Jump to content

Twitter


kicken
 Share

Recommended Posts

The New York Times calls Twitter "one of the fastest-growing phenomena on the Internet."

TIME Magazine says, "Twitter is on its way to becoming the next killer app,"

and Newsweek noted that "Suddenly, it seems as though all the world's a-twitter."

What will you think? http://twitter.com

Well, twitter har faktiskt varit här ett tag och det har verkligen gjort succé. Jag tror de flesta vet om vad twitter är och om ni mot all förmodan inte skulle veta vad det är så är det bara att kika in på deras hemsida. Kortfattat är det en microblog där man skriver en-två meningar om vad man gör, ska göra eller något annat intressant. Det är ett perfekt tillvägasätt att leverera meddelanden då man kan sms-twittra. En massa kändisar twittrar och ibland är det intressant att se vad de twittrar om.

Bl.a

Travis Barker

Ashton Kutcher

Demi Moore

Robert Laul

Patrick Ekwall

och en hel del andra..

Så, vad tycker ni om twitter och har ni twitter? Själv ska jag försöka ett tag, få se hur roligt det blir och hur många followers jag kan tyckas få. Ni kan följa mig på kickeeen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar ju galet onödigt ;) sådant där kan man ju lika väl skriva på Facebook om man nu vill.

Twitter är snabbt och enkelt. Väldigt enkelt (fast som jag skrev tidigare så känns det ibland nästan för enkelt). Facebook käns enligt mig bara klumpigt, och twitter känns större imo.

Edit @ Pixie: Jag gillar helt enkelt engelska bättre än svenska.

Och som Siana, eller någon skrev, så är det så att fler kan följa en om man skriver på engelska.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill väl att folk från alla delar av världen ska kunna läsa den. Många personer här på forumet har säkert vänner över internet.

Jo, det så klart. (w00t)

Verkar ju galet onödigt :cry: sådant där kan man ju lika väl skriva på Facebook om man nu vill.

Tänkte samma sak jag, faktiskt.

Men en skön grej med twitter är att man kan uppdatera genom att skicka SMS, alltså behöver man inte sitta vid datorn för att berätta för andra vad man gör. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns bara lite... Vem bryr sig om att läsa någon mening här och där om vad en person gör just nu? Intresseklubbens varningssensorer blinkar helrött...

Har man ingen att prata med just då när man känner för det så kan det vara skönt att få ut det man vill säga ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...