Jump to content

Vad gör dig manlig?


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

- Jag lyssnar på dödsmetall när jag bajsar

Hahaha, så jävla bäst! :(

Jag äter oerhört stora måltider.

Mjo, får nog plusetta här. Äter mycket mer än jag behöver nästan varje dag.

En manlig grej är väl att jag älskar att köra bil och om jag hade en egen skulle jag nog ta den ofta istället för att gå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 110
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

De manligaste med mig måste nog vara att jag anser mig köra bättre bil än 90% av mina medtrafikanter.

jag med... "JÄvla köttkvarn!!!" -skrek jag senast till något jävla WT när farsan satt shotgun..

Edit: Okej, det kanske inte är så att jag tror jag är bättre än majoriteten men jag roadragear vilket fall. :)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Ogillar fotboll. Mestadels fotboll men vissa andra fysiska aktiviteter också. Och ja, jag vet att jag är i manlighetstråden, och inte omanlighetstråden. Men jag skriver här därför att jag ser på saken som att jag står för det jag tycker. Det är manligt och moget.

Slåss inte, eller gör någonting annat för att vara cool och/eller tuff. Åter igen en mogenhetsfråga dock.

Är inte synen på män att vi tvärtom inte står för vad vi tycker? Ljuger? Dessutom är det ju fett manligt och ball att kunna slåss. Om du känner dig mogen är väl det bra, men typiska manliga egenskaper är det då blankt inte!

---

* Jag har alltid haft ett stort intresse för sport, vad som drar ner min manlighet här är väl att jag även älskar att utöva många av de tills jag spyr av trötthet.

* Att köra bil (gärna långt och ensam) är bland det roligaste jag vet och jag låter ogärna andra personer köra mig. Dock låter jag gärna polare provköra min för att sedan diskutera och jämföra den med andra bilar. Dessutom; "Fuck kartan, jag känner på mig att det är höger här".

* Jag inmundigar gärna öl (Inte som i "Jag sveper öl och blir megafull jättefort!11", utan jag smakar gärna olika sorter för att hitta nya favoriter). Har dock aldrig svalt med ett leende eller än mindre tagit mera om det är whiskey som bjuds.

* Har gjort det mesta själv i mitt nyrenoverade rum. Tänker då på att det väl är ganska manligt att kunna lägga golv (nu snackar vi riva ut reglar och hela fadderuttan och ta sig ifrån ett kalt betonggolv till ett färdiglagt klickgolv), måla väggar, sätta dit nya lister osv. Har alltid varit gubbagöra i min släkt i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så sammanfattningsvis är en man smutsig, gillar sport, gillar sina genitalier, gillar kvinnobröst/rumpor, gillar metal, dricker massvis med öl och whiskey, äter mycket och har stor kuk.

Defenitionen för manlighet är alltså den uppmålade bilden som media gett oss? Är det verkligen arttypiskt för män att bete sig på det viset? Gör man en ordentlig undersökning bland alla världens män skulle karaktärsdragen för en typisk man garanterat se annorlunda ut, en faktor som rubbar det här resultatet är ju framför allt bristen på män (jajajaja, det finns säkert några enstaka), pubertala tonåringar är knappast män.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Defenitionen för manlighet är alltså den uppmålade bilden som media gett oss? Är det verkligen arttypiskt för män att bete sig på det viset? Gör man en ordentlig undersökning bland alla världens män skulle karaktärsdragen för en typisk man garanterat se annorlunda ut, en faktor som rubbar det här resultatet är ju framför allt bristen på män (jajajaja, det finns säkert några enstaka), pubertala tonåringar är knappast män.

Det är väl just det som är grejen, att man utgår från den typiska bilden av en man, inte vad som faktiskt är det korrekta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Defenitionen för manlighet är alltså den uppmålade bilden som media gett oss? Är det verkligen arttypiskt för män att bete sig på det viset? Gör man en ordentlig undersökning bland alla världens män skulle karaktärsdragen för en typisk man garanterat se annorlunda ut, en faktor som rubbar det här resultatet är ju framför allt bristen på män (jajajaja, det finns säkert några enstaka), pubertala tonåringar är knappast män.

Det är verkligen inte typiskt manligt idag att bete sig så, inte i våran ålder i alla fall. Det är ju därför det är lite roligt att vrida på ens egna vanor för att hitta den lortiga mansgrisen ifrån stenåldern i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl just det som är grejen, att man utgår från den typiska bilden av en man, inte vad som faktiskt är det korrekta.

Det är verkligen inte typiskt manligt idag att bete sig så, inte i våran ålder i alla fall. Det är ju därför det är lite roligt att vrida på ens egna vanor för att hitta den lortiga mansgrisen ifrån stenåldern i sig.

Precis! Skulle det inte intressant att även lista de moderna manliga egenskaperna? Eller det tar kanske död på humorn bakom tråden? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis! Skulle det inte intressant att även lista de moderna manliga egenskaperna? Eller det tar kanske död på humorn bakom tråden? :(

Hela grejen är väl att gränser och riktlinjer för manlighet och kvinnlighet idag är så suddiga att det för det första inte finns någon lika uppmålad bild av skillnader könen emellan. Skapa en "Hur är du som person? -Berätta om dina tydligaste drag" - tråd om det känns intressant :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela grejen är väl att gränser och riktlinjer för manlighet och kvinnlighet idag är så suddiga att det för det första inte finns någon lika uppmålad bild av skillnader könen emellan.

Ord, ett sunt tecken på att det håller på att gå mot det. Det är det (bland annat) jämställdhet borde handla om, inte om Herr Gårman ska få en tjej. Konformitet, schmonformitet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag tycker att det är gött med cigarr.

Köpte ett paket cigariller på finlandsbåten. Det var första gången och jag halsblossa precis som jag gör med cigg. Fick världens hosta och blev så otagg på cigarr. Man halsblossar inte det va? Munbloss är tråkigt ;(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte ett paket cigariller på finlandsbåten. Det var första gången och jag halsblossa precis som jag gör med cigg. Fick världens hosta och blev så otagg på cigarr. Man halsblossar inte det va? Munbloss är tråkigt ;(

Det är ganska oskönt att dra ner cigarr och cigarillrök i halsen men om man bara drar ner lite av röken och blåser ut resten så är det najs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...