Jump to content

Vilka är era favoritband/favoritartister för tillfället?


kicken
 Share

Recommended Posts

Hoola Bandoola Band

Nationalteatern

Björn Afzelius

Eminem

Simon & Garfunkel

Beatles

Fedt med chillz.

Eminem känns lite malplacerad i den där listan ^_^

---

Många olika artister rullar som vanligt för mig. Mysig elektronisk pop såsom Fiest, Phoenix och Junior Boys. Alltid hiphop, The Roots nyaste gick varm för ett tag sen. Mobb Deep. En del reggae. Med mera!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pet Shop Boys, som alltid. WHY?, cLOUDDEAD, doseone etc. som alltid. Liars är en ny favorit. Do Make Say Think håller än. Även The Clientele. Göteborg ger mig konstant cravings efter Leonard Cohen, av någon outgrundelig anledning. Lill Lindfors likaså. I övrigt: Animal Collective är ju bäst. Och så blir det mycket GZA för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har fastnat på riktigt hippiefolk haha, Mumford&sons, Fleet Foxes och lite Shout out louds till det

Erhm.. Mumford & Sons är väl knappast "hippie"? :huh:

Edit:

Mina favoriter just nu.. hmm... Det är inte så att jag upptäckt något supernytt men here we go;

Phoenix

The Chemical Brothers

The xx

Daft Punk (har snöat in mig på Homework - back to the roots, yo'!)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skön blandning där. Precis som det ska vara!

Personligen har det blivit en mycket salig blandning...

Billy Idol

Megadeth

Rammstein

Depeche Mode

... på sistonde.

Haha, jo det gäller att vara öppen för allt. Även Hank Williams, Sam & Dave och BB King lyssnas det mycket på nu :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Regina Spektor

Nice!

---

Eh, just nu rullar mest Neil Young, Leonard Cohen, Thin Lizzy och The Kinks. En massa hiphop i form av framför allt A Tribe Called Quest, Jungle Brothers, De La Soul samt The Dudes hiphop-playlist. Sen lyssnar jag gärna på The Beatles, Bob Dylan, Pixies och David Bowie, men det har jag gjort i evigheter känns det som.

Daniel Johnston har blivit en stor favorit de senaste veckorna sen jag såg denna fantastiska dokumentär, en sann inspirationskälla!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- xstreems extreme makeover! New hair, new music. Fast du kan ju lyssnat på dem förut också såklart. Tyckte bara du kändes mer... metal, då.

Gillar iaf.

Amy och Amanda Jenssen har jag lyssnat på ett ganska bra tag. Det var bara nyligen jag upptäckte Regina Spektor.

Och metal har jag inte lyssnat på speciellt mycket de senaste tre åren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag är så jävla kär i Metric just nu. Jag har lyssnat på henne (rättare sagt dem då de är ett band) i flera år, men det är först nu jag förstått storheten i hennes verk.

Ett av mina favoritband någonsin, utan tvekan. Magisk musik.

Det bästa är att man kan lyssna på hennes låtar oavsett hur man mår. Oavsett om man är glad, ledsen, exalterad, förvirrad, sjuk eller kärleksfull blir man förälskad i musiken. Bäst!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Lyssnar frenetiskt på The Gaslamp Killer och diverse liknande. I mitt tycke den fetaste DJn, har gjort bra eget skit också.

Grooveshark finns en hel del.

http://www.youtube.com/watch?v=KOMTdxqz6BU&feature=related

Han medverkar tre gånger på Low End Theory Podcast, och resten som finns där är så sjukt nice också. Vet man inte vad man vill lyssna på för musik i en timme eller mer så är det bara att dra på de här podcastsen.

Tips:

http://www.alphapuprecords.net/podcast/episode11_gaslampkiller_kutmah.mp3

http://www.lowendtheoryclub.com/podcast/episode5_daddykev_daedelus.mp3

Riktig elektronisk musik blandat med hiphop och andra oräkneliga genrer!

Han jobbar en del med Gonjasufi, skön kille:

Flying lotus får jag väl flika in här också.

Snyggaste albumcovern 2010 också.

pattern-grid-world_1197698_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...