flyttas, eller någonting sånt...

Det du tänker på är reportknappen! Det behöver ju inte vara spam för att använda den...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kan jag bara tala för egen del, men själv har jag aldrig känt mig det minsta irriterad när nån reportat en felstavad egen titel, jag ändrar så gärna. Jag har döpt om många trådar själv för att jag gärna ser ett forum med snygga, korrekta, ihopskrivna trådtitlar. Fire away med era rapporter säger jag, för min del är det bara trevligt. Men bäst är ju om man stavar rätt från början. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...