Jump to content

Vad gör dig manlig?


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 110
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag anser att kvinnor ska ta hand om disk, tvätt, städning, matlagning.

Jag älskar fordon och maskiner. Desto större och mullrigare, desto bättre!

Den öl jag dricker mest är Guinness.

Har lika håriga ben som en kebabsnubbe.

Våldsamma sporter... Inte manligt. Grottmänniskomanligt kanske.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag anser att kvinnor ska ta hand om disk, tvätt, städning, matlagning.

Jag älskar fordon och maskiner. Desto större och mullrigare, desto bättre!

Den öl jag dricker mest är Guinness.

Har lika håriga ben som en kebabsnubbe.

Det är inte okej K-G. Den bilden man får av dig är en sexistisk narkoman (före detta?) som gillar dålig öl. Så nej man kan väl inte neka till att du är manlig... men dock den värsta typen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Det är inte okej K-G. Den bilden man får av dig är en sexistisk narkoman (före detta?) som gillar dålig öl. Så nej man kan väl inte neka till att du är manlig... men dock den värsta typen.

Narkoman? Jag ska tala om för dig att jag är inte ens beroende av nikotin. (och aldrig varit) Och hur kan du kalla Guinness för dålig öl? Det är verkligen inte den mest intensiva smakupplevelsen en öl kan ge, men det är en sjukt bra vardagsöl! Lättdrucken, god, inte så alkoholstark. Bra till vardags helt enkelt.

Tycker inte att du ska vara så snabb med att döma mig, eller någon annan för den delen, när du egentligen inte vet särskilt mycket om mig.

Redigerad av Karl-Gunnar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Jag anser att kvinnor ska ta hand om disk, tvätt, städning, matlagning.

Jag älskar fordon och maskiner. Desto större och mullrigare, desto bättre!

Den öl jag dricker mest är Guinness.

Har lika håriga ben som en kebabsnubbe.

Jag var nog lite berusad när jag skrev det där. :confused:

Jag vill iallafall klargöra min åsikt för alla som kanske fått en felaktig uppfattning om mig:

Jag tycker inte att kvinnor ska vara någon sorts slavar, men kvinnor och män är olika och bör därför ha olika ansvarsområden. T.ex så tar jag hand om bilen och såna typiskt manliga saker, medan min sambo tar mest hand om hushållet. (Därmed inte sagt att jag vägrar ställa bort tallriken efter mig.) Och det är så det ska vara enligt mig, det blir bara fel om man ska försöka uppnå någon sorts "jämlikhet" genom att män ska hjälpa till att tvätta osv, sånt som jag anser att män inte är särskilt bra på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det är så det ska vara enligt mig, det blir bara fel om man ska försöka uppnå någon sorts "jämlikhet" genom att män ska hjälpa till att tvätta osv, sånt som jag anser att män inte är särskilt bra på.

För det är ju så otroligt komplicerat att sköta en tvättmaskin, hur gjorde du innan din mam... sambo började tvätta åt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det är ju så otroligt komplicerat att sköta en tvättmaskin, hur gjorde du innan din mam... sambo började tvätta åt dig?

Det är inte min grej. Det handlar väl egentligen inte om hur svårt det är, men man måste dela på de uppgifter som ska göras och den här fördelningen faller naturligt.

Har aldrig bott ensam i hela mitt liv. Flyttade direkt från föräldrarna och ihop med min sambo när jag var 19.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var nog lite berusad när jag skrev det där. :confused:

Jag vill iallafall klargöra min åsikt för alla som kanske fått en felaktig uppfattning om mig:

Jag tycker inte att kvinnor ska vara någon sorts slavar, men kvinnor och män är olika och bör därför ha olika ansvarsområden. T.ex så tar jag hand om bilen och såna typiskt manliga saker, medan min sambo tar mest hand om hushållet. (Därmed inte sagt att jag vägrar ställa bort tallriken efter mig.) Och det är så det ska vara enligt mig, det blir bara fel om man ska försöka uppnå någon sorts "jämlikhet" genom att män ska hjälpa till att tvätta osv, sånt som jag anser att män inte är särskilt bra på.

Scheisse vad stereotypt. "sånt som jag anser att män inte är särskilt bra på". Så ingen av manligt kön kan tvätta, diska eller laga mat? Vilken sten har du levt under?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen är väl den att många män och kvinnor har fördelat sysslorna i hushållet utifrån.. normer? eller? Exempelvis tar män på sig arbeten som att laga bilen, hugga ved, såga med motorsåg etc. och det är betydligt ovanligare att kvinnor tar på sig de jobben, utan att de hellre tar på sig arbeten som att laga mat, tvätta kläder, osv. I en del områden där arbetet är fysiskt tyngre är det dock rätt logiskt att män har fått en mer ledande roll eftersom de normalt är fysiskt starkare än kvinnor. Kan dock inte hålla med om att män inte är särskilt bra på att göra det man i folkmun brukar kalla ''kvinnogöra''. Då vågar jag nästan snarare tror på att det har med gamla normer från förr att göra och att det fortfarande finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som gör mig manlig är att jag skriver fult och otydligt! Läste någonstans att tjejer har finare motorik och skriver finare, få borde man vara manligare ju fulare man skriver!

Generellt så stämmer det. Män är "konstruerade" för hårt och slitigt jobb, medan kvinnor är bättre på pillergöra.

Han är ett troll.

Kan någon förklara det begreppet?

En människa som är "annorlunda"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...