Jump to content

Hur lyckliga är ni med erat liv just nu?


kicken
 Share

Recommended Posts

Så, jag har frågat rätt så många personer samma fråga. Hur lyckliga är dem egentligen med sina liv på en tiogradig skala. Det vanligaste svaret jag fått är sju och åtta, med lite undantag. Jag funderade först och främst om den här tråden passar bäst i allmänt eller i loungen. Det känns mer som en loungetråd, men om någon har invändningar är det bara att flytta den. Så, ni kan lista plus och minus om ni så vill, ni kan göra punktlistor eller annat. Hur lyckliga är ni med erat liv just nu?

kicken - 6.5/10

+

Betygen är riktigt bra.

Sommaren har gått bra hittills.

Jag har haft fyra jävligt roliga dagar på P&L.

Det är ett rent nöje att bo ensam.

Pengar har jag för tillfället gott om.

Sommarjobb har jag.

Det känns som livet bara går bättre och bättre för tillfället.

(Jag har lärt mig fyra låtar av Ternheim utantill på en dag)

-

Jag är dålig på att laga mat och orkar oftast inte göra det vilket resulterar i antingen pizza, nudlar eller någonting annat liknande.

Det känns lite ensamt att bo själv.

Jag är inte lika social som jag var precis före och efter skolavslutningen.

Jag har inte festat på väldigt länge (om vi bortser från P&L).

Solhelvetet fortsätter att lysa. Kan man inte åtminstone få två regniga dagar?

Jag är förkyld och mår piss för tillfället.

Jag får huvudvärk av fläkten.

Jag känner väldigt ofta ett sug efter att ha en flickvän då jag varit singel alldeles för länge (två år).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

7 av 10. Helt okej lycklig.

+ Jag har flyttat till Öland för sommaren och lever ett enormt slappt liv i ett stort hus, stor trädgård, bastu, nära till havet, lyxig mat och har dessutom inte spenderat en krona på varken mat eller dryck sen jag kom hit.

+ Hänger mycket med mina gamla vänner och vi har roligare nu än förr efter att ha varit ifrån varandra i något år och alla har förändrats på sitt sätt.

+ Har jobbat nog med fönstermålning på kontoret för att betala Stockholmshyran och har en god pengareserv om CSN inte skulle räcka till till hösten vilket känns lugnande

+ Jag känner att jag är mer vuxen än tidigare iom min flytt hemifrån. Jag kan laga mat, bråka med myndigheter (Försäkringskassan), rensa avlopp osv.

+ Jag känner mig uppskattad bland Stockholmsvännerna och blir medbjuden på allt roligt som händer, eller om jag hittar på något så är folk på. Detta är social lycka och nog den viktigaste för mig.

- Min sexualdrift är dåligt tillfredsställd och även jag är i sökandet efter en flicka att bli kär i men hittar henne aldrig.

- Jag har en jävla massa skoluppgifter att göra innan omtentan i augusti och måste även plugga matte innan intensivkursen jag ska läsa. Oroar mig även för att kugga fler kurser i framtiden och att det kommer köra ihop sig rejält en vacker dag. Jag vet att jag har förmågan att klara allt, men jag har så mycket lättare att göra saker jag tycker är roligt istället för att plugga.

- Jag vet inte vad jag vill jobba med i framtiden och har svårt att se mig med ett riktigt jobb där jag trivs och kan bidra med något. Jag oroar mig för själva jobbsökandet också. Som tur var är det 4 år till innan jag är färdigutbildad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • +Hittat en väldigt mysig tjej!
  • +Njuter av det fina sommarvädret
  • +Har ett sommarjobb
  • +Åker snart på Ruisrock. Världens bästa festival!
  • +Vaknar pigg varje dag


    • -Pollenallergi
    • -Diabetes (Elfte året det här året. yey! :D )
    • -Ogjorda läxor

    --

    9/10

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+

Det är magiskt väder ute, och när det är magiskt väder så blir jag som ett barn igen. Full av energi och glädje, liksom.

Jag har träffat en kvinna, och även om det går lite trögt just nu så är jag ganska säker på att det kommer leda någonstans bra.

-

Jag fick sparken från mitt jobb, och alla mina planer inför nästa sommar har gått i kras.

Eftersom att jag inte har några nya pengar på ingång så måste jag hålla hårt i de fyra tusen jag har kvar, och de ska spenderas på både en hel del kläder och annat som man behöver för att klara sig.

Det finns ett par vänner jag inte orkar hänga med här, men det har börjat krisa sig lite i och med att annat folk reser bort, jobbar osv. Har blivit några dagar bortkastade för att jag inte har haft någon att umgås med. Ensamhet är kass, även om det bara är för en dag.

Hypokondrin. Har på bara ett par dagar hittat en hel drös med symptom, och eftersom att jag blev fästingbiten på midsommar så är jag väldigt säker på att jag har TBE/Borrelia. Ska boka tid hos läkaren och ta blodprov, förmodligen testa mig för så mycket som möjligt.

Även om jag har fler dåliga än bra saker på gång i livet just nu så mår jag otroligt bra. Sätter inte 10/10, men 8/10. Är jäkligt lycklig under den här perioden på året, och det spelar ingen roll hur mycket skit som händer runtom mig, allt hänger i stort sett på vädret för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om två veckor är det absolut 10/10, har bara två veckor jobb kvar sen är den efterlängtade semestern här.

Kan sträcka mig till 5/10 enbart för jobbet drar ner det. Känns jävligt pissigt att stå instängd i en fabrik med detta vädret. Det är kvavt och typ 30 grader inne, man svättas som en gris, kläderna klibbar och alla andra har semester.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns jävligt pissigt att stå instängd i en fabrik med detta vädret. Det är kvavt och typ 30 grader inne, man svättas som en gris, kläderna klibbar och alla andra har semester.

ord, men jag får rätt go pay, så ja tänker inte whina mer.

Jag är nästan väldigt lycklig 7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+

Skapligt sommarjobb.

Har gott om pengar.

Drar iväg på körskola två veckor i sommar.

Haft en rolig Ålandsresa.

Blir snart 18.

Det har blivit en bättre stämmning här hemma.

-

Dåliga betyg

Ensam

Vill bo själv men har ingen möjlighet.

Massvis jag behöver göra, men har inte tid.

Ett år till i skolan.

6/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På sommaren ska man vara positiv och det tänker jag också vara. Allt är långt ifrån bra, så jag recenserar min vardag... som jag faktiskt är jävligt nöjd med.

* Jag har ett skitroligt sommarjobb och en riktigt bra polare som jobbarkompis!

* Flyttat till hus, så i det här vädret kan jag steka hur mycket jag vill!

* Läget är bättre hemma, så jag blir glad av att bara vistas hemma!

* Några polare verkar ha mognat på sig lite, vilket bådar för lite utgång som inte resulterar i fjortiskalas i sommar, big win!

* Pengar rullar in!

* Helgen spås bli regnig, i så fall är ett litet minilan hemma hos mig planerat som "back-up"-plan. Länge sedan nu, kan bli mysigt! :(

Extras: Ska försöka träffa Kicken och eliizar i sommar.. Båda har legat i planerings-fas tillräckligt länge nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+

Är väldigt glad nu förtiden

Har kontroll över livet

Självfötroendet är på top

Livet är ganska lätt just nu

Lärt mig att gå ut mer istället för att sitta inne

-

Ofta trött och ont i huvudet

Olyckligt kär

Inte så mycket kompisar (ensam)

Ont om pengar

Bra på att skjuta upp saker och glömma bort dom sen

Sover inte bra. Lite oftast vaken flera timmar innan jag somnar.

7/10

Är nöjd, är glad och försöker inte deppa.

Känner mig starkare och mer självsäker nu och det känns väldigt nice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+

  • Jag mår bra, jag är frisk
  • Jag har ett bra socialt liv
  • Har träffat en fantastisk tjej som jag älskar och mår bra av att vara med
  • Jag trivs med min familj, och är tacksam över att de också mår bra
  • Jag lever i ett I-land, har många möjligheter till utbildning, sjukvård med mera, behöver inte gå hungrig (kan tyckas smått skumt att jag nämner detta - alla är säkert tacksamma över detta, men jag tänker bara på det väldigt ofta och är väldigt lycklig över detta)
  • Jag är kreativ, och ambitiös
  • Det är sommar, vädret är bra
  • Jag håller på att bli rätt bra på att laga mat, och jag tycker att det är roligt
  • Pengasituationen är okej
  • Framtiden känns okej!


    -

    • Håller på att bli smått försoffad, och jag tränar mindre än vad jag gjorde för ~två månader sedan...
    • ... och äter mer onyttiga saker
    • Tid! Ack, hur ska man få allt att gå ihop när det finns så lite tid att göra allt på?
    • Jag håller på att bli oroväckande tunnhårig.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...