Jump to content

Idol 2009


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Han sjöng väl fel tonart på ordet "hills"? Jag tyckte iaf att det lät lite tokigt. Lät nästan som om han sjöng "Ruuun toooo theee heeeeelllls"

han skiftade ju inte tonart, utan han missade snarare tonen och sjöng typ, ett eller ett halvt tonsteg ner - det är dock lätt hänt, det är antagligen sjukt svårt att sjunga på Idol-scenen. Det har ju dessutom varit mycket värre förut, Tove missar ju hela tiden och det handlar inte om att hon sjunger dåligt, utan snarare att hon inte hör att hon sjunger fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Final ikväll, och jag tror att Erik tar hem det här. Oavsätt kan det inte bli sämre än tidigare år, men som vanligt är de väl bortglömda om ett år.

2004 - Daniel Lindström

2005 - Agnes Carlsson

2006 - Markus Fagerwall

2007 - Marie Picasso

2008 - Kevin Borg

Agnes går det iofs väldigt bra för nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen tyckte jag om den väldigt mycket.

Calle vann första rundan väldigt enkelt. Andra var rätt jämn, men The Show Must Go On av Erik är ju fan omöjlig att rubba.

Och Erik klarar vinnarlåten bättre.

Men den är fortfarante lite seg enligt mig. Inte lika "epic" som det känns som om den var menad. Men visst, helt ok.

Edit: Snabbreprisen. Haha. Hade nästan glömt hur bra Calles första var.

Tror ärligt att Eric kommer att vinna för att för många gillar honom och inte kan avstå från att rösta. Som du, jag och många andra redan märkt så är det ju nästan bättre att komma tvåa, karriärsmässigt. Vilket jag tycker nog blir bra för Calle. Han ska göra rock, som ungefär den första låten han sjöng. Och så ska Eric göra... vad han vill också såklart. Men han klarar nog ändå av skivpresset och idolstämpeln. Han lär klara sig att bryta sig ifrån den och bli stor utomlands också. Kanske.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grym final, två jävla rockers i Idol istället för alla bögar. Härligt.

Vinnarlåten var dåligt, men ändå den bästa av alla idollåtar som gjorts!

Erik är en värdig vinnare!

+1

Den här gången svängde det som fan i finalen! Erik är en värdig vinnare! Men Calle hade precis rätt röst för Rock and Roll. Missade några toner nån gång men va fan, det gär väl alla? Två grymt bra killar!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...