Jump to content

Vilka är era favoritband/favoritartister för tillfället?


kicken
 Share

Recommended Posts

Static-X börjat vråldigga igen, först och främst dom äldre albumen som är total fucking superior

A Perfect Circle James Maynard bestämde sig för att hoppa in som sångare i det här bandet som han har som ett litet sidoprojekt

Tool fortfarande, går inte att tröttna på det

Nirvana även fast det är förbannat uttjatat. Fast jag gillar ju låtarna som ingen annan gillar ungefär

Metallica för tillfället är det Kill Em All albumet som går varmt

Hollywood Undead tack Kicken för tipset, oerhört skönt band

Insolence skön rapcore som fan.

Det täcker väl allt när det gäller det jag lyssnar mest på just nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För tillfället lyssnar jag mest på Hollywood Undead

Hollywood Undead tack Kicken för tipset, oerhört skönt band

Win! Hollywood Undead är så sjukt bra! Sen jag såg dom på Download tidigt i somras har det varit så gott som det enda som spelats! :mf_doof: Har så grymt lust att se dem live igen!

Har börjat uppskatta Iron Maiden på sista tiden. Såg på dem som sell-outs förut utan att lyssna på deras material så mycket. Nu har jag ändrat mig :D

Exakt den uppfattningen tror jag många har. Många av mina polare tycker att Maiden suger, utan att ens ha lyssnat på dom. Anyways, skönt att höra mannen! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har senaste månaderna i princip bara lyssnat på hip hop och kringliggande genrer, I AM NOT SHITTING YOU. Faktum är ju att det är något helt "fel" med att vita, 19-åriga pojkar från Stockholm sitter och fördjupar sig i det, nu pratar jag väl inte kanske triphop, men ändå. Vad hände med målgruppen?

Sjukt bra är det åtminstone, jag önskar snart att kunna besvara frågan "vad lyssnar du på musik dårå?" med ett ärligt "allt, förutom metal samt hälsosamma mängder "indierock"".

Whoa, stort amen på det där. Hela kvoten, faktiskt, även om jag bara ser det som något nästan uteslutande positivt att lyssna på sådant som man inte förväntas lyssna på.

K'Naan och Laura Marling toppar listorna just nu. Även Amadou et Mariam. Jurassic 5 är en stark bubblare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Jag har senaste månaderna i princip bara lyssnat på hip hop och kringliggande genrer, I AM NOT SHITTING YOU. Faktum är ju att det är något helt "fel" med att vita, 19-åriga pojkar från Stockholm sitter och fördjupar sig i det, nu pratar jag väl inte kanske triphop, men ändå. Vad hände med målgruppen?

Sjukt bra är det åtminstone, jag önskar snart att kunna besvara frågan "vad lyssnar du på musik dårå?" med ett ärligt "allt, förutom metal samt hälsosamma mängder "indierock"".

Vad var det som fick dig att börja lyssna mycket på hiphop?

För att tillföra tråden något så har Stevie Wonder snurrat mycket på skivspelaren senaste tiden, särskilt hans funkigare låtar. Låten "Car Wash" med Rose Royce samt liknande dansant musik har även förärats mycket speltid. Working at the car wash yeah!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu gäller:

Sigur Rós (Takk...)

God Is an Astronaut (All Is Voilent, All Is Bright)

Fleet Foxes (Fleet Foxes)

Eddie Vedder (Into The Wild)

Slipknot (Slipknot)

Grymt skönt att komma hem från skolan, slänga in Fallout 3 i PS3an och dra på Fleet Foxes eller Eddie Vedder i iTunes. Min karaktär (i Fallout 3) heter passande nog Christopher McCandless. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...