Jump to content

Idol 2009


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Är lite tråkigt att juryn favoriserar Erik så till den grad att de har gett honom två låtar som passar honom som handsken och maskerar den ena som en utmaning.

Håller med. Samtidigt är det skrämmande att se vilken potential killen har. Om han har lite tur så kan han mycket väl bli en världsartist eller ja, i alla fall väldigt stor. Låter ganska roligt att säga så om en "random" IDOL-deltagare med tanke på hur det brukar gå, men han kan mycket väl slå igenom så länge han får använda sin röst och scennärvaro på bästa sätt. Därför hoppas jag även att han inte vinner, för de plattor vinnarna är tvungna att göra är mest random poplåtar och det är inte Erik helt enkelt.

Blä, får det att låta som om han skulle bli bäst. Jag gillar inte idol och är inte kär i Erik, men jag tror helt enkelt han kan lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Wow, Calle var sjukt bra. Bara scenspråket som var lite tråkigt kanske, får se vad juryn tycker om det.

EDIT: Men åå, det är så uppenbart att de inte vill att Tove ska vinna när de ger henne "Can't get you out of my head", hon kunde lika gärna kört "In da club".

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker Erik har problem med sången ibland också. T.ex i hans första låt ikväll, lät det bara dåligt i vissa delar. Visst han har en enorm styrka och kan sjunga men.. Äh. Tycker du överdriver lite Kicken. Och att alla STÅR UPP nu också? WTF? Nej, det går jag inte med på.

Calle är bäst IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han sjöng väl fel tonart på ordet "hills"? Jag tyckte iaf att det lät lite tokigt. Lät nästan som om han sjöng "Ruuun toooo theee heeeeelllls"

Weird.

"Tonart" är väl fel ord - du menar inte uttal? Det må så vara att han kurvade munnen på ett lite annorlunda sätt än vad Bruce Dickinson gör, men det lät bra i mina öron.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt personer i final imo.

Frågan är dock om inte Calle ska komma tvåa då, så får han göra sitt eget. Jag har alltid tyckt att det verkar ska vara bättre att komma tvåa, då man slipper få en automatisk Idol-stämpel och dessutom har chansen att få massor utav olika skivkontrakt, medans vinnaren bara har ett, Sony BMG, och tvingas som Kicken sa spela in någon förbestämd popskiva som ska stressas fram som fan innan jul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt personer i final imo.

Frågan är dock om inte Calle ska komma tvåa då, så får han göra sitt eget. Jag har alltid tyckt att det verkar ska vara bättre att komma tvåa, då man slipper få en automatisk Idol-stämpel och dessutom har chansen att få massor utav olika skivkontrakt, medans vinnaren bara har ett, Sony BMG, och tvingas som Kicken sa spela in någon förbestämd popskiva som ska stressas fram som fan innan jul.

Varför gillar du inte Erik?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt personer i final imo.

Frågan är dock om inte Calle ska komma tvåa då, så får han göra sitt eget. Jag har alltid tyckt att det verkar ska vara bättre att komma tvåa, då man slipper få en automatisk Idol-stämpel och dessutom har chansen att få massor utav olika skivkontrakt, medans vinnaren bara har ett, Sony BMG, och tvingas som Kicken sa spela in någon förbestämd popskiva som ska stressas fram som fan innan jul.

De har väl dock gjort om formatet iallafall, just eftersom man inte alltid vunnit av att komma etta förut, typ en förbestämd skiva som ska ut snabbt och sedan en (två?) som vinnaren själv för mer influenser på efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg faktiskt när Erik körde Run to the hills. Jävlar! Visste inte att han hade det i sig! Trodde att han var en pop-tönt. Ska ta mig tusan rösta på honom i finalen.

Han sjöng väl fel tonart på ordet "hills"? Jag tyckte iaf att det lät lite tokigt. Lät nästan som om han sjöng "Ruuun toooo theee heeeeelllls"

Weird.

Så kan det gå när man sjunger metal live. Kolla på något random live klipp på YT och se själv :). Run to the hills är en väldigt intensiv låt och det krävs att man pressar ut väldigt mycket luft ur lungorna nästan non-stop.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har väl dock gjort om formatet iallafall, just eftersom man inte alltid vunnit av att komma etta förut, typ en förbestämd skiva som ska ut snabbt och sedan en (två?) som vinnaren själv för mer influenser på efter ett tag.

Ja, jag minns också att de planerade att göra så - jag tror de började förra året med Kevin Borg, och hans skiva har ju... gjort succé nu.

*a-hem*

Nja, jag vet inte. Idol är kul medan programmet varar, men sedan dör allt och alla som har något med det att göra. Förutom Amanda Jenssen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag minns också att de planerade att göra så - jag tror de började förra året med Kevin Borg, och hans skiva har ju... gjort succé nu.

*a-hem*

Nja, jag vet inte. Idol är kul medan programmet varar, men sedan dör allt och alla som har något med det att göra. Förutom Amanda Jenssen.

Oh, jag tror ingen kunde sagt det bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eriks "Run to the hills" var det bästa jag sett i idol någonsin. Så jävla bra är killen.

+1

Snubben kan sjunga power-metal for sure! Undrar vilken musikstil han kommer köra senare i livet. Jag har aldrig sett honom i Idol tidigare så jag vet inte vad han har valt att sjunga förut. Vet att han gillar Kiss och Metallica dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...